Gå til innhold

Nokia 6110 Navigator, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd å lest igjennom tråden 2 ganger nå.. Mister lett oversikten desverre. Vil det gå 'tellerskritt' ved å bruke den forhåndsinstallerte programvaren Nokia Navigator fra Route66? Er ikke all informasjon lagret på minnebrikken?

8959898[/snapback]

 

på 6110 så påløper det ingen gprs trafikk ved bruk av Route 66 SW, det er bare den nokia maps og wayfinder der det påløper gprs.

 

men jeg ser for meg wayfinder i utlandet kan bli vanvittig dyrt, siden sist jeg brukte gprs i england så kostet det meg nesten 600 kr i løpet av noen få dager

 

jeg tenker selv å gå for den 6110, GPS bare for ekstra bruk. for meg så spiller ikke de 6 mnd gamle kartene så stor rolle heller. dette er jo ingen fullblods GPS heller. men klarer ikke å bestemme meg mellom 6110 og e65.

8968621[/snapback]

 

 

Skal man kun bruke GPS'en på en bilferie, eller sånn dann og vann, er det ikke nødvendig å kjøpe en egen GPS. Fordelen med mobil GPS er at den alltid er for hånden.

 

Som du sier spiller ikke det ikke så stor rolle om kartene er 6 mnd gamle. Man har jo ikke ommøblert hele veinettet og annet på de månedene.

 

Jeg hadde en GPS i fjor sommer, men solgte den etter sommerturen til Danmark, fordi jeg brukte den ikke noe etter det. Og de ytterst få gangene jeg kunne få bruk for den, var jeg på veien, mens GPS'en lå hjemme.

 

For mitt (og tydeligvis også ditt) behov, synes 6110 Navigator ideell. Jeg er storfornøyd med min.

 

Har nå investert i original bilholder, samt billader. Dermed er alt klart for ferien. Holderen leveres som sett med vindusfeste med sugekopp + selve holderen, og dette passer til det meste av mobilmerker, mens laderen passer til alle nokiatelefoner. Se tilleggsutstyr til Nokia.

Lenke til kommentar

Har kart over Skandinavia installert på min 6110 Navigator. Vurderer å investere i en pakke for Europa.

 

Trenger jeg da å ha installert begge på telefonen (minnekortet) samtidig? Det blir jo noen hundre MB ekstra.

 

Er kartene i Skandinaviapakken mer detaljerte enn i Europa-pakken, slik at man f.eks får mindre detaljert kart over Norge dersom man kun bruker Europa-pakken?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har kjøpt Nokia 6110 navigator, er KJEMPE fornøyd og beste mobil jeg har hatt!

 

Jeg usikker hvilken type billader som passer den 6110 navigator? F.eks. den type

Nokia Billader DC-4 passer vel?

 

Pluss hvor kan man laste ned gratis Europa kart inn min 6110 navigator? Jeg har standard nordisk kart. Hvis umulig, hvilken linken kan man kjøpe europa kart?

 

Takk forhånd ;)

Lenke til kommentar

Har hatt 6110 en drøy uke nå og testet GPS-delen i Oslo (bil) og Paris (fotgjenger). Kartene kjøpes og installeres fra den medfølgende CD-en.

 

Det er åpenbart at dette ikke er noen fullblods GPS, til det er det for komplisert å gjøre innstillinger mens man er på veien. Men: hvis du legger inne punkter på forhånd gjør den jobben meget godt og det er utrolig praktisk når du er på fremmede steder og skal finne frem. I Paris var det bare å slå opp en adresse eller et kjent sted, lagre punktet og begynne å gå. Det er lett å søke frem til kjente steder i nærheten av der du er. Det også enkelt å lagre steder du er slik at du lett kan finne tilbake senere.

 

Nøyaktigheten kan være et problem hvis gater, kryss og svinger kommer tett men i verste fall går du en omvei på noen få meter før du blir ledet inn på riktig rute igjen. I Paris var det forøvrig ikke noe problem å holde kontakt med satelittene hele tiden.

 

En ulempe med by-kartene er at de ikke dekker stort nok område. De dekker kun byen og noen få kilometer utenfor. Skal du farte litt rundt kan det være lurt å installere kart for hele landet eller regionen.

Lenke til kommentar
Ja DC-4 passer, den står til og med listet opp i brukerhåndboka.

 

Er det noen som har kjøpt holderen CR-48? Følger det med lader når man kjøper denne? Ser også at Nokia har en universalholder CR-39, er det noen som vet om denne passer og hvordan den er sammenlignet med CR-48?

8981675[/snapback]

 

Hei, jeg har installerte Route 66 som fulgte cd'en i esken. Så jeg skulle inn Route 66, men får bare beskjed

 

"The device is not connected. Please use "Data transfer" mode for connection"

 

Jeg er ikke så ekspert på slike, hvordan skal man klare å finne laste ned europa kart fra programmet til mobil? Setter stor pris om å få hjelp her pga reiser på ferien snart til Europa.

