Gå til innhold

Spørsmål angående One Call.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må vel være noen ulemper med One Call Faktura. Det er jo billig på alt. Hva er det de er forsiktige med å oppgi? Det MÅ vel være noe? Suger kundeservicen? Er det få ansatte? Åssen kan de ha så billige priser, i tillegg til 90 gratis SMS og 120 ringeminutter hver måned?

 

Jeg har akkurat bestilt nytt One Call-abb. Sånn som forbruket har lugget på med Chess kommer jeg til å betale 0 kroner med One Call. Jeg kommer til å klare å holde meg innenfor Gratis-SMS og Gratis ringetid-grensene. Er det noen minstefakturering? Kommer jeg til å betale 0 kroner, eller er det bare i teorien?

 

Fra Onecall.no:

frontpage_04.png

8814839[/snapback]

 

 

Hei, er vel minstefakura på 35kr... jeg har hvertfall betalt det, og ikke brukt grensen på gratis greiene.

Lenke til kommentar

Du betaler ingenting for oppføringen "GSM telefoni" ettersom du er under gratiskvoten. Av SMSene tror jeg du skal betale 42 stk (17,64), ettersom det var 78 gratis SMS i mai. Roamingen (SMS og mottak i utlandet) må du også betale for. Regningen din skal derfor bli på ca 80 kroner.

 

Edit:

 

@putsi: Hvis du får 35 kr på faktura, så vil jeg tro at du har krysset av for papirfaktura. Den er sikkert på vei i posten. ;) (Epostfaktura er gratis)

 

@vonGrepa: Totalt forbruk (forbruk utover gratiskvotene + GPRS, roaming osv) = 77.70. Gratis SMS utgjør 3,36 og gratis telefoni utgjør 24,80. => 77,70 - 3,36 - 24,80 = 49,54.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Du har 26 samtaler som til sammen blir på 65,10 kr. 26 oppstarter = 0,59*26 = 15,34.

 

(65,10 - 15,34) / 0,80 kr/min = antall minutter = 62,2 minutter.

 

Jeg garanterer ikke at jeg har oppfattet disse fakturane riktig, de er ikke mye oversiktlige. Men fikk det nå i alle fall til å stemme med min egen regning.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Edit: Nå virker samtale spesifikasjonene på onecall websiden.

 

Synderen som jeg ikke vet hva er :

<tlfnr> 13.05 16:05:05 215015 SMS innhold 16.50

<tlfnr> 20.05 18:12:36 215015 SMS innhold 16.50

<tlfnr> 29.05 05:56:23 215015 SMS innhold 16.50

 

Vetta fan hva det er, men får høre med fruen om hva hun driver med.. mulig hun har kommet borti noe hun ikke er klar over.. ser jo ut til at det skjer med ganske faste intervaller.. kanskje derfor kontantkortene hennes pleide å gå fort også..

 

Edit 2:

Etter litt google bruk fant jeg ut at 215015 står for 2150 som er en typisk svindel tjeneste på SMS. Viser seg at de har drevet og sendt noe SMS som fruen bare har slettet fordi hun trodde det var reklame... Stammer fra en eller annen gang hvor hun svarte på ett spørsmål og dermed "gikk med på" å bli abonnent av dyre og idiotiske sms...

Har nå sendt STOPP til 2150 så får vi se om ikke neste regning blir bedre..

 

MAO: Takk til OneCall som med sin spesifiserte faktura (når den endelig kom opp) hjalp oss med å avsløre hva det er som har sug penger ut av den telefonen.

 

/vonGrepa

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar

Kundeservicen demses er ikke akkurat å skryte av da, stenger kl 16 og er man f.eks kontantkunde koster det 5 kroner minuttet og ringe KS.

 

Skjønner jo godt at de ikke er så lysten på å besvare henvendelser pr mail når de har overtakstert telefonnummeret til kunderservice...

Lenke til kommentar

Jeg fikk følgende lin.je på fakturaen min:

Gratis SMS: 29.333333 stk 01.05 - 21.05.2007 -12,32

 

Hvordan kan jeg få fratrekk for 29,3333 meldinger tro? :hmm:

I følge speifikasjonen har jeg sendt 58 meldinger (Hvorav 3 meldinger til servicenr. Vet ikke om disse er inkludert i gratismeldinger.

