Gå til innhold

DNB Intro(bruk over internet?)


Dzeko

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal til å bestille meg et DNB Intro kort(kreditkort for ungdom mellom 13 og 18 år), og lurte på om jeg kunne bruke det til å handle over internet.

Feks komplett.no og lignende.

 

ELLER. Kan jeg opprette en paypal account for så å kunne handle over ebay?

(det som intereserer emg mest egentlig)

 

Takk på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

DNB NORs introkort, er IKKE et kredittkort, men et debetkort. Forskjellen er at med et kredittkort "låner" du pengene av banken, mens med et debetkort trekkes pengene direkte fra konto.

Dette Introkortet har VISA ELECTRON, noe som tilsier at det ikke kan benyttes til e-handel. Til dette må du ha et vanlig visakort, og det får du kun dersom du er over 18, eller får foreldrene dine til å signere på at de tar ansvar for all evt. gjeld du måtte bygge deg opp med dette kortet(da det er mulig å overtrekke)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Det er vel mulig å få minus på Visa Electron dersom man i utgangspunktet har veldig lite penger på konto, og det trekkes diverse avgifter og gebyrer vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Du kan opprette en paypalkonto og overføre penger fra bankkontoen din til paypalkontoen din. Dette tar imidlertid et par dager, men ja - du får en paypalkonto uten problemer. Muuuuulig paypal vil at du skal være over atten, men det får du om nødvendig lyve på deg..

8881949[/snapback]

 

Eller du kan be foreldrene dine overføre en god slump med penger til PayPal-kontoen din med sitt VISA-kort, så har du de på dagen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mottok mitt DnB Intro Visa Electron i dag. Jeg har lest tidligere at kortet bare kan bli benyttet ved Visa Electron-terminaler? Kortet har ikke ett "kortnummer", som kanskje gjør det temmelig umulig å bestille fra nett. Men finnes det mange slike terminaler i butikker rundt om i landet? Er det så enkelt som å handle i butikker hvor det er ett Visa Electron-klistremerke på terminalen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...