Gå til innhold

Hvorfor velge noe annet MMO enn Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Hei hvor mye vil det koste meg ca å kjøpe godt nok CPU til å spille AoC, oppgradere CPU speed fra 2.80 GHz til 3 GHz, og få 1gb ram(har 512mb), og få godt nok Video Card til å spille AoC? og er det mulig? eller må jeg kjøpe ny datamaskin?

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei  hvor mye vil det koste meg ca å kjøpe godt nok CPU til å spille AoC, oppgradere CPU speed fra 2.80 GHz til 3 GHz, og få 1gb ram(har 512mb), og få godt nok Video Card til å spille AoC? og er det mulig? eller må jeg kjøpe ny datamaskin?

 

 

Takk

9117274[/snapback]

Aner ikke, bruk et annet forum for å spørre om det, samt skriv litt mer om hva du har allerede, hoved kort o.l.

Lenke til kommentar

blablabla - har gledet meg til dette spillet helt siden jeg hørte det skulle komme, kommer til å gi det en sjangs uansett hva kritikken blir.. det som står i første posten virker helt sinsykt bra, men som noen skrev, det skal litt til for at det faktisk blir sånn.. OM det blir som lovet, og det faktisk fønker tror jeg vi kan si farvel til wow enn så lenge.. Vertfall for de som er såpass gamle at de leste conan på sengekanten ;)

Lenke til kommentar
De har fått sett gameplay og prøvd litt melee combat.. Har jo sett filmer og klipp fra når de har testet det.

 

Rart vi ennå ikke har fått sett noe annet enn melee combat. For å si det slik så blir jeg ikke sjokket om det kommer ut Oktober 2008.

 

Kan virke som om de ikke ennå vet helt hvordan de skal få til ranged combat og spells siden de ikke har gitt ut noen filmer fra det.

 

Blir vanskelig å treffe med bue når en løper sikk sakk   :ph34r:

8915381[/snapback]

Det at dem ikke har vist noe av det trenger jo ikke ha noe med problemer å gjøre.

 

Det kan like så godt ha noe med oppbygging av "hype" å gjøre.

Har dem f.eks trua på at Spellviewe kan slå godt ann, så er det nok smart å lette på sløret der når tiden er inne for det. Rett før open beta f.eks.

 

Uansett, de har sakt at 30.Oktober er "finale" datoen, og at de er godt i rute til den datoen.

8915474[/snapback]

 

Jeg har sitt produksjonsdagbok eller hva de kaller det, der det ble vist bueskytingen, så konge ut, du ble "zoomt" inn i first person, og fikk opp et sikte, nesten som FPS spill, og i FPS spill har du ikke noe problemer med å springe å skyte, så hvorfor skulle du ha det her? + at springe og skyte fungerer ikke en gang på spill som feks Wow, det nermeste du kommer der er instant shots, autoshoot osv fungerer ikke når du beveger deg.

Lenke til kommentar
Ja enig der. Det dummeste Funcom kan gjøre når det gjelder Age of Conan er å unnlate å inkludere noen av tingene de har lovet. Er vel ikke så vanskelig å forestille seg at et par ting muligens blir utsatt til senere, istedenfor å måtte pushe releasen tilbake enda et halvår. Om de utsetter spillet igjen, og da kanskje til etter WAR kommer ut så kan det nok bli et nyreslag som de taper endel penger på.

 

Men når det gjelder spill-mechanic og slikt så har jeg et par bekymringer.. Ser for meg PvP mellom 2 melee klasser som står stille foran hverandre for å treffe med sine slag, og det er om å gjøre å pumpe komboene sine uten å bomme, noe alla dance dance revolution eller whatnot :p

Den flinkeste til å treffe den lysende knappen sin vinner. Eller "HANDS-ON ACTION" som er favoritt uttrykket til alle ansatte hos Funcom disse dager.

 

En annen ting er hele systemet med ranged klasser og den "FPS-aktige" oppførselen til disse klassene. Det må da bli et helvete å balansere ordentlig? Er man stygg-god til å sikte som ranged så ser jeg for meg at det kan bli overpowered som bare fy. En stakkar barbarian som løper etter en ranger mens han desperat trykker på de lysende knappene sine mens rangeren skyter piler i kjeften på han må bli rimelig eid.

