Gå til innhold

e6600 3.2 ghz 8x400 eller 9x356?


Anbefalte innlegg

Hva med vCORE'n min som ligger på 1.30 men flakturerer helt ned til 1.26 ?

 

tharshan: Hva var det cpu'en ikke tåler over lengre tid, 80 grader ?

 

Lurer på om det er nå oc min begynner og vise til meg at den går litt opp i fugene, har nemlig aldri kjørt et stabilitets program, og dette er jo den første pc'en jeg noen gang har bygd + oc'et ! men ikke så værst da.

 

(Ps. Tror kanskje jeg kjørte prime95 men husker ikke helt sikkert og heller ikke hvor lenge i så fall.)

8956968[/snapback]

 

At vcoren går ned til 1,26 blir kalla voltdroop. Den kjem i stand når prosessoren blir sett under load. Hos eg kan det variere med 0.1(!). Men dette skal vere nyttig for dei som ikkje overklokka, men de trenger du ikkje å bryr deg om.

 

Eg trur at eg meinte den høge temperaturen ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okey, men sikker på at ikke det kan vær noe mer, for jeg leste en plass at hvis den gjorde det så måtte man få bedre kjølig på mosfets.

8990829[/snapback]

 

Heilt sikker. Eg har ramsink på MOSFETene mine. Det er pga. at eg brukar høg spenning(over 1,55V) og har tatt Vdroopmod, som då vil seie at eg har "fjerna" den droppen.

 

Glømte heile poenget: Nei, du MÅ ikkje ha det.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Okey, bare så jeg har forstått dette riktig så trenger jeg ikke bry meg om den volt droppen selv om den er såpass mye som 0.4, selv om jeg har overklokket ?

 

Var forresten og kikket litt rundt på forskjellige netshoper tidligere for og se om det fantes noen kjøle løsning for mosfets men jeg fant ingen.

Lenke til kommentar

Litt tilbake til trådens emne; jeg ser at man snakker om at det lønner seg med høyere fsb, og at Intel foretrekker fart fremfor latency osv. Men hvis man ser bort fra minnehastigheter, er det fortsatt en gevinst?

 

Også lurte jeg litt på dette Betroz nevnte om at hvis man går over 400 så må chipset-timings bli slakkere, og dermed lavere ytelse. Kan du utdype dette litt, er det 1T/2T du snakker om, og gjelder dette alle hk?

Lenke til kommentar

her kommer sikkert verdens dummeste spørsmål ever men jeg fyrer løs... Lurer litt på om alle dere som overklokker kjører på di hastighetene til vanlig lissom, eller om det bare er for å teste systemet?

 

Kjører selv en e6600 som er klokket opp til 3ghz på 8 X 375 med orginal kjøler. Har 6600 prosessoren mer og gå på ved multpl 8x eller er det kanskje lurt å gå opp til 9 x på multipl.? :hmm:

 

Maskinvare:

 

- E-6600

- Msi 6pn hk

- msi 8800 gts 320 oc

- 4 Gb Geil 800 6400 pc

Endret av foxtrott
Lenke til kommentar

Det skal fint gå an å presse den mer med både åtte og ni-multi (har hatt min på 3,7 ghz) men du bør kanskje bytte ut originalkjøleren etterhvert. De fleste som overklokker kjører nok på høy hastighet 24/7, men presser den ekstra når de skal benche osv. Selv kjører jeg 3380 mhz til daglig, og det fungerer fint mhp temperaturer osv. Hold et øye med temperaturene og beveg deg sakte oppover

Lenke til kommentar
Det skal fint gå an å presse den mer med både åtte og ni-multi (har hatt min på 3,7 ghz) men du bør kanskje bytte ut originalkjøleren etterhvert. De fleste som overklokker kjører nok på høy hastighet 24/7, men presser den ekstra når de skal benche osv. Selv kjører jeg 3380 mhz til daglig, og det fungerer fint mhp temperaturer osv. Hold et øye med temperaturene  og beveg deg sakte oppover

9027989[/snapback]

 

Har nå klokket den opp til 3,2 ghz med multi på 9x og har en idle temp på 46c, men når den begynner og jobbe hardt så er den oppe i ca 64 grader.

Har bestilt denne cpu kjøleren : http://www.psdata.no/ps.asp?it=130093&mlevel=370600, noe som burde holde ganske bra håper jeg:)

kjører cpu volt på 1.275. Er det for mye/for lite eller?

Lenke til kommentar
Det er ikke for mye.. Selv har jeg rundt 1,4 tror jeg.. Den kjøleren har fått veldig god kritikk overalt, så jeg regner med at du blir fornøyd. Har du stabilitetstestet noe, da?

9028674[/snapback]

tenkte å begynne med stab.test når jeg er færdig på jobb. Hvordan tester kan du anbefale? har forresten dette kabinettet: http://www.psdata.no/ps.asp?it=129325

(stygt som FY, men gjør virkelig nytten:P)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...