Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En PC i Nettverket kommer ikke på net.....


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har for en måneds tid siden skiftet fra NGT til Lyse. Meget fornøyd. :thumbup:

I den forbindelse gikk vi til anskaffelse av D-Link DIR-655 router.

Hoved PC'en (min) er koblet til nettverket via kabel, de andre 5 PC'ene i huset kjører trådløst. Har også en trådløs printer (Canon 5200R) inne i nettverket.

 

For to dager siden fikk ikke den ene stasjonærer (men trådløse) PC kontakt med nettverket. Fortvilelsen var stor til den mellomste jenta, da hun ikke fikk "snakke" med vennene sine på MSN....................

Jeg sa spøkefult at det var nok "LimeWire'n" som var årsaken til dette rotet.

 

Jeg må innrømme at jeg er noe på tynnisen når det gjelder kunnskap om nettverk, og kanskje spesielt trådløst. Det meste har gått stort sett "smertefritt", og mindre problemer har jeg greid å "fixe", men nå føler jeg at jeg står fast.

 

Routeren finner henners PC, og indikasjonene på hennes maskin er at hub har kontakt med routeren, indikert med de to skjermene nede på arbeidslinjen, vedsiden av klokken. (Signalstyrken: Utmerket)

 

Har sammenlignet oppsettet i hennes maskin med en av LapToppene, og mener at det er likt...................

 

Har MAC-kode filtering. Har tatt vekk denne for å teste, uten at resultatet ble endret.

 

Har til og med testet med leieboeren. Han har også trådløst nettverk i kjelleren vår, uskjermet og uten bruk av MAC-koder etc. Datterens maskin koblet seg lett til hans router........ :hmm:

 

Så det betyr at problemet ligger mellom hennes maskin og routeren......?

Men jeg kan ikke se at hennes maskin har fått noen annen "behandling" enn de andre...............

Dessuten, ref over, "ser de" hverandre.

 

Jeg begynner å gå tom for ideer........... :(

 

Takker for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...