Lenke til kommentar
Jeg fikk fratrekk for 58,67 SMSer når jeg skulle ha fått for 78. Jeg har også sendt noen meldinger til 4-sifrede numre, så det kan hende at det har noe med det å gjøre, men har i alle fall sendt mail til kundeservice for å få det oppklart.

8921584[/snapback]

 

Jeg har fått svar fra dem. Årsaken var at jeg ble abonnent i siste tredjedel av mai. Fikk derfor fratrekk for 88/3 SMS (Var 88 gratis på den tid.) Dette blir ca 29.33

Lenke til kommentar
Kundeservicen demses er ikke akkurat å skryte av da, stenger kl 16 og er man f.eks kontantkunde koster det 5 kroner minuttet og ringe KS.

 

Skjønner jo godt at de ikke er så lysten på å besvare henvendelser pr mail når de har overtakstert telefonnummeret til kunderservice...

8912630[/snapback]

 

Har tidligere vært mobilkunde hos dem, og har pr. i dag ip-telefon fra dem og har god erfaring med kundeservicen der. I starten var den så som så, men nå har jeg inntrykk at den er god. De svarer også på e-post, som regel innen en dag eller to. Av og til tar det litt lengre tid, men da pleier de å forklare hvorfor, og beklage dette.

Nå har jeg akkurat bestilt nytt mobilab. hos dem, og forlater nå sTjelenor, denne gangen for godt!

Lenke til kommentar
Du betaler ingenting for oppføringen "GSM telefoni" ettersom du er under gratiskvoten. Av SMSene tror jeg du skal betale 42 stk (17,64), ettersom det var 78 gratis SMS i mai. Roamingen (SMS og mottak i utlandet) må du også betale for. Regningen din skal derfor bli på ca 80 kroner.

 

Edit:

 

@putsi: Hvis du får 35 kr på faktura, så vil jeg tro at du har krysset av for papirfaktura. Den er sikkert på vei i posten. ;) (Epostfaktura er gratis)

 

@vonGrepa: Totalt forbruk (forbruk utover gratiskvotene + GPRS, roaming osv) = 77.70. Gratis SMS utgjør 3,36 og gratis telefoni utgjør 24,80. => 77,70 - 3,36 - 24,80 = 49,54.

8905644[/snapback]

 

E jo akkurat det jeg ikke får..har hatt onecall i flere mnd og fått 35kr fakura på email, ikke fått noe papir faktura... så forresten så har æ ikke brukt over gratis minuttene... kjipt!

Lenke til kommentar

Er bare én ting å si: kast deg på toget!

 

Om noen måneder må One Call legge ned, men da er en ny superlavprisleverandør klar med nye, urealistiske ringepriser! Siden alle disse operatørene har fri innmelding, er det null stress å bytte en gang i måneden.

Lenke til kommentar
One Call har fått med seg Hafslund Venture på eiersiden.

 

Investeringsselskapet Hafslund Venture har etter å ha vurdert en rekke aktører på telecom-markedet, valgt å satse på One Call.

 

”I et marked der det faller fra aktører nesten hver uke har det vært viktig for oss i One Call å vise både våre eksisterende og fremtidige kunder at vi har muskler til å overleve i et markedet med stadig mindre marginer sier adm direktør i One Call Øistein Eriksen”.

 

”Etter å ha vurdert flere kandidater, valgte vi å satse på One Call på grunn av virksomhetens bredde og kompetanse”, sier Bjørn Einar Kihl i Hafslund Venture. Hafslund har i denne omgang kjøpt en minoritetspost, men samtidig avtalt en opsjon for større eierandel. ”Pr i dag er vår investering av finansiell karakter”, sier Kihl.

kilde: http://www.onecall.no/omoss/nyhet_101.php

 

Litt mer lesestoff til dere som tviler på at OneCall kommer til å overleve.

http://www.hafslund.no/english/investor/ar...artikkelid=1128

http://www.digi.no/php/art.php?id=388313

http://www.dinside.no/php/art.php?id=377321

 

De satser på store volum, og tjener penger på små marginer.

Det går nok rundt, hvis ikke hadde ikke investeringsselskapet Hafslund Venture investert 80% i OneCall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...