Gå til innhold

Kritikk på bilde av en drink ønskes.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte mitt første DSLR (Canon EOS 30D) for litt under 2 måneder siden.

Er en smule nervøs for å postere mine bilder i et offentlig forum.

 

Uredigert

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
drinkenskunst17052007.jpg

 

Redigert

drinkenskunst17052007v2.jpg

 

Jeg har uheldigvis ikke originalen lenger, så jeg er usikker på om bildet var så uskarpt før jeg lastet det opp til facebook.

 

Jeg sliter en god del med skarphet, og frykten for at jeg skal plassere motivet feil i rammen eller i et bilde der bakgrunnen trekker for mye fokus vekk fra motivet.

 

Gleder meg til å se hva dere har å si :)

 

Edit: Endret emnetittel.

Edit2: La til en redigert versjon.

Endret av noelleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du har klart å få fram en fin og lav dybdeskarphet.

Motivet kunne i min mening vært plasset litt mere til venstre i bildet. Jeg er klar over at du helt bevist har plassert glasset litt i hjørnet, men for meg blir det muligens litt for mye. Motivet er også ikke særlig "delikat", dersom du ville få fram det. Blant annet fruktkjøttet som ligger oppover glasset er for meg ikke særlig fristende.

 

Ellers hadde litt økt kontrast gjort seg. ;)

Absolutt ikke et dårlig førstebilde!

Lenke til kommentar

Litt mer til venstre i bildet, ja. Det ser jeg.

Jeg tenkte faktisk ikke på fruktkjøttet i det hele tatt, kanskje jeg burde ha gjort det. Idéen var egentlig å få frem kreasjonen og arbeidet bak drinken, om det er forståelig. Jeg skal ihvertfall se nærmere på motivene jeg tar bilder av i fremtiden.

Jeg tok bildet en tur inn i Photoshop, resultatet ser du i min første post i tråden.

 

Takker for svaret, Seb.R :)

Lenke til kommentar

Jeg synes kanskje armen til bartenderen er litt forstyrrende, selv om det bidrar til en del av essenes i bildet. Også mtp. fruktkjøttet som viser at drinken ikke er ferdig. Mulig jeg er forutinntatt siden jeg var der når du tok bildet. Det jeg liker spesielt godt er at fokuset faller helt og holdent på glasset, og at man ser lite av hva som er rundt annet enn litt gjenskinn i flaskene bak. Skyggen på disken passet ekstra godt inn :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...