Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

80c er ikke mye, det ligger mitt overklokket etter en time med crysis på medium.. hvorfor klarer du 100mhz mer en meg på core? jeg får artifacts når jeg tester med ati tool når jeg kommer på rundt 603mhz på kjernen..

EDIT: så at du hadde 640mb versjonen og jeg 320mb.. hva er "revision"? ser jeg har a2 og du har a3.. subvendor er forskjellig også.. jeg har xfx Pine group(1682) du har bare nvidia(10DE)

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
80c er ikke mye, det ligger mitt overklokket etter en time med crysis på medium.. hvorfor klarer du 100mhz mer en meg på core? jeg får artifacts når jeg tester med ati tool når jeg kommer på rundt 603mhz på kjernen..

EDIT: så at du hadde 640mb versjonen og jeg 320mb.. hva er "revision"? ser jeg har a2 og du har a3.. subvendor er forskjellig også.. jeg har xfx Pine group(1682) du har bare nvidia(10DE)

 

Jeg vil da synes å tro å ha sett folk som har vert over 603mhz på core med 320mb versjonen!

-Hvilke temperaturer har du ? (bruk rivatuners "hardware monitoring" eller nTune for å lese av korekte temps)

 

Jeg har et Club3d kort da, men vet ikke hva nvidia(10DE) betyr.. Heller ikke revision A3. Jeg kjøpte kortet for knapt 1mnd siden, "revision" kan jo ver noe med når kortet ble laget da. Hvis det ikke henger sammen med at det er 640mb versjonen jeg har. Vet at det er forskjeller på cpu'er (q6600) ettersom når de ble laget. En revision klokker bedre en en annen osv.

 

 

Da prøvde jeg å øke minne litt til, og boy om det hjalp! :new_woot: 702/1620/1027

 

2.jpg

(klikk for større bilde..)

 

Merk! jeg har ennå ikke rørt cpu'en :)

Endret av restify
Lenke til kommentar

A2 og A3 kan du sammenligne med ulike revisjoner for CPUer ja.

A2 er primært batchen for 8800GTS og 8800GTX, mens A3 har vært hovedsaklig for Ultra.

Dog er det ikke alle kjernene som klarer kravene til Ultra og disse blir da satt i en GTS eller GTX alt etter hva feilen er.

Klarer den ikke frekvensene blir den enten GTX eller GTS(alt ettersom), og er det feil på shaderne blir den brukt i GTS(siden GTS har mindre shadere aktivert).

 

Det som mest sannsynlig er "feil" med deres kjerner er at enkelte shadere ikke har vist seg stabile, mens frekvensen ikke har trengt å vært et problem å klare.Derfor klokker deres kort så godt på kjerne og shader.

 

A3-revisjonen er jo kjent for å klokke både shader og kjerne veldig godt. :)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
A2 og A3 kan du sammenligne med ulike revisjoner for CPUer ja.

A2 er primært batchen for 8800GTS og 8800GTX, mens A3 har vært hovedsaklig for Ultra.

Dog er det ikke alle kjernene som klarer kravene til Ultra og disse blir da satt i en GTS eller GTX alt etter hva feilen er.

Klarer den ikke frekvensene blir den enten GTX eller GTS(alt ettersom), og er det feil på shaderne blir den brukt i GTS(siden GTS har mindre shadere aktivert).

 

Det som mest sannsynlig er "feil" med deres kjerner er at enkelte shadere ikke har vist seg stabile, mens frekvensen ikke har trengt å vært et problem å klare.Derfor klokker deres kort så godt på kjerne og shader.

 

A3-revisjonen er jo kjent for å klokke både shader og kjerne veldig godt. :)

 

Alt i alt WEHEY :new_woot::fun:

 

Men når vi snakker feilaktige shadere, hvor kan jeg som bruker, legge merke til dette ? spill ?

 

Edit:

2mmy91 - hva er maxscoren din i 3dmark06 med de frekvensene der (701/1122MHz)

(oppgi gjerne SM2, SM3 og CPU score :) )

Og hvilken core temp har du ?

Endret av restify
Lenke til kommentar
A2 og A3 kan du sammenligne med ulike revisjoner for CPUer ja.

A2 er primært batchen for 8800GTS og 8800GTX, mens A3 har vært hovedsaklig for Ultra.

Dog er det ikke alle kjernene som klarer kravene til Ultra og disse blir da satt i en GTS eller GTX alt etter hva feilen er.

Klarer den ikke frekvensene blir den enten GTX eller GTS(alt ettersom), og er det feil på shaderne blir den brukt i GTS(siden GTS har mindre shadere aktivert).

 

Det som mest sannsynlig er "feil" med deres kjerner er at enkelte shadere ikke har vist seg stabile, mens frekvensen ikke har trengt å vært et problem å klare.Derfor klokker deres kort så godt på kjerne og shader.

 

A3-revisjonen er jo kjent for å klokke både shader og kjerne veldig godt. :)

 

Alt i alt WEHEY :new_woot::fun:

 

Men når vi snakker feilaktige shadere, hvor kan jeg som bruker, legge merke til dette ? spill ?

 

Dette vil du nok ikke legge merke til, ettersom kjernen nok har bestått kravene for GTS(bare ikke GTX/Ultra), og da er de ekstra shaderne som ikke funket og de som evt. funket deaktivert(gjerne kuttet av med laser).

