Gå til innhold

USB batteri eliminator


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nylig gått til innkjøp av en Logitech mm28 høyttaler.

Denne går på 4 AA batterier eller 6 volt, 1.2 a strøm adapter.

 

Det jeg lurer på er om det vil fungere, og i det hele tatt eksisterer en kabel som tar strøm fra en USB port med "standard" batteri eliminator plugg i andre enden.

 

Jeg er klar over at USB gir 5 volt, men etter det jeg forstår skal dette i utgangspunktet fungere bra pga innebygd feilmargin osv.

 

Har noen vært borti noe lignende eller kan bidra med visdomsord?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En USB-port gir bare 500mA, så, nei. Du må isåfall bruke flere porter, men det er absolutt ikke garantert at en hub leverer mer enn 500mA totalt. Det er også påkrevd i standarden at en USB-enhet skal spørre og få svar fra kontrolleren før den trekker mer enn 100mA fra porten. Riktignok er det mange enheter som ignorerer dette, og de som ikke ignorerer dette blir betegnet som "ustandard" for folk.

Lenke til kommentar
Takker for info :)

 

Ser absolutt ut som det er mulighet her. Må i såfall bruke to porter og ofre et par USB kabler. Vil framdeles mangle 0.2 ampere om USB portene klarer og levere 500mA hver, men er usikker på om dette har mye og si.

8905900[/snapback]

Risikoen for å ødelegge er liten, men sjansen for at USB-ting som er plugga i samtidig som høgtaleren kan malfungere er stor. Eg ville aldri prøvd på det. Då ville eg heller tatt spenning frå ein annan plass i pcen.

Lenke til kommentar

Om det er en stasjonær pc så for guds skyld ta strøm fra PSU.. skaff deg en molex kontakt som du rett og slett plugger rett i en av dem som er i pc'n fra før, og hent strøm derifra. og vil du ha mulighet til å kunne koble det til og fra så kan du jo bare lage no slags hurtigkoblig du fester på kabinettet.

Lenke til kommentar
Om det er en stasjonær pc så for guds skyld ta strøm fra PSU.. skaff deg en molex kontakt som du rett og slett plugger rett i en av dem som er i pc'n fra før, og hent strøm derifra.  og vil du ha mulighet til å kunne koble det til og fra så kan du jo bare lage no slags hurtigkoblig du fester på kabinettet.

8907393[/snapback]

Tror du det er stasjonær?`Hvorfor skal han ha strøm da? Da kobler han jo o veggen? ...

 

Bærbar er problemstillingen her er jeg sikker på..

Lenke til kommentar

Strømtrekk til forsterkere er naturligvis veldig avhengig av hvor mye lyd du sender ut...

Så om du spiller moderat høyt tipper jeg du ligger langt under 0.5A.

I tillegg vil sansynligvis 20% lavere spenning gi lavere uteffekt og strømtrekk.

 

Om du har multimeter kan du jo måle hvor mye strøm som går så har du litt føling med hvor høyt du kan spille.

Mellomtone og diskant trenger ofte lite effekt det er kraftig bass som trekker mye er min erfaring, avhenger av hva du hører på selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...