Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser for opptatt jente

Gjest Gjest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Usikker_*
Skrevet

Jeg velger her å være anonym, da jeg har venner som bruker dette forumet daglig.

Jeg møtte en jente for mange måneder siden. Vi hadde en god tone. Men jeg så henne ikke igjen på en stund fordi hun hadde fått seg kjæreste. Hun bor et stykke unna, og hadde besøkt en kamerat av meg når hun var her. "Ok" tenkte jeg, og tenkte ikke mer på det. Men nå for en tid siden møtte jeg henne igjen. Vi tøyser og klemmer, ser hverandre oftere enn før, prater på MSN og alt det der. Kort sagt så er vi gode venner. Men nå i det siste tror jeg at jeg har begynt å få følelser for henne. Men problemet er at hun fortsatt har kjæreste.

Bør jeg fortelle henne om dette eller holde kjeft og fortsette som nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke kjenner kjæresten så, go for it. Lever jo bare en gang. Bare vær litt smooth først, så hu blir litt ekstra glad i deg først.

Skrevet

Enig med wrangler. Gode tips der. Du kan jo forhøre deg litt om hvordan forholdet går. Om forholdet ikke virker som går noe særlig, så er det bare å prøve seg. Du vet: i krig og kjærlighet er alt lov :)

Skrevet

Klarer du å ''fange'' henne, så gratulerer, og du blir sikkert lykkelig. Men husk på at hvis hun faktisk går fra kjæresten, og rett til deg, er det godt mulig hun gjør det igjen. Du må velge om du skal prøve deg, glemme henne eller forbli venn/vente til hun er ledig.

Skjønt, hvis forholdet til henne og kjæresten går utrolig dårlig, så annser i hverfall ikke jeg det som noe skade skjedd hvis du prøver deg.

Skrevet

Sant nok, men akkurat som ''alt er lov i krig og kjærlighet'', så kan alt annet skje også, ofte det utenkelige.

Jeg snakker ikke fra erfaring, så det er nok flere forumbrukere her som kan svare på spørsmålet bedre enn meg.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan forholdet er mellom henne og kjæresten, men jeg tror det er ganske bra. Etter å ha tenkt litt gjennom det tror jeg at jeg vil vente og se hvordan det går mellom de to. Hvis jeg prøver meg på henne, og hun ikke vil, så er det en mulighet for at jeg kan miste henne som venn, og det vil jeg ikke.

Skrevet

Sitter jaggu i samme båt som deg, dog min kjære utvalgte vet at jeg er interresert og hun trekker seg ikke tilbake, jeg tror ikke du bør pine deg selv med å gå rundt og vente, dette varierer stort sett utifra hvordan personen er osv, men jeg har vært borti det her før hvor man får følser for ei venninne med type, er det en ting du må gjøre så er det å ta sjangser..venter man for lenge så kan det være en god ting eller en dum ting.... kjærligheten er for det meste uforutsigbar...ta det som du føler det sier jeg..ikke tenk for mye på konsekvensene, det gjør det sprø!

Jeg er ikke DR. Phil, men jeg har vært i samme båten og befinner meg egentlig der nå, jeg tok sjangsen, i kjærlighets livet er det ingen enkel utvei uansett hvordan du snur på det...sier du ingenting så vil du kanskje denne saken gå å irritere deg og kanskje gjøre deg mer eller mindre depresiv, sier du noe så tar du sjangsen...tingen er hvordan du legger det ut...ta temaet opp seriøst sånn at det blir motatt på riktig måte.

Følsen at hun har type er uutholdelig ikke sant? det er til å bli gal av, man føler seg stappa ned i en sekk og knytt igjen når hun nevner sin kjære, man blir halveisknust et øyeblikk og du blir usikker...prøv heller å lytt til hjertet ditt(jada, jeg veit det høres skikkelig cheesy ut) men tenker man for mye, kan man fort bli gal, fordi den man forelsker seg i blir veldig spesiel, alt personen sier og gjør legger du merke til, hver eneste detalj, når man legger merke til sånne ting kan det gå utover humøret ditt fordi man tenker for mye over det...akkurat som sansene blir 10 ganger bedre rundt den personen du har forelsket deg i.

Det hjelper mye hvertfall for min del har det gjort det, og snakke med personen, jeg våget meg fram med et dikt jeg skrev selv og hun ble helt myk...så vær litt romantisk ;)

Skrevet (endret)

Det er så utrolig irriterende når andre gutter prøver å "stjele" kjæresten din. Hver gang jeg hører om slike tilfeller blir jeg småfrustrert.

Sett deg selv inn i situasjon og tenk på at du var kjæresten, hva ville du ha gjort?

La være.

Vil også tilføye at forhold ikke dreier seg om konkuranse. Det er litt av grunnen til at jeg ikke ville ha kjempet for en jente, uansett hvor mye hun betydde for meg. Jeg tror jeg hadde mistet interessen for en jente som konstant ble kontaktet og sjekket opp, også latt seg blitt revet med av det.

Endret av Neppe
Skrevet

Støtter Neppe, kunne ikke sagt det bedre selv. Jenter som gis mye oppmerksomhet og sjekkes opp, vet veldig godt selv at de er ettertraktet og det gir dem status til å velge og vrake hvilke gutter de vil. Og de er heller ikke redde for å dumpe typene når de finner andre som er kulere og mer populære.

Nå ja, fins slemme gutter og, så legger ikke all skylden på jentene. Bare viktig å bemerke seg at begge parter har hver sitt ansvar.

Håper du velger riktig, og lar dem være i fred. Hvis de slår opp i framtida, kan du åpne deg for henne, hvis følelsene fortsatt er der.

Skrevet
Det er så utrolig irriterende når andre gutter prøver å "stjele" kjæresten din.

8895887[/snapback]

Er ikke det bare et kompliment da? Det er ikke mulig å stjele en kjæreste som ikke vil bli stjålet. En kjæreste er ikke en bil eller tv som kan stjeles med kun tyvens vilje, en kjæreste har faktisk egen hjerne som de er forpliktet til å benytte seg av.

Når noen har vært interessert i min kjære har jeg tenkt "uff, stakkar.." og syntes synd på ham, fordi jeg vet hva han går glipp av. ;)

Nå skal det vel legges til at jeg er sannsynligvis en av de minst sjalu personer som er, dog mener jeg bestemt at det jeg sier er det mest logiske, uansett sjalusi-nivå. :)

Skrevet

Joda. Men det er igjen jenta sin oppgave å ta seg av i mine øyne, så sant hun er i stand til det. Det er hennes oppgave å avvise uønskede beilere, ikke typens.

Skrevet
Joda. Men det er igjen jenta sin oppgave å ta seg av i mine øyne, så sant hun er i stand til det. Det er hennes oppgave å avvise uønskede beilere, ikke typens.

8903831[/snapback]

det er sant, men som regel ender det med at typen tar afære og den som prøver seg kan havne på ulevåll :p

hehe.. har heldigvis aldri opplevd det... men jeg har en tendens for alltid falle for jenter som er i forhold, og er så godt som gift :ermm:

men,men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...