Data-Geir Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Jeg har hittil vært overbærende med hensyn til reklame på websider, da jeg aksepterer at de er nødvendig for å sikre drift. Imidlertid er det på bl.a. hardware.no for tiden en reklame for Dell/System Center som jeg finner ekstremt forstyrrende. Så langt har jeg bare lukket siden og gått innom på et senere tidspunkt, men jeg innser at det ikke er noen holdbar taktikk over tid, og at tiden nok er kommet for å blokkere visning av denne og andre typer reklame i min nettleser, som er Opera. Har noen tips/linker osv. til innstillinger/tilleggsprogramvare som kan være nyttig i denne sammenheng? (PS: ønsker ikke henvisning til FF eller lignende.)
MRN Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Høyreklikk, Blokker innhold, samme side rendres på nytt (følres sånn ut) og du kan klikke på elemter du vil ha blokkert. Det kan være enkeltbilder og også flash-reklame. Klikk på knappen til venstre ("OK" eller lignende) og du vil få se sida uten de elementene som du nettopp valgte å blokkere. Krever Opera 9-serien.
Data-Geir Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Skrevet 16. juni 2007 (endret) Takk, det hjalp. Den reklamen jeg tenker på, er den flashbasert? (Hvis du har sett den, da.) Kan man stoppe flash permanent? Det var den tydeligvis ikke, for nå er det en reklame for elprice.no, og når jeg høyreklikker får jeg ikke opp noen valg om å blokkere (men det er henvisning til flashplayer nederst). Endret 16. juni 2007 av konungr
Torbjørn T. Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Du skal ikkje høgreklikke på reklamen (eller bilete, lenkjer eller merka tekst), men ein kva som helst annan stad i sida. På den menyen vil du finne Blokker innhald.
Dabola Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Finner ikkje den reklamen du meiner, men er det Flash anbefaler eg at du lager ein knapp i Opera for å slå Flash av/på. Slik ser den ut hos meg. Knappen forklart i det siste svaret frå "tomajan" her laga eg for 2 mnd sidan og sidan har eg hatt full kontroll med Flash av/på med eit lite klikk med musa!
Data-Geir Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Skrevet 16. juni 2007 Takk alle sammen. Det funket å høyreklikke rett i Dell-reklamen, derfor fortsatte jeg med det. (Noen som vet hva slags format den er i? (Javascript?)) Fant nettopp en flash-reklame, og ved å høyreklikke hvor som helst kunne jeg ta ut den også. Skal se litt nærmere på den flashstopperen. Kjører helt default oppsett på Opera, men det er tydeligvis noe å hente med litt tilpassing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå