Gå til innhold

Thermalright Ultra-120 eXtreme, bruker-erfaringer!


Keff

Anbefalte innlegg

Skal ikke påstå jeg vet hva "CFM" står for, men hvor mye tilsvarer 81m^3/h i CFM?

 

Det blir jo ganske umulig å finne en bra vifte da, siden det er store feil i prisguiden :hmm:

9118870[/snapback]

81m3/h er 47cfm.

 

EDIT: DVS at en vifte på 120m3/h skulle holde.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har så å si endevendt prisguiden nå, men jeg kan ikke finne vifter som har over 75CFM og som ser brukbare ut?

 

Kunne du tatt en kjapp sjekk?

Link (120mm - min 75CFM): https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

9130082[/snapback]

denne for eksempel, eller andre i samme serie som er i andre farger.

 

Har f.eks en Bitspower vifte, en ThermalTake vifte, og fire Yate-Loon vifter her hjemme som blåser over 75kfm.

 

Fant ikke noe link til verken bitspowervifta eller thermaltake sin, men Yate Loon er å få veldig billig i utlandet, bare sjekk ut www.petrastechshop.com.. Tror jeg bestilte 4 stykk for 200 eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Ser fra den Petra-siden at de også har Thermalright-kjøleren. Vil det lønne seg å kjøpe den derfra, eller blir det toll eller andre avgifter som vil øke prisen betraktelig?

9130413[/snapback]

Jeg slapp toll, da jeg ba PTS merke pakken som Gifts, dvs gaver.

Det vil nok lønne seg ja, frakten ble heller ikke serlig dyr.

Men blir den stopt i tollen for kontrollsjekking, kan det bli dyrt.

Lenke til kommentar

Okei, så isteden for å sende inn vanlig bestilling bør jeg sende mail i steden? Eller kan jeg legge til kommentar noen plass?

 

Men fanken, om sokkelen ikke skulle være plan sliter jeg litt, så det er vel litt risky :hmm:

 

Edit: Ser nå du har lagt til en del vifter. Nr. 1 og 3 var litt høy desibel på synes jeg, men Mist-viften ser bra ut.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Okei, så isteden for å sende inn vanlig bestilling bør jeg sende mail i steden? Eller kan jeg legge til kommentar noen plass?

 

Men fanken, om sokkelen ikke skulle være plan sliter jeg litt, så det er vel litt risky :hmm:

 

Edit: Ser nå du har lagt til en del vifter. Nr. 1 og 3 var litt høy desibel på synes jeg, men Mist-viften ser bra ut.

9130433[/snapback]

Send mail.

 

Den absolutt enkleste måten er å betale med paypal, men har du ikke mulighet til det sånn som meg, kan du gjøre et slags "Internation Money Order". Nevn det i mailen i så fall.

Lenke til kommentar
På thermalright ultra120extreme holder en nexus 120mm helt fint, og den pusher vel rundt 36CFM maks... jeg kjører min på rundt 500-700rpm (maks er 1000rpm) og har ingen problemer, cputemp ved last er under 60 grader.

9130846[/snapback]

Det ville jeg sagt er mye, hadde like\bedre temperaturer med min ThermalTake big Tyhpoon.

 

Kjøp heller en kraftigere vifte, å sett heller ned hastigheten vis du skal sove f.eks.

Pass også på at du har god luftgjennomstrømning i kabinettet.

Lenke til kommentar
Okei. Så selv om viften ikke kan styres med en "rheostat" eller hva det heter, så er det mulig å stille RPM ved hjelp av et program i Windows? (Som f.eks. Speedfan?).

9133377[/snapback]

Det finnes rheostat i hovedkortet, og viftene kan styres via bios, medfølgende program til hovedkort, eller tredjepartsprogrammer som f.eks speefan nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...