Gå til innhold

For de som elsker å hate MCR (kontrollert anarki)


dilma

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for de som elsker å hate My Chemical Romance. Alle argumenter som ikke går i MCR sin favør er velkommene.

 

Da fyrer jeg opp denne tråden, med å fortelle min egne lille traumatiske anekdote i min episke kamp mot MCR.

 

Etter å ha lagt inn ett innlegg om hvor mye jeg misliker My Chemical Romance, i MCR tråden, så fikk jeg dette svaret:

 

NB! Tar forbehold at dette sitatet ikke kan kritiseres på noe punkt, da jeg ikke ønsker å henge ut noen, men informere brukerne på diskusjon.no. De menneksene jeg setter høyest her i verden. Moderatoren forblir anonym, i ønske om å bevare hans integritet.

 

74759.jpeg

 

 

 

Regler for denne tråden:

 

- Ingen personangrep

- saklig og konstruktiv argumentasjon rundt emnet

- De som ikke elsker å hate MCR har null og niks å gjøre på denne tråden, og bes herved om å forflytte dere til en annen tråd, da dette var instruksene fra den anonyme moderatoren*

- og sist, men ikke minst. Slakt i vei, men gjør det saklig( og husk å ha det gøy, mens du gjør det. Det er viktig med et smil om munnen)

 

Noen vil kanskje finne dette støtende og provoserende, men jeg har faktisk et brennende ønske om å debattere rundt MCR sin manglende kvalitet, da dette tydeligvis ikke var lovlig i den andre tråden, startet jeg min egen tråd. En revolusjon!

Jeg ønsker at vi som en enhet. Skal møte fremtiden med dristighet og mot. Vi skal kjempe for det som er rett, og slåss mot det som er galt. Med hodet høyt hevet og neven i sky, skal vi vinne!

 

"Revolusjon er bedre enn resignasjon"

- Thomas Carlyle

 

 

* se linjen med rød strek under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om reglene for posting her:

 

1. Alle har rett til å like den musikken de liker uten å blir angrepet personlig for det.

A. Diskusjoner om artister skal dreie seg om musikken/opptredener med mere, ikke om artistens tilhengere på eller utenfor forumet.

B. Tråder/poster opprettet for å latterliggjøre andres musikksmak eller favoritter regnes som trolling og vil blir stengt/slettet.

Og trådstarters regel:

 

- saklig og konstruktiv argumentasjon rundt emnet

Spam og trolleposter vil bli slettet. En forsvant nå.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette er jo en strålende tråd morro at jeg kom over den. Jeg har så mye jeg skulle ha sagt når det gjelder EMO bandet MCR. Det verken nytt eller bra. Personlig syns jeg det er band som MCr som vanærer musikk og dessverre er det mange unge som hører på MCr og de sitter jo igjen med et helt feil bilda av verden. SKAM MCR!

Endret av A-dog
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er fryktelig ille at spinkle små emo-gutter skal stå der på scenen med gitarene de fikk til konfirmasjongave av foreldrene og si fölgende: "Vi vet at det er mange som gråter og kutter seg selv til musikken vår, men vär så snill å slutt med det."

 

Synes jeg er et tåpelig sitat, når de lager sånn dårlig musikk at det er nesten trist! :p Jeg blir kvalm jeg...

 

ps. Jeg sitter på en svensk data, så beklager for de forferdelige öäå-ene...

Lenke til kommentar

Ganske ekkel tråd egentlig.

 

Det som skjer er vel egentlig at folk kan si negative ting uten at folk kan forsvare seg, altså at det ikke kan diskuteres.

 

"For de som elsker å hate MCR" er vel egentlig en ganske dårlig omtur av "For de som hater MCR", er det vel ikke?

 

Selvfølgelig skal musikk og band diskuteres, men når det går til at "her skal vi si hvorfor vi hater MCR og dere skal ikke si oss i mot" er jeg ganske så uenig i det.

 

MCR er ganske så melket, men syntes ikke de er regelrett dårlige. Ikke noe verre enn andre mainstream-band (som sagt før). :p

 

Og som tidligere nevnt, det sitatet dems er jo latterlig. Skal være DE forbildene for ungdommene.

