Gå til innhold

GeForce4 420 MX sine TV-ut kvaliteter??


GOMP

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt tv som skal være av bra kvaliet (32" Widescreen 100hz). Det jeg lurer på er hvordan biledkvaliteten blir dersom jeg tar i bruk TV-ut funksjonen på skjermkortet mitt. Jeg skal spille DVD'er, DivX'er og andre filmformater fra dataen.

 

Blir det stor forskjell i forhold til å spille fra en dvd spiller? Hvordan må jeg gjøre det med høytalere og lyd hvis jeg skal bruke TV-ut funksjonen?

Er det noen som har erfaringer med dette skjermkortet og TV-ut funksjonen dets? Jeg vil verdsette alle svar jeg får, takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg har dette skjermkortet selv. (Ikke jeg som valgte det!!) Dette er en firma PC vi har fått fra Statoil. Jeg bare lurer på om TV-ut funksjonen er helt ubrukelig... Hva anbefaler dere at jeg gjør: Bruke TV-ut funksjonen eller kjøpe meg en dvd-spiller?

Lenke til kommentar

Jeg har meget dårlige erfaringer med tv-utganger på skjermkort. Har testet Asus Geforce 2 GTS PRO og Creative GeForce 4 MX 460.

Bildet er utrolig dårlig. Uskarpt og balsse farger.

 

Meget god erfaring har jeg derimot med Creative sitt Mpeg-dekoderkort Dxr 3. Når jeg kjører DVD fra det og i tv er bilet helt upåklagelig. Meget bra bilde faktisk.

Lenke til kommentar

For å spille av DivX fungerer Geforce-kortet helt greit. Har Geforce3 selv og jeg vil overhode ikke klage på kvaliteten på TV-ut, hverken mot TV eller videokanon. Med de nyeste driverne fra Nvidia kan du endre kontrast, farge m.m så det at fargene blir blasse er bare tull. Hvis du sammenligner kvaliteten på DVD fra PC og fra en stasjonær DVD-spiller vil du nok få bedre bilde fra en stasjonær spiller forutsatt at denne er av rimelig god kvalitet da....men da må du jo fort ut ned noen tusenlapper.

 

DVD-spillere er egentlig ikke egnet til noe annet en DVD, bruk heller PCen du så kan du bruke DivX, VCD, SVCD og hva en det måtte være av videoformater samt MP3, OGG eller whatever....

 

Lyden kan du koble fra Line-Out på lydkortet og rett i stereoanlegget da burde du få OK lyd. NB! Lyden på det integrerte lydkortet er ikke allverden på disse hjemmePCene (jeg vet fordi vi har en slik i huset)

Lenke til kommentar

At det er kommet med fargebalanse, kontrast, mm i driverne er bra.

Jeg må si meg meget fornøyd med den dvd-kvaliteten DxR3 kortet gir på en TV skjerm.

Når det gjelder VCD, SVCD, Mp3, Mpeg osv så tror jeg de fleste nyere stand-alone dvdspillere støtter dette i dag. Så her nærmer mediene seg hverandre.

 

Kan også nevne at jeg og en kompis prøvde den adapteren Clas Ohlson selger som konverterer monitorkabelen til tv-out. Den må du ikke satse på. Det gav det dårligste bilde på en tv jeg noen gang har sett. Den må vel regnes som en nødløsning til de som ikke har tv-out og har et enormt behov for å konvertere til tv. Dyr var den også.

Lenke til kommentar

Selv har jeg begge deler, både standalone DVD spiller og PC. TV utganen på kortet mitt er det beste jeg noen sinne har sett, har ennå ikke testet Matrox. Forskjellen mellom standalone spileren og tv utganen er ikke stor, nå skal det sies at jeg har feil på dvd spilleren som gir veldig dårlig kvalitet. Men selv om jeg brukte en ørten år gammel audio kabel mellom skjermkortet og tv`en så ble det knall god kvalitet på dvd filmer :)

Selv bruker jeg 41.09 driverene fra nVidia. Ser ut som nVidia har fått fikset litt av tv ut kvaliteten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...