Gå til innhold

LOTRO : Hunter Klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, her skal vi diskutere Huntere mellom oss huntere.

- Er det noe dere lurer på så kan jeg eller andre hjelpe deg her som spiller eller vet noe om hunter

- Bruk posten for diskusjon rundt klassen hunter!

- Denne posten åpnes fordi spørsmål fortjener svar, ja! selv om det er dumme spørsmål, vi vil ha seriøse svar og ikke "just fucking google it"

- Benytt språkets gode side under diskusjon og oppfør dere ^^

Som de fleste vet så er hunter stort sett en ren dps klasse og har unike muligheter i solo gameplay, en farlig fiende og en god venn, han kan kurere poison effekter som er veldig effektivt som solo player og i et fellowship, gjør massiv skade mot single targets.

Har folk fine taktikker, tips spørsmål ol. så skriv det ned her =)

Endret av Sk8on
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hunterens oppgave i et fellowship er jo selvsagt dps, stort sett og fjerne poison hvis mulighetene viser seg for å gjøre jobben lettere for han side kamerater. Som oftest så blir du plukket ut til pulling av mobs, bruk vanlig attack under pulls (altså høyreklikk on target) minst mulig skade men du har trekt oppmerksomheten mot dere.

blir kampen het kan man gå over til endurance stance hvor alle dine skills koster 10% mindre mana og du har 10% mindre threat, bruk denne i store kamper som tar tid..jo mindre mana du bruker pr skill jo mer skade får du gjort.

En del huntere fokuserer for mye på å skade den store stygge, husk at de småbruk søte kan skade healeren din kraftig, selv om det ikke er din oppgave og tanke, så er du bedre død en healeren, da kan jeg garantere at kampen viser seg kortere så fort han er død.

Under Fellowship skill triggers så bruk den dere har blitt enig om i fellowshipet, planlegging er en fink taktikk, bruk bålet ditt for bedre regen mellom kampene så dere kan komme dere opp på bena igjen, jeg har spilt med alt for mange huntere som enten står der eller løper videre inn forran tanken og de andre for å legge traps....unødvendig.

Bruk traps når det trengs...altså når det er mer enn 1 mob, jeg foretrekker å sette min forran healeren sånn at hvis han til et uhell skulle få på seg noen går de i fella og blir sittende hvis de ikke resister, husk at fella gjør skade og så fort moben er fri så kommer den for deg hvis ingen andre har tatt saken i sine hender allerede.

Solo play

I solo vil jeg anbefalle å bruke precision stance, denne gjør at du har mye større sjangs for å treffe og du bommer nesten aldri, helt klart er strength stance mer fristende fordi den sier at du gjør mer dmg og senker fiendens movment med quick shot, men der treffer du ikke alltid, heller mange piler med standar damage enn litt mer dmg og masse bom, dette gjelder spesielt mobs som er høyere level enn deg, du vil fort oppdage at precision stance er mer effektivt mot de også, quick shot har også høyere crit chance med precision stance på.

Bruk Traps og Cry of the predator hver gang du har mulighet, dette gjør kampen lettere. hvertfall mot flere.(cry of the predator funker som fear effect på beasts i 10 sekunder og bare beasts, så pass på det =)

Sliter du skikkelig i en kamp bruk low cut som treffer opp til 2 mobs om gangen og sakner dems movment...og løp....(gjelder ikke ranged mobs, glem det, de tar deg, stå heller å sloss) funker også som kiting som dere sikkert kjenner fra før.

Bruk strengt stance under kiting, men husk at moben her stikker etter hvert så dere kan ikke gjøre som i wow, jeg har prøvd :p alternativet hvis du sliter er å bruke desperate flight hvis du har husket å kjøpe inn traveling rations fra en provisioner. og husk! at Desperate flight gjelder kun deg ikke de andre, den er ikke som evac i EQ2 så ikke drit dere ut på den! :) (ja! snakker av egen erfaring :S )

Find the path som gjør at du løper raskere funker in combat hvis du har 2 huntere og du ble angrepet, kommer litt ann på hvor nærme han andre er, men den funker hvertfall, så når dere er i party og skal et sted hvor dere ikke vil bli avbrutt på vegen, alle huntere i party (hvis flere) ha Find the Path på!

