Gå til innhold

Klasser & aggro & hva en kan gjøre ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heias !

 

Har selv Rogue, Hunter & Warr som lvl 70's + en del andre lavere lvl klasser og lurer på hva en gjør i 62-70lvl instances egentlig for å unngå uønsket aggro som DPS eller healer eller å kvitte seg med den.

 

Hva jeg vet: BOS er en fin ting hva andre ting er det ?

 

Klasser:

 

Hunter: FD ev. disengage.

Rogue: Feint ev. vanish.

Warrior: Hva søren gjør en slik bortsett fra å stoppe DPS ?

Lock: En eller annen pet reduser aggro ? Og ?

Mage: Specce Arcane med red. threat, manashield + blinke bort til tanken eller ??

Shaman: ?

Priest: Fade og.. ?

Paladin: ?

Druid: ?

 

Det største problemet jeg generelt renner bort i er Mages som puller aggro verre og Priests der enkelte spillere er totalt aggro magneter. Noen locks blir skikkelig magnet på slutten av en boss men generelt er Mages verst.

 

Balle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mages får etterhvert invisiblity som er aggro drop. Uansett bør ikke mages ta aggro i det hele tatt, iallefall har ikke jeg som lvl 70 mage hatt store problemer med det.

 

Ice Block fungerer også som 10 sekunder du gir tanken til å ta aggro vekk fra deg.

Skrevet

Druid can "Cower" i cat form, denne fungerer likt som feint for rogue. Det smarteste man kan gjøre hvis man ikke vil ha aggro er vel rett og slett å passe på og ikke få den? ;)

 

KTM er en veldig bra threat addon som blir brukt mye i raids.

Skrevet

Hunter: FD ev. disengage.

Rogue: Feint ev. vanish.

Warrior: Eneste mulighet er å bruke en trinket til å redusere aggroen.

Lock: Soulshatter.

Mage: Invisibility/ice block.

Shaman: Håpe på det beste? Vet faktisk ikke.

Priest: Fade.

Paladin: Divine Shield og la tanken dra tilbake aggro.

Druid: Bear form og håpe på det beste? Men det vet jeg faktisk ikke.

Skrevet

Hele poenget er at du som den klassen du spiller skal begrense din damage, og bruke spells som gjør at du ikke tar aggro ie feint, feign death etc.

 

Det er ikke bare å peise på med alt du har, for så å bruke feint eller lignende. Det er bare å redusere DPSen din litt, samtidig som du bruker spells for å redusere aggro.

Skrevet

Eller hva med å bruke KTM for å holde et lite øye med aggro ? ;)

 

Ellers bruker jeg soulshatter før jeg skal gjøre aoe med mange seeds og shadowfury, kan være lifesaver :)

Skrevet

Shamans kan ikke gjøre en døyt for å droppe agro, men kan sette ut en Tranquil Air Totem som reduserer threat med 20%. Dette er desverre litt problematisk da de fleste dps-shamans er melee og står nærmt tanken. I rair har man også gjerne en enhancement-shaman sammen med MT for impr. Grace of Air Totem som gir noen % dodge.

Skrevet (endret)

Er ikke sikker på om du mener aggro eller threat. Med 'aggro' menes hvertfall at man har så mye threat at mob/boss angriper deg.

 

En ting mages kan gjøre for å minske threat er å passe på å gjøre dps utenfor melee-range.

 

Når man står utenfor melee-range trenger man 130% threat for å få aggro, mens innenfor melee-range trenger man bare 110%.

 

Invisibility er vel ikke full aggro-dump slik som feign death. Threat forsvinner så lenge man er invisible, men den kommer tilbake igjen (minus 10% per sekund man er invisible) når man bryter invisibility.

 

 

Edit: Samme regel gjelder vel for ice-block som for invisibility, bare at ice block ikke minsker threat i det hele tatt.

 

Threat modifier liste

Endret av Rata101
Skrevet

KTM er en enkel måte å vri seg unna det eneste i WoW som er en smule tricky for DPS klasser. Å ha en tank som vet hvilke knapper som skal trykkes for å makse threat er jo også et godt tips.

 

Mages som står kloss oppi pølen med mobs fikk jeg til de grader nok av, shamans som på død og liv skal burste alt ihjel, hunters som alltid skal pushe threat limit, er en god del som kan gå en tank på nervene.

 

Å bruke Soulshatter FØR du fyrer igang seeds er pur idioti.

 

Si du har 10 threat på hver mob, du fyrer opp Soulshatter og du har 5 threat, så nuker du alle mobs med helt vanvittig damage, så har du godt med threat på mobs.

 

Bruker du Soulshatter ETTER du har nuket vil effektiviteten være vanvittig stor i forhold til å bruke den før. Det er også lov til å stå på maks range sånn at du får tid til å trykke knappen din.

Skrevet (endret)
Bruker du Soulshatter ETTER du har nuket vil effektiviteten være vanvittig stor i forhold til å bruke den før. Det er også lov til å stå på maks range sånn at du får tid til å trykke knappen din.

8865232[/snapback]

 

Selvfølgelig , min feil :) Feks i Karazhan på de non elite packs som blir pullet i trappen opp mot Morores. Stå max range , kaste 2 ( kanskje man rekker 3 ) Seeds og så en shadowfury. Kaste SH når ( hvis ) de kommer mot deg. Går det som det skal så skal alle være døde innen den tid :)

Endret av Beerian
Skrevet

Bruker du Soulshatter ETTER du har nuket vil effektiviteten være vanvittig stor i forhold til å bruke den før. Det er også lov til å stå på maks range sånn at du får tid til å trykke knappen din.

8865232[/snapback]

 

Selfølgelig , min feil :) Feks i Karazhan på de non elite packs som blir pullet i trappen opp mot Morores. Stå max range , kaste 2 ( kanskje man rekker 3 ) Seeds og så en shadowfury. Kaste SH når ( hvis ) de kommer mot deg. Går det som det skal så skal alle være døde innen den tid :)

8865329[/snapback]

 

Bra, fint at noen følger med og har et lite clue om hvordan spillet fungerer :)

Skrevet

Som arms warrior klarte jeg ikke å bruke KTM i MC...spike dmg:(

 

Men jeg fikk ofte blessing of salvation...og da kunne jeg kjøre ekstra hardt ut:)

Ellers var nok MT'en vår utrolig god på å holde aggro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...