Gå til innhold

GTA IV: Den store offtopic tråden. Husk spoilertags!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ditto. Prøver å slenge ut litt legitim info her men ungene biter bare på pjatt og piratsnakk.

Piratsnakk og snakk om å ha lastet ned spillet ulovlig vil bli belønnet med advarsel, så bare dropp det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg bruker komponent kabel på en vanlig 32 widescreen, da oppnår jeg 480p sant? Dette skjer automatisk ved setting i ps3?

Jeg skal kjøpe en når gta 4 kommer!

Skrevet (endret)

Eneste kjøretøyene som man har avkreftet er vel fly om jeg ikke tar feil? I alle de andre GTA-spillene kunne man jo kjøre ganske stor kjøretøy, f.eks dumpsteren og lastebilene med henger i San Andres og tanks og hva ikke annet. Så jeg regner med store kjøretøy også vil være med i GTA4. :)

Endret av Skagen
Skrevet
Et enkelt spm.

Er det mulig å kjøre lastebiler eller andre litt større kjøretøy?

Ja, mange. Brannbilen f.eks er fortsatt med, og den er stor.

Eneste kjøretøyene som man har avkreftet er vel fly om jeg ikke tar feil? I alle de andre GTA-spillene kunne man jo kjøre ganske stor kjøretøy, f.eks dumpsteren og lastebilene med henger i San Andres og tanks og hva ikke annet. Så jeg regner med store kjøretøy også vil være med i GTA4. :)

Tror ikke det er tanks i GTA IV. Ikke på såkalte "six stars" etter hva jeg vet.

Det er nevnt flere ganger, men det ENESTE jeg er litt bekymra for er selve kjøringen og fysikken på bilene. Nå har jeg riktignok kjørt flere gamle amerikanske biler, og fjæringen kan være sinnsykt gyngete, men frykter at de har overdrevet dette litt i GTA 4.

Har sett enkelte klage på dette. At f.eks vil du kunne tippe hummeren dersom du kjører kraftig til venstre eller høyre.

Skrevet

Klarte å drite meg ut, bestillte GTA IV til ps3 når jeg skulle ha det til X360.. xD.. Men heldigvis så oppdaga jeg det i siste liten da.. Absoluttspill.no har fått inn spillet på lager, men det sendes ikke før på mandag:

Du får på første levering. Fikser deg plass i køen i forhold til når du bestilte.:)

Spillet er kommet på lager, men vi har ikke godkjenning på å sende før på mandag. Da vil også din ordre bli sendt. Normal leveringstid skal være 1 dag så lenge postgangen går som den skal.

Med vennlig hilsen

Jørn-Rudi Bjerkan

AbsoluttSpill.no

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet (endret)
Et enkelt spm.

Er det mulig å kjøre lastebiler eller andre litt større kjøretøy?

Legger i spoiler, ettersom folk ikke vil se gameplay-ting.

Søppelbiler, trailere og sånt er med. Med henger, har jeg ikke sett ennå.

Men så er jeg bare på første øya, ettersom jeg ikke orker å gjøre missions,

det skal spares til tirsdag ;)

Jeg vil nevne at jeg ikke har sett noe til sykkel.

Heller ikke båter som ligger langs land, hvertfall ikke på første øy.

Kan være de er der uansett.

Barn har jeg ikke sett.

Men har sett jøder og store svære brune gangstere.

Enkelte folk tåler mindre enn andre forresten.

Noen kan tåle 20 slag, mens andre 4.

Det er også mulig å dodge, for så å ta en veldig kraftig counter-attack som ofte kan ta halve livet til folk.

Føler også det er lite å gjøre i starten.. man kan ikke kjøre brannbil eller sykebil/politibil på missions ennå.. man kan ikke kjøre taxi osv.

Er også få sånne ting som heisekran man kan kjøre.

(merk at jeg kun har spilt på den første øya)

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet (endret)

Spillet er veldig gøy.

Legger i spoiler så ingen blir sure.

Missions er så avhengighetsskapende at jeg måtte bare slutte med en gang. Jeg ler meg skakk av cutscenes.. personene er så virkelige, så morsomme.. med fine gøye uttrykk.

