Gå til innhold

Monkey Island 5?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kilde

som Dagbladet referer til.

Favorittspillene mine igjennom tidene er Lucas Arts sine. I særlig grad Monkey Island da hans møte med look-out mannen i Secret of Monkey Island er et av de beste spillminnene mine som liten gutt (vel.. har jo en del fine Amstrad minner også).

Og Guybrush ble fort min favoritt spill"helt".

Siden har jeg skrevet mailer med Tim Schafer og snakket også med Dominic Armato (stemmen til Guybrush i 3rn og 4rn) på IRC da jeg var yngre. Litt dilla kan man si.

Nå er Tim Schafer og Ron Gilbert forlengst forlatt skuta, men det hindrer meg ikke å glede meg noe sykt til 5rn. Nummer fire i rekken var bra, men hadde umulige forventninger å innfri, noe jeg også tror 5rn vil ha. Men bra vil det bli.. så lenge de fortsetter med den samme geniale musikken. Samme humoren. Samme stemmene.

Ja takk.

Endret av chiefo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har fått med meg dette ryktet. Om det viser seg å være sant er det indeed en gledelig nyhet. Monkey island er og forblir genialt.

Lurer litt på hvordan grafikk de legger seg på. 2d eller 3d. Om de forsetter i fotsporene til MI4 så trenger de noen forbedringer. Spillet var bra men grafikken satt ikke helt.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Det hadde vært så sinnsykt bra hvis Moneky Island 5 kom :D

Skrevet
Jepp, har fått med meg dette ryktet. Om det viser seg å være sant er det indeed en gledelig nyhet. Monkey island er og forblir genialt.

Lurer litt på hvordan grafikk de legger seg på. 2d eller 3d. Om de forsetter i fotsporene til MI4 så trenger de noen forbedringer. Spillet var bra men grafikken satt ikke helt.

8846486[/snapback]

Personlig likte jeg ikke grafikken i MI4, så jeg håper de går tilbake til 2d, slik som MI3 er.

Skrevet

Jepp, grafikken i MI3 er genial! Absolutt mye bedre, pluss at jeg liker pek-og-klikk funksjonene mye bedre enn å faktisk styre karakteren. De burde ha lagd en eventuell 5er i samme stil synes jeg. Bare med høyere oppløsning enn MI3.

Skrevet

Kanskje vi kommer til å se grafikk i samme gate som Runaway. Hvis dette ryktet stemmer er det en fantastisk nyhet, særlig for den eldre garde som har opplevd hele serien fra starten!

Skrevet

Oj, Runaway har jeg aldri sett før! Nydelig grafikk! Synd at ikke flere utviklere lager spill med slik grafikk. Alt skal være i 3d nå for tiden! Ser mye mer forseggjort med slik tegnet grafikk synes jeg. Litt mer sjel i det. Men er Runaway noe bra da? Kanskje jeg skal kjøpe det for å teste litt. :)

Skrevet (endret)

Dette hadde vært fantastisk hvis dette stemmer :D . Har ventet på femmern i mange år nå.

Endret av Dav1D
Skrevet

5rn kommer nok garantert, men spørsmålet er om det ikke bare er noen som prøver å blåse liv i debatten rundt å "komme i gang" med et prosjekt.

PS: TCi: Takk til deg.

Skrevet

MI5, hvis de legger det opp på samme måte som MI3, hadde vært fantastisk. Håper for Guds skyld at de ikke legger et eventuelt MI5 opp på samme måte som fadesen MI4. 3d-grafikk og piltastmanøvrering? In my Monkey Island game? :nei::nei::nei:

Skrevet

Tviler på at de går tilbake til 2D grafikk, da er det kun nostalgikere som kommer til å kjøpe det. Men en cell-shadeing grafikk alla Runaway eller Windwaker passer jo perfekt for Monkey Island!

Skrevet
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...