 

Grunnen til at jeg ikke liker dem så altfor godt er at jeg er ikke fan av de aller største banda uansett. Det at det er EMO-musikk er jo ganske korrekt. Men også ganske usaklig.

 

At jeg har et par sanger på maskina likevel, er pga et solid gitarspill som er godt over bra nok.

 

EDIT: Typo! :)

 

EDIT 2: Fjernet navn på band.

 

EDIT 3: Til Lock:

 

1. Alle har rett til å like den musikken de liker uten å blir angrepet personlig for det.

 

Diskusjoner om artister skal dreie seg om musikken/opptredener med mere, ikke om artistens tilhengere på eller utenfor forumet.

 

Hvordan fansen er er ganske så usaklig.

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Da var et par innlegg slettet og jeg må som brukeren over meg nok en gang sitere:

 

1. Alle har rett til å like den musikken de liker uten å blir angrepet personlig for det.

 

Diskusjoner om artister skal dreie seg om musikken/opptredener med mere, ikke om artistens tilhengere på eller utenfor forumet.

 

Prøv å holde dere på et saklig nivå.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke ser poenget med å hetse et band kun pga personlige preferanser?

 

Jeg antar at trådstarter ikke har noe som helst problem med at jeg, eller noen andre, oppretter en tråd for de som elsker å hate trådstarters favorittband?

 

Kan forøvrig meddele at jeg ikke har et forhold til MCR og uttaler meg som en veldig, veldig objektiv person i denne saken.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke ser poenget med å hetse et band kun pga personlige preferanser?

 

Jeg antar at trådstarter ikke har noe som helst problem med at jeg, eller noen andre, oppretter en tråd for de som elsker å hate trådstarters favorittband?

 

Kan forøvrig meddele at jeg ikke har et forhold til MCR og uttaler meg som en veldig, veldig objektiv person i denne saken.

9283412[/snapback]

 

Neinei, det er å gå over grensen :p ! Vi vet begge at Guns n' er milevis foran MCR :cool:, så det blit ikke no vits i ;)

 

Grunnen til at MCR er så på trynet er fordi jeg personlig mener at musikken er gørrkjedelig. De er så mainstream at det er til å bli kvalm av.

 

Nå er jeg redd for å bli misforstått som en 16 åring som har funnet ut at det er kult og være sær, men det er lov ti lå være en tanke kritisk til VG lista!

 

Budskapet er også på trynet! De oppfordrer jo omtrent til å kutte seg!

 

MEN det som plager meg mest er at de benekter at de er et EMO band..

Lenke til kommentar

Så du sier at det er ikke en gang vits i å diskutere din musikksmak, for den er aller aller aller aller aller best, uansett?

 

Jøss.

 

Guns n' Roses (regner med det er de du mener?) er vel ikke akkurat blomster og fred, er det vel?

 

Temaene sist gang jeg hørte dem var dop og vold. Men, men.

 

Hva var poenget ditt med denne tråden egentlig? Har ikke sett et eneste saklig argument så langt, men personangrep og "de suger" på replay.

 

Binko! ;)

Lenke til kommentar

Det er tydelig at du ikke tok ironien i den første setningen min, selv om jeg var raus med smilyer. For DIN skyld :p (fortsatt raus med smilyer)

 

Denne tråden ble laget som en reaksjon på slettingen av et innlegg på MCR tråden. Jævlig synd for det var et satans bra innlegg, men uansett.

 

"Poenget er"(for å sitere OMO ultracolorhydro ett eller annet reklamen) at folk som meg og andre som elsker og hate MCR kan få ut aggresjonen sin mot dem, på denne siden. På den måten slipper vi en hel haug ihjel slåtte EMO's rundt om på gaten. Praktisk hva? I tillegg er det jo ganske tydelig at du som den fødte skeptikeren du er (alt bare antagelser, da jeg ikke kjenner deg og aldri har lest et innlegg av deg. Før NÅ!) skal få ut litt aggresjon. Du har kanskje hatt en dårlig dag, føler deg litt nedfor, føler at verden går i mot deg("JaJaJa" sier du foran PC skjermen din. Jeg kan nesten se hvordan du føler at jeg beskriver dine eksakte følelser. Traff spikeren på hodet nå? hva? beklager avsporingen. ble litt revet med) litt som en EMO faktisk. Uten sammenligning forøvrig.