 

Dette er kun spekulasjoner, jeg tror og håper at AoC blir en milepæl i MMORPG verdenen, og jeg kommer garantert til å kjøpe det på release. I allefall spille det frem til WAR kommer, for å så teste det også så man har sammenligningsgrunnlag. Må jo være utrolig morro å ha byer med guilden sin og sånt i AoC!

9082231[/snapback]

 

Det med sikting osv gjør det jo balansert, å være god å sikte er jo en del av spillet, det blir de samme som feks å være god i CS, CS burde feks ikke være balansert sånn at en nybegynner kan knuse eliten :p

 

Det vi også må huske er at funcom er perfeksjonister, det har lagt veldig bra spill som feks den lengste reisen. Jeg har stor tro på at de holder det de lover. Dette spillet er uansett et spill jeg kommer til å kjøpe.

Lenke til kommentar

Gleder meg sykt til dette spillet og skal nok prøve det!

 

Men det er enkelte ting jeg ikke skjønner helt hvordan fun come har tenkt og få til. Jeg mener du må sikte for skyte med bue ikke sant? Da må bue ta ganske mye liv etter som du ikke kan bruke "auto shoot" eller noe sånt som du kan på wow så la oss si at du dør av en pil i hode og av tre piler på magen da kan ranger bli litt overpower vis fienden ikke ser deg jeg mener at du fks holder på å sloss mot en mob men så plutlsig får du en pil i deg og dør eller at du løper gjennom skogen plutslig ser du en ranger foran deg du vet ikke om han kommer til å angripe deg eller ikke men før du rekker å reagere så får du en pil i hode og dauer.

 

Og det med nærkamp kan også bli litt rart vis det bare er sånn komboer hele tiden jeg ser for meg to folk som står å sloss og den som klarer og treffe A,X,X,B,B,Y først og mest presist vinner.

Ennå en ting jeg lurer på er hvordan det blir med 3vs1 og 2vs1 pvp om du kan klare å drepe to/tre spiller vis du er heldig med crits å sånt at du kan få det lille "kicket" som du kan i noen andre online spill når du klarer å ta ut fienden når de er i overtall.

 

Var litt kanskje litt skeptisk i dette innlegget :roll: men gleder meg sykt til spillet jeg bare håper de klarer å gi det de lover. Får å være ærlig så hadde jeg kanskje hatt litt mer tro på spillet vis det ikke var fun come som utviklet det. :ph34r:

Lenke til kommentar
Og det med nærkamp kan også bli litt rart vis det bare er sånn komboer hele tiden jeg ser for meg to folk som står å sloss og den som klarer og treffe A,X,X,B,B,Y først og mest presist vinner.

9204759[/snapback]

 

Det er jo dette som etter min mening er det geniale, den beste vinner, ikke den med det beste utstyret! (Og ja, jeg har møtt mange dårlige spillere med bra gear i WoW.)

Lenke til kommentar
Gleder meg sykt til dette spillet og skal nok prøve det!

 

Men det er enkelte ting jeg ikke skjønner helt hvordan fun come har tenkt og få til. Jeg mener du må sikte for skyte med bue ikke sant? Da må bue ta ganske mye liv etter som du ikke kan bruke "auto shoot" eller noe sånt som du kan på wow så la oss si at du dør av en pil i hode og av tre piler på magen da kan ranger bli litt overpower vis fienden ikke ser deg jeg mener at du fks holder på å sloss mot en mob men så plutlsig får du en pil i deg og dør eller at du løper gjennom skogen plutslig ser du en ranger foran deg du vet ikke om han kommer til å angripe deg eller ikke men før du rekker å reagere så får du en pil i hode og dauer.

Det er ingen "one-shot-kill", eller en "I WIN BUTTON" i spillet.

Så nei, det er ikke mulig å bli drept på et skudd.

 

På samme måte som magi klassene gjør skade fra avstand så gjør en Ranger det samme.

Han har en "cone", eller en kjegleformet sikte område foran seg. Som jo ikke er så vid selvsakt, slik at du fremdeles må sikte litt. Men ja, man trenger ikke være rambo i Counter Strike for å kunne spille en Ranger.

