Gå til innhold

Ekstra gjenstander i "Adventures of Robin Hood"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen her som har spilt det gamle Amiga/PC-spillet "Adventures of Robin Hood"?

Bilde fra spillet.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
211-2.jpg

Dette spillet har jeg spilt i mange år. Det er en fin stemining over spillet, og ganske vanskelig å klare. Anbefales til alle.

Det jeg lurer på er:

Det er muligheter for å få mange ekstra "ting/våpen/gjenstander" i dette spillet. Jeg har fått alle, bortsett fra én. Har aldri fått den og har ikke idé om hva den er. Derfor håper jeg at noen kan hjelpe meg med den.

De jeg har og hvordan jeg fikk de:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Munkekappen etter å ha stjelt penger fra Broder Tuck og så kyssa han.

Ildånde etter å ha kyssa dragen.

Ringen etter å ha kyssa Mariann.

Hornet etter å ha reddet Will Scarlet fra å bli hengt.

Fjær etter å ha kyssa gåsa og så drept den.

Verdenskula etter å ha kyssa vismannen.

Noen som vet hva den siste er og åssen man får tak i den?

Takker for svar.

EDIT: La de gjenstandene jeg har i spoiler, i tilfelle noen heller vil finne ut av hvordan man skaffer de på egen hånd.

Endret av Dunedain
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Munn-ikonet blir brukt til å snakke, Dunedain...

Novel, eg spelte dette spelet, og meiner å hugse...ein sopp. Det er mogleg eg er på bærtur her, for minnet er veldig vagt. Men eg trur der skal vere noko sopp-greier du kan plukke opp på bakken. Dersom du ser eit rart mønster på bakken i skogen, prøv å plukke det opp. Og rapporter tilbake her. :) Eg hugsar ikkje heilt kva den kunne brukast til, men vil gjerne vite det om du finn det ut.

Kay

Endret av KayAU
Skrevet

Og nok en gang trår KayAu til for å redde brukere her på forumet :)

Du har som vanlig helt rett. Fant en hvit runding på kartet, så gikk til den. Det viste seg å være en sirkel av sopp, som jeg har gått forbi 1000vis av ganger uten å tenke på å "ta" den. Tok den, og fikk en rød sopp. Spørsmålet er bare hva den kan brukes til.. Prøvde den på Robin før og etter kamp - ingenting skjedde. På landsbyfolket, vaktene og sheriffen - ingenting. Tilogmed Mariann og munkene - ingenting.

Så hvis noen vett hva soppen kan brukes til, så si det her, for jeg har venta lenge på å få alle tingene (og vite hvordan man kan bruke de).

Foresten, etter man har snakka med vismannen og får den kula; Når man er inne på kula, så ser man hele verdenen og en liten firkant nede i høyre hjørnet som jeg aldri har klart å finne ut er for noe. Noen som vett?

Og du KayAu; Spilte dette spillet for første gang som 5-6 åring og da så vi lepper og tenkte automatisk at man kunne kysse med de, noe som var facinerende. (Noe man faktisk kan med tanke på Mariann ;) ) Og så har det bare blitt sånn at jeg sier "kysse" på dette spillet, istede for snakke. Gode barndomsminner :love:

Skrevet

Eg klarte å finne det ut (takk, Google). Soppen kan brukast til å gjennoplive ein kamerat. :)

Eg har forøvrig òg gode minner frå dette, spelte det nok på samme tid som deg. Det er eit snodig lite spel, og eg trur ikkje der var mange som spelte det, men eg synast alltid det var fascinerande. Der er noko med stemninga og åpenheita, som fekk det til å stikke seg ut.

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...