Skal jeg si noe negativt, så er det vel at spillet kjører 30fps som vanlig, noe som først kan virke litt lite etter å ha spilt cod4. Men det blir noen ganger lavere fps når når man kjører fort eller det skjer masse.

Det er vanskelig å skaffe seg ting i starten, våpen og sånt.

Er ikke mye annet enn å kjøre rundt og leke hvis man ikke skal gjøre missions. Ikke er det mye å leke med.

Grafikken, fysikken og atmosfæren i byen er brilliant.

Regnet er deilig, tåken er virkelig.

Natten er mørk på første øya, veldig mørk.. hvis man har knus lysene

på bilen vel og merke.

På de andre øyene (som jeg bare såvidt har sett på, med SWAT i hælene) så er det ganske opplysende pga neonlys og diverse reklamer.

Det er en del ting som kunne vært bedre.. Hvis dere husker de gamle gta-spillene så kan man slå folk som ligger nede, det er en egen ting han gjør hvis du står ovenfor en person som ligger.

Her gjør han det samme.. han slår mot bakken, men selvom du står helt oppå, så bommer han fryktelig mye, ser ut som han treffer, men ingen skade blir registrert, er nok bare en bug som blir fikset.

Telefonsystemet er deilig, radioene er deilig, folk på gata er deilige, biler er deilige. Men ser man èn type av en bil så kan du banne på at det står 3-4 stk helt samme i køa.

Ser rart ut med 5 limo'er etterhverandre.

Politisystemet er genialt og funker bra.

Er greit at man faktisk har en sjans til å komme seg vekk fra 3-6 stjerner, men at det er vanskelig og krever litt kjennskap i byen.

Er lett hvis du kommer opp på toglinjene med en mopen, for da flytter du deg veldig kjapt og de kan ikke se deg (går på om de kan se deg eller ikke, og at du må være utenfor søkeringen).

Spillet får 10/10 her i gården.

Håper bare PS3 ikke får litt laver FPS av og til som 360 får.

Kan ikke vente til tirsdag, selvom jeg har hatt spillet i et par dager. Da blir det online og multiplayerkos :D

Pluss at jeg kan endelig save.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Leste at PS3 versjonen vil få litt bedre grafikk.

Prøvde å finne igjen artikkelen jeg leste for 3dager siden, så om noen har link ville det vært kjempefint :D

sjekk disse syke reklameplakatene forrestn:

http://x6.no/art/13640.html

Selv har jeg forhåndsbestillt til X360 (har ikke PS3).

Fortell mer Lindquist!!!!!!

Åssn funker bomveiene?! grafikken?! æ glæd mæ :p

Skrevet

Jaha? Sonybots fant også på at GeoW brukte 90% av kapasiteten til xbox og alle trodde på det.

Dette er er multiplatform-spill. Alle, nesten alle multip.spill der ute har en lysere konstrast på xbox versjonen. Ikke noe annet enn det. Karene som har testet disse versjonen, kan for alt vi vet, han fucka innstillinger på selve tven.

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Prøver å få frem mere fra minnet mitt da ;D

Bomveien koster 5 dollar på første øya. Eneste du trenger å gjøre er å stoppe foran, så trekkes 5 dollar og bommen åpnes. Kjører du gjennom så trur jeg bare du får 1 stjerne etter deg eller noe. Hvis ikke så var det mere. Men en gang så fikk jeg betalt men speeda for tidlig så jeg traff bommen, da kom han i bua og og klikka ;D

Radioene er helt på syre..

Prøver å quote litt:

"Are you sick of getting sick babies so that you have to drown them in the sink or put them in the forrest? Contact babiesovernight.com (eller noe)"

"HAVE YOU NO IDEA WHAT A VAGINA LOOKS LIKE AFTER GIVING BIRTH!?"

18 radiostasjoner, trur noen av dem er lokale siden de heter "radio [øynavn].

Du får generelle beskjeder på radioen også, som at broene er stengt osv.

Grafikken er som sagt helt ypperlig alt ser veldig fint ut.

Synd det går litt utover frameraten. Ikke missforstå, jeg er bare veldig kresen når det kommer til sånt.

Når du faller i vannet med bil, så drukner du hvis du ikke hopper ut av den, det gjør du enkelt ved å trykke "y" ^^

Hvis folk tar fyr så vrir de seg i flammene og ruller rundt på bakken og skriker. Eksplosjonene er fine, men er ikke mange man ser i starten ettersom man ikke har mange våpen.