 

Man har også en sikte måte der man går inn i "first-person-view" og får et "crossair" slik at man kan sikte litt mer grundig, men da kan man nok ikke bevege seg.

 

 

Og det med nærkamp kan også bli litt rart vis det bare er sånn komboer hele tiden jeg ser for meg to folk som står å sloss og den som klarer og treffe A,X,X,B,B,Y først og mest presist vinner.

Ennå en ting jeg lurer på er hvordan det blir med 3vs1 og 2vs1 pvp om du kan klare å drepe to/tre spiller vis du er heldig med crits å sånt at du kan få det lille "kicket" som du kan i noen andre online spill når du klarer å ta ut fienden når de er i overtall.

9204759[/snapback]

 

Skjønte ikke helt hva du mente med det første der men ja, siden man kan treffe flere folk i et slag så kan nok en dyktig spiller drepe flere spiillere omgangen.

Lenke til kommentar

Håper så inderlig at dette spillet klarer å gjøre PvP i MMO til en spennende og episk opplevelse.

 

Spesielt at det klarer å få kampene til å vare litt lenge, og at det faktisk er muligheter for en god spiller med litt flaks/skill til å vinne over "bedre" motstandere. Slik MMOene er nå (min subjektive mening) så er det altfor mye som allerede er avgjort før kampene starter. Basert på class, level og utstyr kan man som regel forutsi utfallet av en kamp på forhånd.

 

Lengter etter følelsen av å utmanøvrere en "bedre" spiller, og hoppe opp og ned på liket hans mens jeg roper "n00b"......(kanskje ikke på en RP- server :cool: )

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Brede her.

Sånn som kampsystemet er bygd opp nå er det enten basert på flaks eller gear.

 

Om conan virkelig klarer å få dette til å handle om spillerens MÅTE og spille spillet på, og selve spillerens ferdigheter til å sloss uten "top notch" gear. Vil dette blir stort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Warhammer online fordi mythic lagde det mest balanserte pvp spillet noensinne, og jeg vill ikke være avhengig av å finne et eller annet monster guild fullt av tullinger for å oppleve "end game".

 

Et enkelt og greit spill hvor alt du behøver å tenke på er å drepe motstanderen og i tillegg er det den beste måten å lvle på er alt jeg trenger :D

Lenke til kommentar

mye bra her.. likte posten din godt. har selv lest en del om dette spillet, men selv lærte jeg noe nytt her..

 

Har man fullført singel player en gang slipper man det om man vil neste gang man lager en karakter.

 

Dette var noe jeg likte veldig godt. slik som Daoc, slipper å spille gjennom de samme kjedelige starting zonene vist man vil prøve en ny klasse.

 

jeg kan ikke komme med noen vise ord hvorfor man skulle gå for noe annet enn dette spillet så lenge man er 18 eller mer:D

Lenke til kommentar
De har fått sett gameplay og prøvd litt melee combat.. Har jo sett filmer og klipp fra når de har testet det.

 

Rart vi ennå ikke har fått sett noe annet enn melee combat. For å si det slik så blir jeg ikke sjokket om det kommer ut Oktober 2008.

 

Kan virke som om de ikke ennå vet helt hvordan de skal få til ranged combat og spells siden de ikke har gitt ut noen filmer fra det.

 

Blir vanskelig å treffe med bue når en løper sikk sakk  :ph34r:

8915381[/snapback]

 

Funcom har nesten ikke gidd ut noen filmer i det hele tatt. vet ikke om du snakker om age of conan movies, men der er det beta testers som legger ut filmer. og det er vel ikke så ALT for mange som gjør det siden det ikke er låv å legge ut filmer av AoC. Så såvidt jeg vet så har ikke funcom lakt ut en eneste film fra sikkerlig ingame melee slåssing.

 

 

Edit: har selv ALDRI testet AO, men det jeg hører om at funcom klarte å få opp spillet etter det var på vei ned til en sikker "død" hørtest no veldig bra ut. er andre selskap som er mye større enn Funcom som ikke klarte det.. F.eks SOE, med SWG. det spillet vart no kjørt rett i grøfta.

