Gå til innhold

p4 2.67 VS AMD XP 2200 dual DDR


jonathan

Anbefalte innlegg

sitter med denne pc'en nå:

P4 [email protected] ghz (533)

2*256mb ram (ddr333)

 

Får snart anledning til å byttebyttelåne mot et annet hk og cpu:

nForce2 hk

Athlon XP 2000 - 2200

Her kan jeg da kjøre 512mb eller dual 256mb ram

 

Grunnen til at jeg vil bytte er ikke at jeg regner med bedre ytelse, men at jeg trenger firewire og s-ataide kontrolleren og selfølgelig lyddelen som skal vøre så bra på nforce hk.

 

Hvordan er ytelsesforskjellen på de to pc'ene? Har gf4ti4200@4600 og liker oppløsninger over 1024 (helst 1280 * 1024). Med ytelse tenker jeg bare på spill, bilspill, fps og action spill...

 

Med den nåverende pc'en (P4) får jeg ca 12700 3dmarks...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører systemet ditt stabilt på 2,67GHz til vanlig? Hvis så, så vil jo P4'n være en del kjappere enn det AMD-systemet regner jeg med. God lyd og firewire får man jo på relativt rimelige Creative Audigy-lydkort. F.eks Creative Audigy 2 fra Komplett.no ligger jo på 971,- og da slipper du å bytte hele systemet. I tillegg vil nok lyden her pisse litt på den lyden du får fra nFORCE-APU'n (uten at jeg har hørt noen av dem med et anstendig lydanlegg).

 

Jeg ser ikke helt poenget med å nedgradere her ; du får jo en noe dårligere maskin enn å bare kjøpe et Audigy2-kort. S-ATA har du jo ikke akkurat bruk for ennå, siden det ikke er noen S-ATA disker å få tak i. Og vanlig ATA/100/133 kommer til å være å få tak i, i mange år ennå... Men skulle det bli for prekært så fins det jo stand-alone S-ATA kontrollere som helt sikkert er kjappere enn de integrerte.

Lenke til kommentar

synes du burde bytte grunnet nForce2 chipsettet som er veldig bra.

 

lydkvalitet, firewire og s-ata er ikke no minus akkurat kan en si.

 

selv er jeg en liten Intel-fan, men nForece2 klarer å overtale meg, så bytt du..

 

 

du får jo bedre overføringshastighet med DUAL-DDR og..... :D

Lenke til kommentar

ufo: grunnen til at jeg vil ha nforce apu er fordi den har dolby digital encoder som pisser på audigy..

 

seriel ata vil jeg ha fordi med abits nforce skal det følge med en sata -> paralell ata overgang, og da kan jeg bruke den på hd skuffen og swappe når jeg vil:) Da slipper jeg også og beholde pci ide kontrolleren. Og jeg trenger firewire til ipoden som snart er på veg.

 

Et annet alternativ er jo og kjøpe et nytt hk til p4'en med sata og firewire, men da får jeg ikke lyden.... Med amd er det jo mye billigere og oppgradere cpu, og jeg kan jo årne en 166mhz fsb når de blir billigere.. En ting jeg lurer på er cpu vifte, Har nå boxed vifta til p4 og synes den er suveren og godt støynivå.. Noen som har anbefalinger til en tilsvarende vifte for amd, med tilsvarende eller mindre støynivå? Hvordan er boxed viftene til AMD?

Lenke til kommentar

De tror jeg bråker litt. Du kan eneten kjøpe en alpha pal 8045 kjøleribbe eller en swiftech kjølerobbe fra www.microplex.no. Selv har jeg både amd xp2000+ da med sdram og en p4 2,53, jeg syntes personlig at intel prosessoren er en bedre prosessor og du slipper å tenke på knust core mm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...