 

På denne siden får du muligheten til å føle deg litt "good about yourself" siden du kjemper for minoriteten(hvertfall i denne tråden, heller tvilsomt rundt om i de EMO fylte gatene ), og på den måten slipper du å slå ned mitt hårspray fylte og blekete hår og guns n' roses elskende tryne når du ser meg på åpen gate. ser du? alle vinner?

 

Så du kan si at denne tråden fungerer som en aggresjonsball(du vet. De som er myke og man klemmer på når man er frusty. Rent personlig har jeg ikke så god erfaring med de, og da føler jeg at denne siden gir større utløp for min aggresjon)

 

Takk for meg og beklager alt rotet.

 

Dask ut<3 & EMO's sucks!

 

EDIT: for å legge til litt. Grunnen til at vi sier at de suger på replay, er så leseren kan kjenne seg igjen i MCR. For gud vet å høre et album av dem "suger på replay"

Endret av dilma
Lenke til kommentar

Heisan! Vært på trening, så kunne ikke svare før! :)

_______________________________________________________

 

"..som den fødte skeptikeren du er...."

 

Interessant. Vel, antagelsene dine var feil.

 

skal få ut litt aggresjon. Du har kanskje hatt en dårlig dag, føler deg litt nedfor, føler at verden går i mot deg("JaJaJa" sier du foran PC skjermen din. Jeg kan nesten se hvordan du føler at jeg beskriver dine eksakte følelser. Traff spikeren på hodet nå? hva? beklager avsporingen. ble litt revet med

 

 

Absolutt ikke. Har hatt en kjempefin dag jeg, føler meg glad og fornøyd. Verden går faktisk MED meg. Du traff absolutt ikke spikeren på hodet.

 

Hvem var det du sa skulle få ut aggresjon? Det JEG ser er DU som prøver å få ut litt aggresjon fordi jeg ikke er enig med deg. Traff spikeren på hodet nå? Hva?

 

På denne siden får du muligheten til å føle deg litt "good about yourself" siden du kjemper for minoriteten(hvertfall i denne tråden, heller tvilsomt rundt om i de EMO fylte gatene ), og på den måten slipper du å slå ned mitt hårspray fylte og blekete hår og guns n' roses elskende tryne når du ser meg på åpen gate. ser du? alle vinner?

 

Hvis jeg skal gå et sted for å føle meg litt "good about myself" går jeg hvertfall ikke i en tråd som kritiserer et band jeg kan vurdere å høre på.

 

(Jeg ville forresten aldri tenkt på å slått til rosetrynet ditt.)

 

Og ja, forresten...

 

Hva skjedde med § 1 - Ingen personangrep? Det du skrev i posten over hadde ikke noe som helst med spørsmålet mitt å gjøre. Jeg spurte hva poenget ditt med denne tråden var, ikke hva du syntes om meg basert på to poster.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i! Absolutt ingenting(eller jo faktisk litt, da jeg forklarte deg at tråden fungerer som et sted hvor vi alle kan få utløp for forskjellige følelser)!

 

Hele innlegget mitt var bare skrevet på kødd, da jeg ikke kjenner deg som person i det hele tatt, og var ikke ment som personangrep. Synd at du ikke har selvironi til å ta spøken for det den var. En spøk ;)

 

Nå føler jeg selv at vi mistet den løse ledige tonen vi hadde oss i mellom, og håper at vi kan gå tilbake til å være gode forumkompiser :p

 

Og for at ikke denne tråden skal spore av helt så foreslår jeg at vi går tilbake til trådens tema(for gud forby at noe sporer av på dette forumet!) Nemlig vårt samlede hat mot MCR, eller delte syn på MCR alt ettersom..

 

nussning<3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...