Endret av Sk8on
Skrevet (endret)

Senere vil jeg anbefale Bard's arrow som den første legendary traiten du går etter. Det er en 10 sec "fear"-arrow som også gjør litt skade. Det beste med denne er at den fungerer andre mobs enn beasts (men ikke alle). Og selvfølgelig at den koster nesten ikke noe power, og har 30 sec cooldown :)

Ellers kan man vel si at du som en hunter ikke skal bruke AOE-skillen (rain of arrows) din i fellowship (annet enn mot horder av veldig lav hp mobs). Den gjør ikke så mye skade, og du drar til deg masse aggro/skaper masse problemer for tank/healer.

Selv på litt høyere level er det ufattelig mange idioter som bruker denne hele tiden (greit at de vil ha trait, men da kan de heller gjøre det solo) og det er ikke sjelden det fører til en fullstendig wipe.

Og en ting til: bruk alltid "Endurance stance" i fellowship, pga. mindre powerbruk, men mest pga. mindre threat. Etterhvert som du blir høyere i level, blir dps forskjellen større og større mellom f.eks. en hunter og en annen klasse i fellowship, og du drar lettere aggro. Et must er "Graceful draw"-trait, med den bruker skills 20% mindre power, og du drar 20% mindre aggro.

Etter level 20/30 har alle guardians/tanks også bue/crossbow, og det er disse som skal pulle og ikke hunter. Godt tips er å assiste tank, click på portraitet hans i fellowship lista, og trykk "f" for å få hans target. Evt kan du sette på target forwarding, og bare klikke på portrait. :thumbup:

47 hunter, snowbourn :)

Endret av websheriff
Skrevet (endret)
Senere vil jeg anbefale Bard's arrow som den første legendary traiten du går etter. Det er en 10 sec "fear"-arrow som også gjør litt skade. Det beste med denne er at den fungerer andre mobs enn beasts (men ikke alle). Og selvfølgelig at den koster nesten ikke noe power, og har 30 sec cooldown :)

Ellers kan man vel si at du som en hunter ikke skal bruke AOE-skillen (rain of arrows) din i fellowship (annet enn mot horder av veldig lav hp mobs). Den gjør ikke så mye skade, og du drar til deg masse aggro/skaper masse problemer for tank/healer.

Selv på litt høyere level er det ufattelig mange idioter som bruker denne hele tiden (greit at de vil ha trait, men da kan de heller gjøre det solo) og det er ikke sjelden det fører til en fullstendig wipe.

Og en ting til: bruk alltid "Endurance stance" i fellowship, pga. mindre powerbruk, men mest pga. mindre threat. Etterhvert som du blir høyere i level, blir dps forskjellen større og større mellom f.eks. en hunter og en annen klasse i fellowship, og du drar lettere aggro. Et must er "Graceful draw"-trait, med den bruker skills 20% mindre power, og du drar 20% mindre aggro.

Etter level 20/30 har alle guardians/tanks også bue/crossbow, og det er disse som skal pulle og ikke hunter.  Godt tips er å assiste tank, click på portraitet hans i fellowship lista, og trykk "f" for å få hans target. Evt kan du sette på target forwarding, og bare klikke på portrait. :thumbup:

8811866[/snapback]

Gode tips fra begge. Men jeg føler at det med precision/strength stance har mye med "personal preference" å gjør. Tror ikke det finnes en fasitt.

Hva er kiting?

bruk vanlig attack under pulls (altså høyreklikk on target) minst mulig skade men du har trekt oppmerksomheten mot dere.

Hvorfor vil du ha minst mulig skade? Og en ting til, hva har egentlig threat å si? Vil redusert threat bety redusert evne til å skade?

