Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøper jeg denne PC-en her, så ja! :D

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...A5-50336BBA63A5

9608110[/snapback]

 

Unnskyld meg altså, men det kabinettet der så ut som et plastikk helvete!

Hadde aldri i verden pakket inn så dyr maskinvare i et sånn kabinett.

men det var min mening, nok OT fra min side denne gangen :p

9608180[/snapback]

 

Aluminim my friend, aluminum :p

Lenke til kommentar
8800GTX ---> probably the best high-end card up to date price wise, beaten only by the 8800 Ultra by a tiny fraction in most cases. With this monster you should expect to be able to max out Crysis @ 1280 x 1024 8xAA (good FPS), up to a maximum resolution of 1920 x 1200 (good -> very good FPS).

 

Dette nekter jeg å tro selv helt uten eyecandy som aa - af, veldig god fps med 1920 x1200 på max haha hva er veldig god fps da?, 25 - 30 fps.

 

Det jeg tror er at man må ha nye serien fra nvidia som kommer rett før jul (Ati releasen er noe seinere, husker ikke dato) for å spille Crysis makset på feks 1600 x 1200 (med god fps mener jeg 60 + )

 

Hvorfor tror jeg det, jo pga på alle nye spillene så ligger jeg og vipper (lost planet har jeg grusom fps på). Kan nevne clive barker jericho, world in conflict, Colin Mcrae Dirt (som går akkurat 30 - 35 fps)

 

Gå inn i profilen for å se på pc spec

 

edit

står ikke i profilen men skjermkortet går på ultra hastigheter 1000 - 620

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
(med god fps mener jeg 60 + )

9608803[/snapback]

 

Det går mer under "very god fps" spør du meg. Men tviler litt på at det stemmer jeg å egentlig, tenker mer at en GTX klarer 1280 x 1024 2xAA/0AA for å få en "god" fps.

 

Uannsett, alle sånne svar får vi om 25 dager :)

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Også mulig at ingen får spilt over 60 fps, for de som har ultra i sli eller no..men ikke helt sikkert enda..

 

Midair: Will there be any fps-lock? I’ve heard something about 60fps-lock, any official word on this?

 

 

CrySeb: This is also something we do not have come to a final decision on yet. Sorry.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Alt over 30 er jo bra...

 

Litt enig men som jeg skriver det går akkurat. Holder den seg over 30 går det fint (bortsett fra enkelte online spill). Men når jeg tenker Bra fps så er det 60 + .

 

Er jo forkjell på fps som holder akkurat og Bra (du merker det lugger om fps dropper fra 30 til 25 enda værre under 25 da lagger det stygt)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kjøper jeg denne PC-en her, så ja! :D

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...A5-50336BBA63A5

9608110[/snapback]

 

Vil foreslå et P35 kort eller drøye det til 10. oktober og kjøpe et X38 basert hovedkort.

680i brikkesettet er kjempe bra til SLI oppsett, men hvis du skal kjøre singel GPU (noe jeg antar mtp. at du skal ha et ULTRA kort) så får du bedre ytelse av de nye brikkesettene ;)

Lenke til kommentar

Er jo forkjell på fps som holder akkurat og Bra (du merker det lugger om fps dropper fra 30 til 25 enda værre under 25 da lagger det stygt)

9609063[/snapback]

50-60fps er spillbart på fps spill, under det så kan spillet ligge i hylla til nytt skjermkort er oppgradert, det er min regel :p

Alle spill som ikke er første person skyter holder det med 30fps ++

Lenke til kommentar
Kjøper jeg denne PC-en her, så ja! :D

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...A5-50336BBA63A5

9608110[/snapback]

 

Vil foreslå et P35 kort eller drøye det til 10. oktober og kjøpe et X38 basert hovedkort.

680i brikkesettet er kjempe bra til SLI oppsett, men hvis du skal kjøre singel GPU (noe jeg antar mtp. at du skal ha et ULTRA kort) så får du bedre ytelse av de nye brikkesettene ;)

9609232[/snapback]

 

Ja du sier noe der :hmm:

Lenke til kommentar
Ok har 2 spørsmål. 1 va betyr  4xAA/16xAF  AA AF ? Og hvordan sjekker dere hva fpsen deres ligger på i diverse spill? Og har hertz instillingene på skjermen mye og si?  :hmm:

9612190[/snapback]

heh.. det var 3 kjappe.. :)

for å sjekke fps i spill kan du kjøre Fraps eller (i bf2) åpne konsollen og skrive:

renderer.drawfps

Lenke til kommentar
Ok har 2 spørsmål. 1 va betyr  4xAA/16xAF  AA AF ? Og hvordan sjekker dere hva fpsen deres ligger på i diverse spill? Og har hertz instillingene på skjermen mye og si?  :hmm:

9612190[/snapback]

heh.. det var 3 kjappe.. :)

for å sjekke fps i spill kan du kjøre Fraps eller (i bf2) åpne konsollen og skrive:

renderer.drawfps

9612294[/snapback]

 

Ja vell nå spiller ikke eg bt2 men Fraps er det et program eg kan laste ned eller? å så lurte eg på va betyr 4xAA/16xAF AA AF ? det har noe med grafikk instillingene det vet eg men hva. Å så om hertz har mye å si foreksempel 60 og oppover, har det mye og si?

Lenke til kommentar
Å så om hertz har mye å si foreksempel 60 og oppover, har det mye og si?

9612324[/snapback]

 

Vel, hz er jo altall bilder som skjermen viser, så man kan jo si at det utgjør hva som er vits i å ha som max fps.

 

men hz har mest å si på crt, da lav hz = flimmer (akkurat som på tv'er osv)

 

siden lcd ikke tegner bilder på samme måte som en crt så vil hz ikke ha noe å si for flimmer/ubehag i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Ok har 2 spørsmål. 1 va betyr  4xAA/16xAF  AA AF ? Og hvordan sjekker dere hva fpsen deres ligger på i diverse spill? Og har hertz instillingene på skjermen mye og si?  :hmm:

9612190[/snapback]

AA = Anti-aliasing (kantutgjevning) slik at ikke alle kanter ser hakkette ut.

4x står for nivået av kantutgjevning. Des høyere nivå, des mer kantutgjevning.

(dette er et meget krevende grafikkinstilling, der de fleste kjører på 4x maks, da dette gir god kombinasjon av ytelse og kantutgjevning)

 

AF = Anostrophic filitrering

Denne instillingen gjør at bakken og teksturene ikke ser helt utvasket ut.

(uten AF, så vil teksturene/bakken kun se klar og fin ut ca 1-2meter ifra deg)

Ved å aktivere AF, så vil denne distansen øke betraktelig, og ved 8x-16x så er denne distansen så langt unna spilleren at du ikke kan merke blasse teksturer.

 

Antall hertz har ingenting med ytelsen i et spill og gjøre, og det er det kun skjermen (og en liten brikke å skjermkortet) som styrer med dette. (100Hz eller 60Hz har derfor ingenting å si ytelsemessig)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...