Gå til innhold

Thermalright Ultra-120 eXtreme, bruker-erfaringer!


Keff

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en veldig varm E6600! Med Zalman 9500 lå jeg på 57 idle og 65-70 full load (Sommer / Vinter)

 

Etter lapping av både prosessor og Ultra120Extreme har jeg nå 37 idle og 47 full load (Sommer)

 

Kan ikke si annet en at jeg er fornøyd :) Bruker push vifte Noctua1200! Skal bli morro eg se hva vinter tempen er...

9027876[/snapback]

 

 

37 grader idle ? hvor mye er romtempen din ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 grader idle ? hvor mye er romtempen din ?

 

Vanskelig og si for jeg har ikke termometer, men ca 25 kanskje! Som sagt så er prosessoren ganske varm uansett hva jeg gjør. Selv med lapping! Den blir nok byttet ut med en Q6600 etter prisfallet 22 juli. Men og trøkke den ned fra 50 idle til 37-40 er ganske ok i min bok :)

Lenke til kommentar
Hva slags turtall har du på vifta, og hvilke andre vifter har du i maskina?

 

2xNoctua NF-S12-1200 1200RPM 17 dB(A) 1xPapst vifte, 140m³/time, 38 dB(A) @ bånn gass (hehe)

 

 

37 grader idle ? hvor mye er romtempen din ?

 

Synes du det var for mye? den kjører jo 3ghz med 1.22v

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Såpass... se min post over for hva jeg får av resultater i et P182 med E6600... du burde hatt lavere temperaturer..

 

Btw, noctua sliter med mottrykk, er ikke egna for kjøleribber...

9078456[/snapback]

 

Har svært mye å si på romtempen, men den vifta han har sliter nok litt med å dra luft igjennom. Kunne kanskje testet med pull, siden pull er testet på XS til å være minst like bra...

Ligger selv på 34-35C idle akkurat nå i T-sjorte romtemp, på 1.38v [email protected] og Scythe S-Flex SFF21 på 1500-1600RPM.

Lenke til kommentar
Hva slags turtall har du på vifta, og hvilke andre vifter har du i maskina?

 

2xNoctua NF-S12-1200 1200RPM 17 dB(A) 1xPapst vifte, 140m³/time, 38 dB(A) @ bånn gass (hehe)

 

 

37 grader idle ? hvor mye er romtempen din ?

 

Synes du det var for mye? den kjører jo 3ghz med 1.22v

9076453[/snapback]

Selv har jeg en Xeon 3070=E6700 på 1.5v, og har 35*C load max.

 

Har vannkjøling da.

 

Er 1.5V ganske mye på en core2duo?:p

Lenke til kommentar
Ville gjerne sette denne testet opp mot Noctua NH-U12F, sett hvor mye forskjell der er, noen som kan fikse dette ? ;)

9020739[/snapback]

Her har du en grei en :)

 

http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/s...aspx?i=2981&p=3

9030521[/snapback]

Er så sjukt mange forskjellige resultater i de forskjellige testene, så er ikke mulig å vite hvilke man skal "stole" på lenger :nei::hmm:

 

Finnes det en litt "større" side som har testet Notuchas, Thermalrights, Scythes og Thermaltakes toppkjølere?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Ville gjerne sette denne testet opp mot Noctua NH-U12F, sett hvor mye forskjell der er, noen som kan fikse dette ? ;)

9020739[/snapback]

Her har du en grei en :)

 

http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/s...aspx?i=2981&p=3

9030521[/snapback]

Er så sjukt mange forskjellige resultater i de forskjellige testene, så er ikke mulig å vite hvilke man skal "stole" på lenger :nei::hmm:

 

Finnes det en litt "større" side som har testet Notuchas, Thermalrights, Scythes og Thermaltakes toppkjølere?

9080900[/snapback]

 

Anandtech skulle da være en grei pekepin. Men litt irriterende at de tester med en runde i FarCry og ikke DualPrime/Orthos, derfor de utrolig lave tempraturene....

Lenke til kommentar
Okei. :) Noen kjappe spørsmål:

 

1. Noen her som har opplevd at sokkelen ikke er plan?

 

2. Vil det lønne seg merkbart med 2 vifter på Thermalrighen?

 

3. Hvilken 120mm vifte vil dere anbefale? (Til Thermalrighten og generelt).

9117742[/snapback]

1: Ja (Dog ikke på Thermalrighten, men på kjøleutstyr generelt)

 

2: Ja, men ikke mange grader. Kansje 2*C Load vis du har QuadCore\blodklokket DualCore.

 

PS: Dette har også veldig mye å si på luftgjennomstrømningen generelt i kabinettet, så resultatene for forskjellen 1 og 2 vifter varierer veldig.

 

3: En vifte som blåser mer enn 70CFM.

Lenke til kommentar
Thanks, prøver meg med en vifte først da :)

 

Denne Noctua NF-S12-1200 så knall bra ut! 81CFM, 1200RPM og 8dB?! Kan det stemme? :dontgetit:

 

Dette må vel være en god vifte?

9118497[/snapback]

Nei, det stemmer ikke. Andre websider sier den er 17dB, noen som heller ikke kan stemme. Noe annet prisguiden har oppgitt feil er hvor mye luft den dytter.

 

Airflow 81 m³/h

 

Står det på hjemmesiden. m3/h og CFM er to forskjellige målemåter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...