Gå til innhold

Reklame i spill, er det greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse dager har Telenor inngått en avtale med Microsoft om reklamering i flere av deres spill. Dagbladet har en artikkel om dette i dag. Denne reklamen ser ut til å komme i billboard form. Spill som Rainbox Six: Las Vegas, Crackdown, Need for Speed og Def Jam er blant spillene hvor reklamering vil være en realitet. Og Microsoft har annonsert at flere Xbox og PC spill vil følge etter.

Reklame er jo allerede godt utsprunget i blant annet fotballspill, men her gjør vel egentlig reklamen spillopplevelsen mer naturtro. Reklame i spill er altså ikke noe nytt, men det ser jo ut til at den begynner å spre seg til nye deler og ta nye former.

Personlig er jeg av den oppfattning at det er greit så lenge det faller naturlig, og ikke blir overdrevet. Dette vil jo absolutt gi spillindustrien en nye og spennende inntektskilde, som igjen vil kunne komme forbrukerne til gode i det lange løp.

Er det greit med reklame i spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herre, må de begynne å reklamere i spill også nå?

Viser vel bare litt om hvor dårlig produktet er, om de trenger å være i hver liten krok med sin reklame..

Skrevet
helt greit så lenge det ikke ødelegger for spillingen min.  ;)

8867179[/snapback]

Jeg drømmer meg som regel bort i spill jeg spiller..

..reklamer i spill vil nok gjøre meg rimelig forbannet.

Skrevet

Ikke i realistiske spill. For eksempel i GTA eller et bilspill, kan det gjerne være være et Djuice-banner der for min del. Det bidrar til å skape et mer realistisk bilde.

Skrevet
Ikke i realistiske spill. For eksempel i GTA eller et bilspill, kan det gjerne være være et Djuice-banner der for min del. Det bidrar til å skape et mer realistisk bilde.

8867219[/snapback]

Helt enig. GTA, Crackdown og andre slike spill bør jo ha reklame i seg på en eller annen måte. Hvilke byer i virkeligheten har ikke reklame over alt?

Så synes det er like greit at reklamene faktisk er for ekte varer/produkter.

Forøvrig ser jeg sjelden på en reklameplakat når jeg er ute og går til vanlig.. Akkurat det samme i spill.

Så lenge det ikke er snakk om reklame-pauser i spillene så kunne jeg ikke brydd meg særlig mindre her.

Skrevet
reklamen forstyrer gamplayet. det ender med at man må stopp å se på reklame plakaten.

8867238[/snapback]

Du tror ikke det er akkurat hva de ønsker?

8867255[/snapback]

jo :p

Skrevet

Så lenge reklamen ser bra ut og ikke ser ut som at det er limt inn rett fra Paint, så er det egentlig greit for meg. Til dere som nevner GTA så tviler jeg på at Rockstar har med reklame i sine spill, bortsett ifra deres egen selvsagt.

Skrevet

På lang sikt kommer det til å føre til billigere spill/mer penger å rutte med for utviklerne. Det er en fin ting. Reklame er helt greit for meg, så lenge det ikke tar helt av såklart.

Skrevet

Begynne med? Er det noen her som har spilt Splinter Cell og plutselig fått lyst å spise en pakke Stimorol? (Tyggis, tror det var det den het). Er jo på bannere over hele spillet PLUSS the man himself pakker i seg et par før han stikker av gårde på mission... Jeg sto med munnen åpen når jeg la merke til det :p

Skrevet

Personlig så syns jeg litt av sjarmen med reklamen i GTA er at den parodierer ordentlige reklamer.

Men reklame i spill går greit for min del. Men da burde også prisene settes ned på de..

Skrevet
Så lenge reklamen ser bra ut og ikke ser ut som at det er limt inn rett fra Paint, så er det egentlig greit for meg. Til dere som nevner GTA så tviler jeg på at Rockstar har med reklame i sine spill, bortsett ifra deres egen selvsagt.

8867822[/snapback]

GTA var bare et eksempel.

Skrevet
Personlig så syns jeg litt av sjarmen med reklamen i GTA er at den parodierer ordentlige reklamer.

8868218[/snapback]

Nettopp! Hvis de bytter ut all denne reklamen med virkelig reklame mister spillet mye verdi etter mitt syn. Men i bilspill og sportsspill er det vel greit.

Det jeg vil være foruten er situasjoner som hvor jeg i MGS4 sniker meg unna et par vakter, tar fram en M4 carbine for å plaffe ned en cypher, men plutselig får jeg en åpenbaring om at det nå er svinekotteletter på smartclub til 49.- pr.kg :ermm:

Skrevet

Men reklame i spill går greit for min del. Men da burde også prisene settes ned på de..

8868218[/snapback]

Helt enig på begge punkter.

Men det er lite trolig at det vil bidra til å senke prisene på spill.

Skrevet

8868218[/snapback]

Nettopp! Hvis de bytter ut all denne reklamen med virkelig reklame mister spillet mye verdi etter mitt syn. Men i bilspill og sportsspill er det vel greit.

Det jeg vil være foruten er situasjoner som hvor jeg i MGS4 sniker meg unna et par vakter, tar fram en M4 carbine for å plaffe ned en cypher, men plutselig får jeg en åpenbaring om at det nå er svinekotteletter på smartclub til 49.- pr.kg :ermm:

8868406[/snapback]

LOL ser for meg det, ja :!:

Jeg vendte tilbake til Entropia Universe nylig for å se hvordan tiden har tært på det, og det er videoreklame overalt i leirene nå. Til tider veldig irriterende, sådan.

Anarchy Online Classic har hatt reklame i årevis, det er derfor de kan la folk spille det gratis (påstås det), men den er også smakfullt integrert i spillet.

Produktreklame i spill er en del av fremtiden for onlineunderholdning, det må vi bare innse. Det har kommet for å bli, da det betyr et enormt inntektspotensiale for spillselskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...