Gå til innhold

Informatikk på UiO


kjey

Anbefalte innlegg

Har gått infromatikk siden sommern nå , og må si at miljøet er supert.

og JA du må jobbe for å komme deg videre. Jeg har ikke jobbet nok ser jeg nå så det kan hende jeg går på en smell til jul time will tell. :(

Viktigste er jo ikke å gi opp, du kan alltids ta eksamen på nytt . (innenfor visse rammer).

Eller's er informatikk fint og du blir kjent med MANGE nerder , både store og små. Matte forkurs anbefales sterkt, der blir du gjerne kjent med folk fra andre studieretninger også sånn som biologi folk(som består mest av jenter :cool: ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du tenker på Informatikk Bachelor, så velger du MAT1000 om du har 2MX.

Har du 3MX bør du seriøst vurdere å velge MAT1100 istedenfor.

Vanskeligere, men større valgmuligheter senere når det gjelder studieretninger/fagvalg.  :hmm:

9518617[/snapback]

 

Så det gjør ikke noe om jeg ikke oppfyller kravene til det ene faget? Eller er informasjonen på Universitetet sine sider feil?

Lenke til kommentar
Hvis du tenker på Informatikk Bachelor, så velger du MAT1000 om du har 2MX.

Har du 3MX bør du seriøst vurdere å velge MAT1100 istedenfor.

Vanskeligere, men større valgmuligheter senere når det gjelder studieretninger/fagvalg.   :hmm:

9518617[/snapback]

 

Så det gjør ikke noe om jeg ikke oppfyller kravene til det ene faget? Eller er informasjonen på Universitetet sine sider feil?

9543774[/snapback]

 

Så lenge du kommer inn på studiet, så kommer du inn på de OBLIGATORISKE fagene. MAT1000 bygger faglig på 2MX. Senere i studiet når du skal VELGE fag, så får du "godkjent" MAT1000 som 3MX.

 

Grunnen til at det står som det gjør på sidene er antagelig fordi de innførte felles krav på endel av realfagsfagene for noen år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Må si jeg ble litt skremt når jeg leser alt dette.. :dontgetit:

 

Har uansett veldig lyst til å søke meg på 5 årig informatikk master på uio til neste år..

 

http://www.uio.no/studier/program/inf-prof...uerte-systemer/

 

Ser at kravet for å komme inn i år var 51,3 poeng.. Det burde vel være overkommelig om jeg jobber jevnt og godt gjennom hele påbyggningsåret. :)

 

Jeg går selv dette studiet, og jeg kan med god trygghet si at en utdannelse innen distribuerte systemer og nettverk vil gjøre deg svært attraktiv på arbeidsmarkedet, SPESIELT innen nettverkssikkerhet\protokollsikkerhet osv. Studiet følger de vanlige informatikkfagene de første 3 årene, og spesialiseringen foregår i mastergrad-årene.

 

Til de som blir skremt av det de har lest til nå; ro ned. Selvsagt er det krevende å studere, men det skulle bare mangle ettersom du hopper en god del lønnstrinn med en bachelor eller mastergrad i ryggsekken. Alfa Omega er å lese, samt jobbe med ukeoppgavene.

 

--

Et siste tips: LÆR DEG Å PROGRAMMERE.

Selv har jeg programmert siden jeg var 12 år, men jeg så MANGE falle av kurset da de rett og slett ikke hadde nok tid til å lære seg programmering samtidig med de to andre relativt tunge fagene ved siden av (Skal dog nevnes at INF1040 er et rent puggefag). Det å ha ihvertfall grunnleggende kjennskap til syntaks i java\c\c++\php vil gi deg en mye lettere hverdag, med mer tid som kan rettes mot de andre fagene.

 

Sjekk http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF1000/h07/ & http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF1040/h07/ for eksempler på oppgaver vi har fullført i år.

 

-- Dette ble veldig ustrukturert, men skitt au.

Lenke til kommentar
Jeg går selv dette studiet, og jeg kan med god trygghet si at en utdannelse innen distribuerte systemer og nettverk vil gjøre deg svært attraktiv på arbeidsmarkedet, SPESIELT innen nettverkssikkerhet\protokollsikkerhet osv. Studiet følger de vanlige informatikkfagene de første 3 årene, og spesialiseringen foregår i mastergrad-årene.

 

Til de som blir skremt av det de har lest til nå; ro ned. Selvsagt er det krevende å studere, men det skulle bare mangle ettersom du hopper en god del lønnstrinn med en bachelor eller mastergrad i ryggsekken. Alfa Omega er å lese, samt jobbe med ukeoppgavene.

 

--

Et siste tips: LÆR DEG Å PROGRAMMERE.

Selv har jeg programmert siden jeg var 12 år, men jeg så MANGE falle av kurset da de rett og slett ikke hadde nok tid til å lære seg programmering samtidig med de to andre relativt tunge fagene ved siden av (Skal dog nevnes at INF1040 er et rent puggefag). Det å ha ihvertfall grunnleggende kjennskap til syntaks i java\c\c++\php vil gi deg en mye lettere hverdag, med mer tid som kan rettes mot de andre fagene.

 

Sjekk http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF1000/h07/ & http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF1040/h07/ for eksempler på oppgaver vi har fullført i år.

 

-- Dette ble veldig ustrukturert, men skitt au.

 

Tusen takk for svar! :)

 

Jobber som en gris nå med påbygginga for å få de karakterene jeg trenger. Har aldri følt det var så viktig med karakterer før nå. Har lett mye rundt på nettet rundt diverse studier i høst, og dette studiet er det jeg syntes virker mest interessant, uten tvil.

 

Per i dag har jeg veldig lite tid til overs for programmering, så jeg får se hvordan det går. Jeg har aldri vært av de største til å kode - kan grunnleggende HTML, ikke noe særlig mer. Først må jeg fullføre skoleåret jeg går på nå. :)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...