Endret av Jakoozie
Skrevet

Etter level 20/30 har alle guardians/tanks også bue/crossbow, og det er disse som skal pulle og ikke hunter.  Godt tips er å assiste tank, click på portraitet hans i fellowship lista, og trykk "f" for å få hans target. Evt kan du sette på target forwarding, og bare klikke på portrait. :thumbup:

8811866[/snapback]

Gode tips fra begge. Men jeg føler at det med precision/strength stance har mye med "personal preference" å gjør. Tror ikke det finnes en fasitt.

Hva er kiting?

bruk vanlig attack under pulls (altså høyreklikk on target) minst mulig skade men du har trekt oppmerksomheten mot dere.

Hvorfor vil du ha minst mulig skade? Og en ting til, hva har egentlig threat å si? Vil redusert threat bety redusert evne til å skade?

8820605[/snapback]

Kiting er å dra en mob etter deg hvor du hele tiden løper uten dens rekkevidde men klarer å skade den.... blir som å dra den etter deg uten at den klarer å komme helt inn på deg.

Det at tanken kan pulle er sant, så det at hunteren skal gjøre mindre skade under pull kan man komme vekk fra da...altså man vil ha minst mulig skade under en pull for at tanken skal få fortest mulig kontroll.

Precision eller strength stance er opp til hver og en ja, men jeg anbefaler å bruke precision fordi jeg syns av erfaring at den funker mye bedre.

Skrevet

Jeg har en guardian alt som er lvl 23, og har så langt stort sett bare negative opplevelser med huntere i fellowships. Veldig få vet hva assist er og alle bruker den 15% mer threat stancen.

Har ingenting imot gode huntere, men om dere grupper med en som prøver å holde aggro under kontroll, tenk dere litt om.

Skrevet (endret)

Jeg er hunter på snowbourn, og trives veldig godt med det.

har kommet meg så langt som til lvl 27, så føler at jeg begynner og kjenne klassen litt.

Først og fremst må jeg si meg enig med de andre her, at hvis man er hunter så må du bruke hodet litt, det er ikke bare og strome fram og kaste rundt deg med piler.

Heller ikke altid veldig lurt og fyre løs på mobs uten at de andre er forbret på at det.

Det kan være lurt og skru av auto target i combat options, slik at du ikke u heldig vis fyrer av en pil mot en fiende når de andre ikke er klare. Dreit meg ut på det en gang og det resulterte i at hele gruppa ble eleminert. Ikke kult og være hunter da.

Og hver så snill og ikke bruk den rain of arrows skillen hvis du ikke er hundre prosent sikker på at du dreper de siste mobsa.

Som hunter kan man ha det veldig morro alene, men også være til stor hjelp for andre spesielt med de questene som går ut på og finne dyr og sånn.

Gleder meg til og komme vidre med min hunter og har ikke angret en stund på at jeg valgte den classen.

Endret av grugen
Skrevet
Threat, also sometimes called hate, is a measure of how 'angry' a mob is at a player. Threat governs how aggro on a mob behaves.

Desto mer threat, desto større sjangs for at moben vil angripe deg istedet for en eventuell tank. Threat har ingenting å si når du går solo.

Skrevet (endret)

Har gått over til å bruke precision stance etter å ha om arrangert litt på traits. Med "enduring precision" og "deadly precision" (tror det var de to) får man Focus points for hvert crit + focus points hvert 5 sekund, i precision stance. Da gjør du så mye skade med penetrating shot at strength stance ikke blir verdt det lenger (og bruker altfor mye power har jeg funnet ut).

Endurance stance traiten har jeg bytta ut, bruker aldri den stancen lenger heller selv i fellowships. De fleste guardians har den 120% threat legendary'n sin på lvl49-50 likevel, så da har det ikke så mye å si.

Crossbow med power-transfer ("Weaken") hjelper også enormt, slipper å bekymre seg for å gå tom for power i lange kamper. :)

Endret av websheriff
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Har en lvl 7 hunter, og lurer på om jeg skal bruke dagger, sword eller axe i main hand. Og vil jeg få muligheten til å bruke shield eller et ekstra våpen i off hand en gang?

:blush:

Endret av BonoU2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...