Gå til innhold

Garmin Nüvi 660 vs Mio C520


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste "negative" jeg har hørt var at den til tider hang seg, tror det var på gps.no dette var nevnt .

8829261[/snapback]

Mio'n (c520) er helt toppers. Fenomenal god, stor skjerm med mye info. Noen og hver kan vel til tider henge litt, men dette har jeg ikke opplevd enda etter 2 ukers aktiv bruk :)

Lenke til kommentar
Eneste "negative" jeg har hørt var at den til tider hang seg, tror det var på gps.no dette var nevnt .

8829261[/snapback]

Mio'n (c520) er helt toppers. Fenomenal god, stor skjerm med mye info. Noen og hver kan vel til tider henge litt, men dette har jeg ikke opplevd enda etter 2 ukers aktiv bruk :)

8876527[/snapback]

 

Høres bra ut,jeg så bare at dette var nevnt i noen tester,regner dog med at det er en software sak , mulig den er fikset allerede .

Lenke til kommentar

Kjøpte en mio C520 på elkjøp i dag og det er stor fare for at den ryker tilbake en av de første dagene.

 

Grafisk og funksjonsmessig virker den veldig bra, men i løpet av en kveld har jeg fått den til å henge 5-6 ganger og en stund klarte den ikke å starte kartprogrammet i det hele tatt.

 

Etter å ha koblet den til PCen kom den seg igjen, men jeg syns ikke det lover spesielt bra.

 

Ellers er det bluetooth-funksjonen som ergrer meg. Jeg får den ikke til å spille sammen med min K750, det eneste jeg kan gjøre er å starte en samtale fra telefonen og overføre til GPSen. Når jeg prøver å overføre telefonlisten henger den seg og prøver jeg å skrive inn et nummer får jeg opp en feilmelding og kan ikke lenger trykke "ring".

 

En siste plagsom ting er at det ikke er mulig å skru av lyden eller stille volum uten å lukke ned kartprogrammet. Dette burde lagt tilgjengelig i kartmenyen og aller helst burde det vært lagt ut på knapper på selve enheten.

 

Det meste kan nok rettes i programvaren, men det er fortsatt ingen oppdateringer tilgjengelig fra Mio, så jeg kommer nok til å bytte den i en Garmin 660 eller Tomtom 910.

Lenke til kommentar
Er ikke Garmin 660 veldig treg på å beregne ny rute om du kommer utenfor planlagt rute da? Her er vel C520 bedre eller?

8956843[/snapback]

 

Nei,kjører nå med en nuvi 660 FM og den reagerer momentant og kommer med ny rute, som regel går dette så raskt at om jeg svinger av til en annen vei er ny rute klar når jeg er kommet sikkelig inn på denne veien, altså bare noen sekunder :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt C520 en stund nå og har ikke opplevd at den henger seg, men har opplevd at jeg ikke kommer inn i MioMap. Det som må gjøres hvis man opplever dette er å koble C520 til pc'n og gå inn på Mio Device. Så sletter man innholdet i mappen PIM. Da virker den som den skal igjen.

 

Volumet på enhenten kan justeres uten å lukke MioMap. Det er bare å trykke på Meny > "Huset" > Lyd. Kartet er riktignok minimert, men man må ikke gå ut av selve MioMap for å justere lyden. Hadde selvfølgelig vært lettere med knapper på enheten eller på touch-screenen på kartet men...

 

Bedre støtte for mobil via bluetooth er på gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...