Gå til innhold

oppgradering til ca 2-4ooo


Anbefalte innlegg

eg har det meste frå før dvs en komplett pc som består av asus a7a266 1333mhz tunderbird mus tastatur sony multiscan 200es asus gf2 gts plextor 24x brenner isdn kort lydkort nettverkskort 40gb+6gb hd++ 512mb ecc ram av litt forskjellige merker

 

det eg kunna tenkt meg å bytta ut er: hovedkort prosessor ram og skjermkort er åpen for både amd og p4 er litt sugen på et nforce2 hovedkort men er ikkje heilt sikker på ka som er mest for pengane mest stabilt osv... vist nåken hadde gidda å skreve ned deira 2cents so er eg åpen for forslag

 

Mvh Edmund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det hadde vore fint med litt respons......

 

men for all del vist du ve so kan du bare sete opp et forslag til hk osv...

men en ting eg har lurt på, ka vill lønne seg mest ? hytt hkprosessorram

eller skjermkort80gb wd hardisk?`?

 

 

(dette kallast bumping ) :wink:

 

 

mvh

Edmund.

Lenke til kommentar

Står 2 til 4 tusen i tittelen... :roll:

Anyway, burde nok satse på et amd system ja.. Et pentium system kan fort suge opp litt for mye av summen du har å bruke. :wink: Spessielt når du skal både ha hovedkort, prosessor, ram /og kanskje skjermkort. Blir vel drøyt ca. tusen kr på hvert komponent? Eller er jeg helt på jordet nå? :)

 

Kommer nå veldig an på hva du skal bruke pc'n til... (??)

 

Mvh,

Joachim

Lenke til kommentar

barnetrygda for ei stond bakover= ca 2k

stipend =900kr

litt jobb =1-2k

salg av gamle komponenta =?

 

det er mitt budskjett...

 

pc'n ska brukast til de eg har brukt den gamle pc'n til i nåken år no :-?

internett, litt speling på nettverk, sjå film, mp3, word, div underholdning med andre ord. det eg har tenkt på er en amd prosessor prisklasse 1000kr +- asus A7n8x 256 2x256 ram hakje tenkt nåke vidare på ka merke det skal bli... :) men ikkje det nyaste og beste, av erfaring har eg funne ut at det kosta meir enn det smaka :roll: vist eg får råd so blir det nytt skjermkort, nåke alla ti4200.

kjøpet blir ikkje før om en måned ca so prisen kjeme sikkert til å synke på div komponenta til den tid (håpa eg...)

 

har et creative 512 4,1 lydkort, er det innebygde i nforce korta bedre en det eg har frå før??

 

Mvh Edmund

 

 

Edt: har vifte osv frå før av (taisol +80mm mod )

Lenke til kommentar

ville gått for:

 

AMD XP 2000 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=6&s=pl

 

DDR-DIMM PC2700 256MB DDR http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

 

Cooler Master CPU-Vifte http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

 

HK= 695kr (hvis du kjøper den i dag på komplett.no)

RAM= 499kr

CPU vifte= 139kr

= 1333kr

 

Da har du igjen inntill 2667kr igjen til hovedkort og skjermkort. Vet ikke så mye om hovedkort. Skjermkort kan du feks kjøpe et GF TI4200kort

 

Lykke til

Lenke til kommentar

men korleis hadde det fungert å kjøpt en xp1800 t-bred å overklokka(brukt prinsippet med lav multiplyer og høg fsb) den i forhold til å kjøpe en 2100 palamino?

(det gå an å låse opp prosessoren med a7n8x ikkje sant ??)

 

berre so det e sakt so gjer eg en go fan i 3dmarks osv so lenge eg får god grafikk ingen lagging og stabilitet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...