 

Blizzard har kun skuffet meg etter BC, entent har det vært en buff/nerf rollercoaster, eller så har det vert forandringer som meg til å grøsse. BC var noe av det værste som skjedde wow spør dere meg. bare det at Alliance kan være shaman og omvendt viser at blizzard er litt for gla i å ta den enkle veien (siden alliance hele tiden mente at shaman var imba, menst horde mente at paladin var imba). Og hero classes virker som jedi grinding all over again (SWG). nei er det noen som har skuffet meg mest når det gjelder mmorpg så er det Blizzard, og jeg har spillt mange slike spill gjennom åran.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
De har fått sett gameplay og prøvd litt melee combat.. Har jo sett filmer og klipp fra når de har testet det.

 

Rart vi ennå ikke har fått sett noe annet enn melee combat. For å si det slik så blir jeg ikke sjokket om det kommer ut Oktober 2008.

 

Kan virke som om de ikke ennå vet helt hvordan de skal få til ranged combat og spells siden de ikke har gitt ut noen filmer fra det.

 

Blir vanskelig å treffe med bue når en løper sikk sakk  :ph34r:

8915381[/snapback]

 

Funcom har nesten ikke gidd ut noen filmer i det hele tatt. vet ikke om du snakker om age of conan movies, men der er det beta testers som legger ut filmer. og det er vel ikke så ALT for mange som gjør det siden det ikke er låv å legge ut filmer av AoC. Så såvidt jeg vet så har ikke funcom lakt ut en eneste film fra sikkerlig ingame melee slåssing.

 

 

Edit: har selv ALDRI testet AO, men det jeg hører om at funcom klarte å få opp spillet etter det var på vei ned til en sikker "død" hørtest no veldig bra ut. er andre selskap som er mye større enn Funcom som ikke klarte det.. F.eks SOE, med SWG. det spillet vart no kjørt rett i grøfta.

 

Blizzard har kun skuffet meg etter BC, entent har det vært en buff/nerf rollercoaster, eller så har det vert forandringer som meg til å grøsse. BC var noe av det værste som skjedde wow spør dere meg. bare det at Alliance kan være shaman og omvendt viser at blizzard er litt for gla i å ta den enkle veien (siden alliance hele tiden mente at shaman var imba, menst horde mente at paladin var imba). Og hero classes virker som jedi grinding all over again (SWG). nei er det noen som har skuffet meg mest når det gjelder mmorpg så er det Blizzard, og jeg har spillt mange slike spill gjennom åran.

9327183[/snapback]

 

Funcom har lagt ut ingame filmer, det vises ivertfall ingame slosting osv i en del developers diary og når spillet blir vist frem på forsjellige messer osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En grunn til å velge andre MMO er hvertfall slik jeg ser det at pvp i conan fort ikke blir noe særlig spennende affære.

 

Når du kommer fra wow der du fort bruker 20 forskjellige skills i hver 1v1 kamp, blir det fort tamt å slå enten nede eller oppe :hm:

 

edit: Min mening er ingen fasit, for all del :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
En grunn til å velge andre MMO er hvertfall slik jeg ser det at pvp i conan fort ikke blir noe særlig spennende affære.

 

Når du kommer fra wow der du fort bruker 20 forskjellige skills i hver 1v1 kamp, blir det fort tamt å slå enten nede eller oppe  :hm:

 

edit: Min mening er ingen fasit, for all del :)

9443238[/snapback]

 

for min del så er PvP en av tingene jeg gler meg til:D synest svært lite om pvp i wow. selv mener jeg at wow er nesten et rent pve spill for tiden..

Lenke til kommentar
En grunn til å velge andre MMO er hvertfall slik jeg ser det at pvp i conan fort ikke blir noe særlig spennende affære.

 

Når du kommer fra wow der du fort bruker 20 forskjellige skills i hver 1v1 kamp, blir det fort tamt å slå enten nede eller oppe  :hm:

 

edit: Min mening er ingen fasit, for all del :)

9443238[/snapback]

 

"Å slå oppe eller nede" som du kaller det, er Funcom sitt svar på auto attack i WOW.

 

De spesielle angrepene i wow, som er automatiske, må du selv utføre her med presisjon og trening, og spillet viser deg mulighetene realtime, slik at du ikke trenger pugge bevegelsene for å bruke "comboene" som det heter i AoC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...