 

Takk forhånd ;)

Lenke til kommentar

 

Hei, jeg har installerte Route 66 som fulgte cd'en i esken. Så jeg skulle inn Route 66, men får bare beskjed

 

"The device is not connected. Please use "Data transfer" mode for connection"

 

Jeg er ikke så ekspert på slike, hvordan skal man klare å finne laste ned europa kart fra programmet til mobil? Setter stor pris om å få hjelp her pga reiser på ferien snart til Europa.

 

Takk forhånd ;)

8982215[/snapback]

 

Telefonen må kobles til i datamodus, slik at den oppfører seg som en harddisk (altså ikke i PC Suite Modus). Du får valget når du kobler telefonen til PCen med USB-kabelen.

 

Det er enkelt som har hatt problemer med å betale på denne karttjenesten, men det er ikke sikkert du gjør det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Start Route 66 på PC-en, koble til telefonen med usb-kabelen, velg Data transfer på telefonen når du får spørsmål om dette. Deretter er det bare å installere. Husk å ta backup av minnekortet når du har installert.

8982306[/snapback]

 

Jeg gjorde alt som du nevnte, så jeg trykket på mobil med usb kabel, får jeg bare beskjed på mobil "Aktive dataoverføringer stoppes. Fortsette?

 

Hvordan får den uten å stoppe?

Lenke til kommentar
Har kjøpt denne telefonen og er veldiig fornøyd!

 

Men i går når jeg skulle slenge den i laderen så ville den ikke lade?! Har prøvd flere ganger men den virker helt død. Noen tips om hva det kan være?

8934936[/snapback]

 

Hadde samme problem, min ville ikke lade første gang jeg forsøkte!

Forsøkte et annet batteri men telefonen nektet fortsatt å lade!

 

Var innom Zodiac på Storo i Oslo og de sa det var en aparatfeil og at siden jeg var innenfor 7 dagersfristen på doa (dead on arrival) skulle de sende den til Nokia og at jeg forhåpentligvis ville motta en helt ny telefon.

 

Så nå venter jeg i spenning!

 

Du bør vel kontakte din forhandler slik at de kan sende den til Nokia Customer Care

Lenke til kommentar

Har fiklet litt med min idag, og er så langt veldig fornøyd.

 

Det eneste jeg lurer på er egentlig om det i det hele tatt er mulig å endre på den rekken snarveier til programmer som befinner seg på "desktopen" til mobiltelefonen (over kalenderoppføringene). Har et par andre programmer jeg gjerne skulle ha lett tilgang til.

 

edit: stavefeil

Endret av flippant
Lenke til kommentar

Har brukt Navigatoren på ferie i Danmark i ei uke nå, og den funker meget bra. Ok, den har sendt oss på et par-tre omveier, og forsøkt å sende oss på et par til (men av kjennskap til geografien adlød vi ikke henvisningene).

 

Alt i alt er det absolutt godkjent, og jeg synes den er veldig enkel i bruk. Ennå enklere blir det når man lager klar reisemålene på forhånd, slik at man hurtig kan sette i gang navigasjon når det trengs.

 

Ellers har også telefonen fungert flott. Den har slått seg av og på igjen et par-tre ganger, men det er til å leve med. Forresten så jeg på Nokias hjemmesider at det er kommet firmwareoppgradering til den. Konge! Jeg skal oppgradere når jeg kommer hjem fra dejlige Danmark.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått denne telefonen, og ting funka bra. Men plutselig kom det 'skadet minnekort' og at jeg måtte formatere det. Etter mye om og men endte det med at jeg gjorde det, og da mista jeg kartet som var installert. Så da lurte jeg bare på om det var mulig å installere det igjen uten at det koster noe, for jeg får det ikke til. :\

Lenke til kommentar

Hallo. Kjøpte meg en Nokia 6110 i går og lurer på noe ang. gps'en.

Jeg bor i Trondheim. Starter jeg navigeringen, kommer det fram "Henter posisjon..." med gps-tegn og et blinkende kryss over. Antar at den ikke finner gps'en. Kan det ha noe med at mobilabonnementet ikke blir oppdatert før natt til torsdag 12.?

Virker heller ikke som om kartet over Norden er installert på mobilen fra før, som jeg leser at andre har fått. Hvordan kan jeg finne ut det? Når jeg åpnet Route 66-programmet, var det slett ikke alle byene jeg kunne tenkt meg å ha på mobilen som var tilgjengelig, deriblant Trondheim og Liverpool.

Ihvertfall, jeg sitter med tusenvis av spørsmål og lurer på om noen kan hjelpe meg så langt?

Lenke til kommentar

Om telefonen allerede er brukt og noen har formatert minnekorter vil lisens for det inkluderte nordenkartet mangle og du vil bli bedt om å kjøpe det på nytt. Kart for Liverpool er ikke inkludert, men det er bare å installere Nokia Maps så kan får du det kartet gratis.

 

Søk etter "6110" på forumet, det er flere tråder med informasjon om dette.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...