Gå til innhold

GTA IV: Den store offtopic tråden. Husk spoilertags!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:mad: oki første ganga jeg har blitt irritert på GTA 4 nå! Har gjort alt mulig.. skaffa alle kjøretøyene til Brucie og levert alt dopet for Little Jacob fordi jeg trodde oppdragene kom fram da... men neida.. kjørte å sjekka en plass jeg viste det var et oppdrag og der var det pine med.. Men det står ikke oppført på kartet.. Safehouset mitt er heller ikke på kartet og jeg lurer på om jeg har greid å trykke på noe inne på "Map" sånn at de ikke blir vist.. Noen ide på åssen jeg kan få det fram igjen?? Irriterer grenseløst! :wallbash:
Skrevet

da har du sikkert et annet oppdrag på gang. Har du hoppet ut av drosjen til Roman etter du hadde ringt han? Eller sjekk mappet for noe gult eller grønt/blått merke

Skrevet
:mad: oki første ganga jeg har blitt irritert på GTA 4 nå! Har gjort alt mulig.. skaffa alle kjøretøyene til Brucie og levert alt dopet for Little Jacob fordi jeg trodde oppdragene kom fram da... men neida.. kjørte å sjekka en plass jeg viste det var et oppdrag og der var det pine med.. Men det står ikke oppført på kartet.. Safehouset mitt er heller ikke på kartet og jeg lurer på om jeg har greid å trykke på noe inne på "Map" sånn at de ikke blir vist.. Noen ide på åssen jeg kan få det fram igjen?? Irriterer grenseløst! :wallbash:

Sjekk på brief menyen for og se hva man skal gjøre.

Skrevet
Tenkte å kjøpe X-Box og GTA IV. Det var kun Free Record Shop her som hadde spillet, og de tok 649,-

Jeg synes det var snakk om 379 ? Kjøpte ikke til den prisen.

Aldri kjøp noe der. Verdens dyreste butikk.

Bestill online fra Elkjøp/Lefdal eller til nød gå i en av butikkene.

Skrevet

Nei har ikke noe oppdrag på gang.. Kan heller ikke sjekke brief menyen.. Er såpass langt ute i spillet.. Alle oppdrags ikonene og safehouse ikonet forsvant bare plutselig! :S skjønner ikke hva som har skjedd!

Skrevet
Nei har ikke noe oppdrag på gang.. Kan heller ikke sjekke brief menyen.. Er såpass langt ute i spillet.. Alle oppdrags ikonene og safehouse ikonet forsvant bare plutselig! :S skjønner ikke hva som har skjedd!

restart konsollen se om det funker da

Skrevet

Sikker på at du ikke har gått inn i party mode? Eller kan du ringe roman og dem?

Skrevet (endret)

Ja kan ringe til roman og alle de andre folkane... er ikke i party mode.. men skal prøve å restarte konsollen.. men skulle ha funnet safehouset først så jeg kunne ha fått lagra :p Safehouset mitt er en plass på den øya helt i nord.. noen som kan si hvor den ligger?

EDIT: fant safehouset :p

EDIT2: Restarta konsollen og det funker enna ikke :S Er det en bug som har slått inn?!

Endret av ftpfloppy
Skrevet

Bilde_0281.jpg

Sorry for dårlig bildekvalitet...

Inni den rød sirkelen er det et oppdrag.. men ikke noe ikon for det!

Inni den blå sirkelen står jeg i safehouset... Men det er ikke noe ikon for det!! Hva er det som skjer? Ikonet til alt anna er der.. som strippe klubben og barene osv osv...

Skrevet
Så rockstar brukte 100$m på å utvikle SPILLET,

Stemmer det virkelig at de brukte $100 M på å utvikle spillet? (kan du poste en direkte link til artikkelen her?) Dette høres vanvittig mye ut, selv for en stortittel som GTA IV. Hadde sett for meg at et slikt spill ville kostet flere titalls millioner dollar å utvikle, men $100M?! (dette er i samme budsjettklasse som en 'Hollywood' blockbuster).

Jeg har lest i diverse nyhetsrapporter i det siste at det er forventet at GTA IV vil spille inn minst $400 M iløpet av den første uken (1), så dersom spillet virkelig kostet $100 M å utvikle (markedsføring kommer i tillegg, og jeg vil anta at budsjettet ligger på ca. $15-25 M ) så vil Rockstar uansett tjene tilbake pengene og vel så det (hvis de får 50% av hvert spill, vil de tjene minst ($400 M * 0.5) - ($100 M + $25 M) = $75 M).

hvor mye de brukte på DLC er ukjent, men sikkert ikke i nærheten så mye når de allerede har programert figurene, byen, fysikken osv.

Hva betyr DLC?

(1) http://www.pcworld.com/article/id,145304-c...es/article.html

Skrevet (endret)

Synes 100 M USD hørtes lite ut jeg. Global reklamering, lønn i fire år for 1000 mennesker, musikkrettigheter, distribuering, kopiering, kost og losji, utviklingsverktøy, m.m..?

Endret av Jan-Erik
Skrevet
Synes 100 M USD hørtes lite ut jeg. Global reklamering, lønn i fire år for 1000 mennesker, musikkrettigheter, distribuering, kopiering, kost og losji, utviklingsverktøy, m.m..?

Som det allerede er blitt understreket: Det er snakk om utviklingskostnader. Markedsføringsbudsjettet og distribusjon er ikke tatt med her.

Min forbauselse er basert på min kjennskap til filmbudsjetter og box-office tall. Jeg vet at spill tradisjonelt sett har vært rimeligere å utvikle enn store Hollywood filmer, og har aldri hørt om spill som har vært i nærheten av å koste $100 M å utvikle.

Jeg sier ikke at det ikke kan stemme at GTA IV kostet $100 M å utvikle, bare at det virker svært mye og at jeg trenger litt mer kildeinformasjon for å få dette bekreftet.

Skrevet

Tror det er feil. HL2 kostet ca. $40 millioner om jeg husker riktig. Det var under utvikling i 6 år, to år lengre enn GTAIV. Nå er det ikke i like stor skala, men Valve laget også alt i fra skratsj. Nå er Rockstar større enn Valve, men tviler uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...