Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vill kløe - need help


I_Want_a_Wii

Anbefalte innlegg

Jeg har en vill kløe noen ganger. Kan ikke huske å ha hatt det før, så det er skikkelig plagsomt.

 

Etter jeg har dusjet, så må jeg "lufttørke" meg, for hvis jeg tørker meg med håndkle med engang, så begynner jeg å klø.

 

Hvis jeg blir litt svett på ryggen, så begynner jeg å klø

 

Hvis jeg bader i saltvann eller ferskvann, så begynner jeg å klø med engang jeg kommer opp av vannet.

 

Legen ga meg Zyrtech for å prøve å hindre kløen, men jeg føler ikke dette hjelper...

 

Er det noen som har hatt slik kløe før, som kan hjelpe meg? er desperat nå....

Er ikke morro å ikke kunne bade om sommeren :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som at huden din er veldig tørr og sensitiv. Vann er med på å tørke ut huden og hvis du opplever kløe i forbindelse med vann, så vil jeg tro at dette er ditt problem.

 

Bruker du fuktighetskrem? Kommer kløen i ettertid eller når du er i kontakt med vann?

 

Det finnes også en salve som heter Aurax og denne får du kjøpt på apoteket. Den er kløestillende og kan være med å lindre/dempe den verste kløen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Begynn å bruk uparfymert såpe og vaskemiddel for sensitiv hud +en god, uparfymert fuktighetskrem regelmessig på hele kroppen(spesielt etter at du har badet/dusjet. Vil tro at det kommer til å hjelpe deg veldig!

8872635[/snapback]

 

Var hos hudlege idag (3 mnd's ventekø (!) )

Han mente jeg kunne ha noe slik som Aquagenic pruritus

 

 

Aquagenic pruritus is a skin disease characterized by the development of severe, prickling-like epidermal discomfort that is without observable skin lesions and that is evoked by contact with water at any temperature.

 

Symptoms are commonly felt 15 minutes after contact with water, and persist for roughly 40 minutes.

 

The disease appears more commonly in middle aged males. Aquagenic pruritis may also be associated with a condition known as Polycythemia Vera.

 

kilde:Wikipedia

 

Altså er jeg allergisk for vann :ermm: wtf lixom.

har spøkt med at "kanskje jeg er allergisk mot vann" hahahah, men jo da... det går faktisk ann.

 

Så et bilde i boka legen tok fram, der viste de slik flammet hud som jeg pleier å få etter dusjen...

 

Så blir jeg pillemisbruker en god stund framover

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...