Gå til innhold

Overklokking av P4 Socket 478...


Avalon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla Folk....

 

Dette kommer dere ikke til å tro, men jeg har faktisk boota og kjørt min P4 1,7Ghz på 2,3Ghz med orginal kjøler. Jeg fikk jo nesten sjokk da kassa faktisk starta opp på frekvensen, det var jo langt over hva jeg hadde regna med. Uansett var det jo litt kult å se en P4 med 533 mhz FSB, den jobba drit-raskt, det mest sinnsyke jeg har vært borti, så langt. Men det gikk fint. Men siden dette kun var en test, valgte jeg å foreta en noe mer moderat klokking, så jeg landa på en plass mellom 1860 og 1890, det har den kjørt på helt fint.

 

Hovedkortet er ett Asus P4T-E, altså ett I850-HK, for de av dere som er kjent med Asus-moBos. Uansett, 2300mhz, det er mye, Right?:-)Tempen var helt ok, lå på ca 45-50 grader på 2300mhz.

 

PS: Orginal-kjøler...

Lenke til kommentar

Heisann OVERCLOCKERS ! ! !

 

Har En Pentium 4 1.8Ghz, kjører den nå stabilt på 2160Mhz.

Den kjører Windows fint på 2250Mhz, men får problemer på slutten av 3DMark 2001.

 

Standard kjøler = 35 Grader Idle og 52 Grader Max Load

 

Hovedkort: Asus P4B-T

 

 

[ Denne Melding var redigert av: solaris på 2002-01-04 08:20 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Solaris på 2002-01-04 08:21 ]

Lenke til kommentar

Hvis du stiller den til 1900MHz prøver den antaglig å kjøre prosessoren på 19x100MHz. På 1866 prøver den 14x133MHz tror jeg. Siden P4 har låst multiplier kan kun busshastigheten økes.

 

_________________

Athlon MP 1,2GHz @1678MHz, 2,1V

Taisol CGK760

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @139,8MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-07 22:05 ]

Lenke til kommentar

Jeg har en slik swiftech kjøler og er absolutt ikke fornøyd. Den klarer jo så vidt å holde tempen under 43grader på 1,9ghz p4. Og det er den raskeste Papst 80mm vifta. Er jo helt elendig dårlig. (har sjekket og dobbeltsjekket at alt er gjort rett). Kan det ha noe med litt for dårlig kjøling av kabinettet? på et asus p4t-e kort så står jo ramplassene slik at det virker nesten som om det blir en "dødsone" hvor varmlufta ikke kommer ut....de står jo på tvers på begge sider av socketen...

 

Noen synspunkter?

 

_________________

Asus P4T-E

1,9Ghz P4

256mb Rambus

45gb x 2 Ibm Gxp75

Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb

Sb Live!

Enlight Fileserver Tower

+ no stæsj

 

[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-07 22:26 ]

Lenke til kommentar

Trur ikke at det er ett problem at ram-slotene står som de gjør. Jeg bruker kortet (Asus P4T-E) og på det klokker jeg en 1700 til 1900 stabilt. Har vært oppe i 2300mhz, men siden jeg bare kjører original-kjøleren, og ikke gidder spandere penger på en bedre, er 1,9-2.0ghz greit nok....Skulle tilsi 115-118mhz FSBx17=1955-2006...

 

Det eneste jeg har merket meg, er at hovedkortets bios kutter ut det interne lydkortet når du overklokker. Men det er ikke ett problem, siden de aller fleste disabler det uansett.

 

Kortet skal også støtte siste skrik, Northwood, som jo som kjent er lansert nå. Det anbefalte chipsettet fra intels side er I850.

 

Lykke til, Folk.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 22:25, iceraven skrev:

Jeg har en slik swiftech kjøler og er absolutt ikke fornøyd. Den klarer jo så vidt å holde tempen under 43grader på 1,9ghz p4. Og det er den raskeste Papst 80mm vifta. Er jo helt elendig dårlig. (har sjekket og dobbeltsjekket at alt er gjort rett). Kan det ha noe med litt for dårlig kjøling av kabinettet?


[ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-07 22:26 ]


 

Ja, det kan svært gjerne være at kjølingen av kabinettet er for liten... da rent logisk sett at CPU temp varierer proposjonalt av kab.temp. Selv ligger jeg godt under d kameratene har på CPU'n, takket være god kab. kjøling...

Lenke til kommentar

Jeg tok faktisk og prøve forskjellige ting ut...jeg åpna vinduet rett over PC-en...hehe, da jeg kjører en 1,9ghz p4 på 2052mhz. Så overstiger skjeldent temp 20 grader over kabinett temp. Men jeg tok av side deksel også, da sank temp til ca 30 grader på cpu burn. Det var litt artig å se...har bestilt en 120mm vifte til å ha i front...har jo bare to stk 80mm vifter bak...holder ikke i det hele tatt...får se hvordan det går nå...har også kjøpt et digital thermometer, slik at jeg kan måle litt rundt omkring i kassa:D. Men allikavel...jeg er ikke fornøyd med kjølinga til denne kjøleren iforhold til den orginale p4 kjøleren..det maks snakk om 5-8 grader. Og det er jo ikke så mye :sad:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...