Derfor vil du ikke merke noe til dette, annet enn at kortet klokker bedre enn A2-revisjonen(kortet er som sagt testet stabilt med den "nye" kjernen).

Lenke til kommentar
Dette vil du nok ikke legge merke til, ettersom kjernen nok har bestått kravene for GTS(bare ikke GTX/Ultra), og da er de ekstra shaderne som ikke funket og de som evt. funket deaktivert(gjerne kuttet av med laser).

Derfor vil du ikke merke noe til dette, annet enn at kortet klokker bedre enn A2-revisjonen(kortet er som sagt testet stabilt med den "nye" kjernen).

 

Okey :)

takker meget for info !

Endret av restify
Lenke til kommentar
Visit My Website

 

Beste scoren min. Hadde planer om å legge ut en ny klokk idag, men det blir det ikke noe av da PC-en har begynt å monge seg litt. Når den scoren ble tatt så kunne ikke shaderen klokkes for seg selv. CPU'en er også klokket 0.4Ghz lenge så satser på å klare 13000.

 

ok, btw jeg mener jeg fikk bedre scores med core på 684 var det vel, når jeg gikk forbi dette så fikk jeg en dropp på rundt 100marks. Men dette skal jeg sjekke nermere med mer grundig testing før jeg sier at det er et fakta. Så nå prøver jeg å klokke meg sakte nedover igjen og ser hva som skjer. Poster resultatet snart.

Lenke til kommentar

Har fulgt denne tråden noen sider bakover å registrerer at også andre en meg for dårligere 3dmark06 resultater ved muligens for høy OC av GPU (kjører 100% stabilt på C=640, S=1560, M=980 på XFX8800GTS/320). Jeg har mer å gå på, men ser ingen gevinst mht. 3dmark06 resultater. Hva er årsaken til dette ?

Temp (diode er aldri over 80grader selv etter mange timer GPU stress test og ligger på ca 70 grader på Crysis).

 

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Har fulgt denne tråden noen sider bakover å registrerer at også andre en meg for dårligere 3dmark06 resultater ved muligens for høy OC av GPU (kjører 100% stabilt på C=640, S=1560, M=980 på XFX8800GTS/320). Jeg har mer å gå på, men ser ingen gevinst mht. 3dmark06 resultater. Hva er årsaken til dette ?

Temp (diode er aldri over 80grader selv etter mange timer GPU stress test og ligger på ca 70 grader på Crysis).

 

 

/L

last ned GPU Z. du finner det ved å søke på google.

 

AAAH det er så sykt irriterende at jeg bare klarer 600mhz på kjernen før den begynner å monge seg.. nei.. selger dette kortet og går for nye gts 512mb heller..

Lenke til kommentar
Klokk opp CPU til over 3.0GHz og du skal se scoren din hopper et godt stykke opp ;)

 

Skal nok det ja, venter bare på ny kjølepasta. Den skulle vert her nå.. må høre med komplett hva de driver med.

 

Edit:

Æsj .. nå får jeg bsod på nvlddmkm.sys selv på 684/980 .. Skjer'a ??

 

Oppdaterer til 169.12 driverne og ser hvordan det går.

Endret av restify
Lenke til kommentar
Har fulgt denne tråden noen sider bakover å registrerer at også andre en meg for dårligere 3dmark06 resultater ved muligens for høy OC av GPU (kjører 100% stabilt på C=640, S=1560, M=980 på XFX8800GTS/320). Jeg har mer å gå på, men ser ingen gevinst mht. 3dmark06 resultater. Hva er årsaken til dette ?

Temp (diode er aldri over 80grader selv etter mange timer GPU stress test og ligger på ca 70 grader på Crysis).

 

 

/L

last ned GPU Z. du finner det ved å søke på google.

 

AAAH det er så sykt irriterende at jeg bare klarer 600mhz på kjernen før den begynner å monge seg.. nei.. selger dette kortet og går for nye gts 512mb heller..

 

Du for kjøpe deg en XFX Fatal1ty Edition da (clokka fra XFX til C=650, S=1620, M=999). I prinsippet samme kort som alle de andre, men muligens at de kun bruker A3 revisjon her ?

 

 

 

/L

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om det er så mange her som har prøvd å overklokke 8800GTS 320mb, men det sikkert noen :p . Så da spør jeg dere om noen av dere har et bra overklokkingsresultat for det kortet? Har sett litt tidligere i tråden, men siden RivaTuner er blitt opptatert så tenkte jeg at det sikkert var litt forskjell fra de tidligere resultatene og hva man kan få nå :) .

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er så mange her som har prøvd å overklokke 8800GTS 320mb, men det sikkert noen :p . Så da spør jeg dere om noen av dere har et bra overklokkingsresultat for det kortet? Har sett litt tidligere i tråden, men siden RivaTuner er blitt opptatert så tenkte jeg at det sikkert var litt forskjell fra de tidligere resultatene og hva man kan få nå :) .

 

Jeg kjører mitt 320Mb versjon på 684 core, 1566 shader, 1026 mem.

 

Edit:

Bilde av 3dmark06 test.

Original kjøler all over. Håper på mye bedre kjøling når pengene kommer inn :)

 

3dmark06lk7.th.jpg

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...