Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert usb plug&play mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde foresten akkurat en minnepenn. Det samme problemet skjedde, dvs at maskinen gjenkjenner at det er en ''USB Mass Storage Device'' men den kommer under det gule spørsmålstegnet/Andre enheter. Så maskinen gjenkjenner enheter, men den vil ikke installere drivere sad.gif

 

Har du testa om maskinen virker med noe på annet usb?

 

Var bare det jeg mente, han har allerede prøv andre enheter:-)

 

Abbyss

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

I og med at service avdelingen her i byen ikke er kjent for å være så utroligt hjelpsomme, skal jeg i første omgang prøve selv å fikse problemet med hjelp fra hva dere sa. Så dere mener at hovedkortet mangler drivere, vel, da får jeg laste ned drivere til hovedkortet mitt først. Dersom det ikke funker, da er det rake veien til elkjøp i morgen :)

 

Så det jeg trenger hjelp til, er å finne ut hva slags hovedkort jeg har, er det noen måte jeg kan finne dette ut på?

 

Tusen takk for alle svar til nå :)

Lenke til kommentar
Skal vi se, det er en toshiba satelite, SA60-742

modell nummer: PSA60E-02Q02FN0  Dette var det jeg greide å lese på baksiden av maskinen :)

8861583[/snapback]

Vet ikke om du har leitet selv men jeg fant dette

http://nordic.computers.toshiba-europe.com...G=18&service=ND

Søkte etter det modellnr. du skrev men ikke overraskende nok var det ingen ting og finne hos Toshiba på akkurat det nr.

Men i følge dette forumet skal maskinen du har være en A60

http://forums.computers.toshiba-europe.com...&messageID=5862

 

Dårlig dette men men. Får du det ikke til så får du snakke med guruene på Elkjøp :-)

Lenke til kommentar
Det jeg ser mangler er en driver til firewirenettverk, dvs en 1394 tilkobling. I tillegg er det selvfølgelig drivern til musa. Men ikke noe som skulle tilsi at usb ikke virker.

 

Har du testa om maskinen virker med noe på annet usb?

8861073[/snapback]

 

Ser du litt nærmere så ser du at det står bl.a PCI til PCI-bro av PCI-standard og Verts-CPU-bro av PCI standard. Tyder på at det mangler noen chipset drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...