Gå til innhold

bootbar partisjon på minnepenn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke BartPE til å lage en boot CD med XP og annet du vil legge inn.

Så kan du bruke FlashBoot til å legge det på minnepinnen slik at du kan boote med den.

 

BartPE er freeware. Flashboot er shareware, men koster ikke stort. Tror det var $15-20. Har ikke funnet noe bedre til å lage bootbar minnepinne.

 

Bare å google etter programmene :)

Lenke til kommentar

BartPE som er foreslått her er genialt til minnepenn.

Det ligger også et lite program som heter PE2USB på hjemmesiden der et sted (Bare søk etter BartPE USB)

Det gjør minnepennen bootbar om jeg husker riktig.

I tillegg så er det det programmet du bruker til å overføre BartPE imaget til pennen.

Det eneste du trenger for å lage minnepennen er; WinXP cd, BartPEbuilder og PE2USB

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
BartPE som er foreslått her er genialt til minnepenn.

Det ligger også et lite program som heter PE2USB på hjemmesiden der et sted (Bare søk etter BartPE USB)

Det gjør minnepennen bootbar om jeg husker riktig.

I tillegg så er det det programmet du bruker til å overføre BartPE imaget til pennen.

Det eneste du trenger for å lage minnepennen er; WinXP cd, BartPEbuilder og PE2USB

8850082[/snapback]

 

Dette ser bra ut, trenger egentlig bare å boote til dos men det ser ut som bartpe booter xp.

 

Trenger egentlig bare å gjøre minnepennen bootbar til dos slik at jeg kan editere autoexec.bat osv og lage custom ghost dos boot. (skal legge til nettverksdrivere osv) Har gjort dette på cd før men problemet er der at jeg kun har fått like my plass tilgjengelig som på en vanlig diskett. Trenger altså å få til at jeg kan boote til dos(den simpleste dos boot diskett du kan tenke deg bare at det ligger på en flash minnepenn og at plassen tilgjengelig blir mer enn 1.44 eller 2.x som på en diskett).

Skal undersøke mer om bartpe men hvis noen har noen tips om kun å boote til dos og ikke windows så takk.:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...