Man kan skyte 360 grader rundt deg selv når du kjører bil.

Er vanskelig å skyte bak seg og samtidig kjøre.

Folk snakker om rare ting som man kan overhøre. Ting som:

"damn this smoke is my breakfast AND my dinner"

"fuck, are you even listening to what im saying?"

Du kan ringe en sykebil når som helst og den kommer på 5 sekunder.

Så kan du bare stjele den, og VIPS har du full HP.

Brannbiler kan sprute vann på folk for å få dem til å velte osv.

Ellers ikke sett noe annet spesielt med noen av tingene.

Noen ganger når du stjeler en bil så kan det sitte en sovende person i passasjersetet som ikke våkner før du crasher ser det ut som.

Andre ganger hopper ikke passasjerene ut og blir bare sittende på, ganske gøy.. de hopper ut hvis du kjører sent.

Noen ganger når man kjører MC så tar niko på seg hjelm, andre ganger ikke. Har sikkert noe med om du finner den på gata eller om du kaster noen av den og tar den. Når du hopper av MC'en så går du ennå rundt med hjelmen en stund før han selv kaster den av.

Kjøpte meg en sånn russerhatt i en butikk, løp ut av butikken og ble kjørt på av en trailer.. da mistet jeg hatten og kunne ikke plukke den opp igjen selvom den lå rett foran meg.

Når du har brukt opp skuddene i f.eks en hagle, så bare kaster han våpenet på gata.

Jeg snek meg innpå en politimann som stod med ryggen til, for å skyte han i hodet og ta våpenet.. men selvom jeg stod bak han og trakk våpen så så han det med en gang og skøt meg først.

Folk gjør mange rare ting, men ikke fullt ut.

Man ser folk som kjører inn på bensinstasjonen, men ingen fyller.

Man ser folk som kjører søppelbil, men bare kjører rundt tilfeldig i byen (er 2 folk som står på brettene bak på bilen også). De hopper av hvis du stjeler den.

SUV'er velter hvis du kjører fort og svinger brått.

Hvis du får 3 stjerner etter deg så kommer det noen politibiler som ser ut som jeep'er... som det står noe med immigration på.. vet de at vi er kommet med båt?

Setter du deg inn i en politibil så får du hagle med 5 skudd.

Noen ganger kan du skyte tilfeldige folk og de har pistol eller kniv som de dropper.

En gang skøt jeg ei gammal røy på gata og så kom en SUV med 4 gangstere kjørende forbi og prøve å drepe meg. Alle med pistol.

Faggio er med!! (scooteren)

Vet ikke hvor mye mere jeg klarer å melke ut nå ;D

Skrevet
Jaha? Sonybots fant også på at GeoW brukte 90% av kapasiteten til xbox og alle trodde på det.

Dette er er multiplatform-spill. Alle, nesten alle multip.spill der ute har en lysere konstrast på xbox versjonen. Ikke noe annet enn det. Karene som har testet disse versjonen, kan for alt vi vet, han fucka innstillinger på selve tven.

Fant igjen artikkelen.

http://x6.no/art/13445.html

Var mindre kornete på PS3 og "så" bedre ut, men høyere FPS på 360.

http://n4g.com/gaming/News-139029.aspx

"PS3 or 360 version: 360 for DLC, PS3 version looks slightly more vibrant and sharp"

Skrevet

Du kan se på TV, og det er flere forskjellige kanaler. Noen av programmene er helt hysterisk. Lo godt av bl.a. parodien på Bas Rutten.

Skrevet

Fant igjen artikkelen.

"PS3 or 360 version: 360 for DLC, PS3 version looks slightly more vibrant and sharp"

Hvor mye framerate bedre er det snakk om da...?

Tenkte dette ville skje..

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Anbefaler å vente til skikkelige sammenligninger er ute før man

sier noe som helst ;]

Skrevet

Fant igjen artikkelen.

Hvor mye framerate bedre er det snakk om da...?

Tenkte dette ville skje..

eg trur x360 versjonen kjøyrte i 60 fps, ps3 i 30...

:p

sikkert veldig likt..eg tippa ps3 hadde høgare fps grunna installeringa på harddisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...