Gå til innhold

Trenger litt hjelp: D200 eller D80 + mer optikk


Anbefalte innlegg

Jepp, har sett det. Så langt er jeg kjempefornøyd, og syns heller ikke det virker som den er av noe dårligere byggekvalitet enn kit-objektivene jeg testet i hvert fall. Selvfølgelig er det stor forskjell kontra f.eks. AF-S 17-55, men det er prisen også...

Nei, i forhold til kit-objektivene er den ikke dårlig, og å sammenlikne den med AF-S 17-55 blir som å sammenlikne Suzuki Grand Vitara med Mercedes Geländewagen... De stiller i to forskjellige klasser på alle måter, selv om de er bygget for å gjøre omtrent det samme...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du gjorde et smart valg.

Og den 70-200 står øverst på lista mi også sammen med D2x og 17-55....

Ser ut til at det ryker på skattepenger, feriepenger og littt til.

Satse på at det kommer en oppgradering til D2 sånn at de faller i pris litt faderlig fort.

Gratulerer med nytt utstyr, du har et glimrende utgangspunkt for gode resultater, og nå er det bare å studere bruksanvisning og prøve prøve prøve prøve...

Lenke til kommentar

Noen bilder tatt på 50mm:

 

post-41751-1181831217_thumb.jpg

f/8.0, 1/250sec, ISO 100, 50mm

 

post-41751-1181831433_thumb.jpg

f/2.8, 1/100sec, ISO 100, 50mm

 

post-41751-1181831793_thumb.jpg

f/7.1, 1/180sec, ISO 100, 50mm

 

Det virker såpass skarpt at jeg tror nok det blir 85mm istedenfor 50mm fastobjektiv neste..

 

 

Edit:

Dette er rett fra kamera, jpg normal, kun nedskalert i størrelse via photoshop.

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Noen bilder tatt på 50mm:

< snipp >

Dette er rett fra kamera, jpg normal, kun nedskalert i størrelse via photoshop.[/size]

Ja, det er bra optiske kvaliteter på dette. Som jeg har sagt til en del andre, fint om du legger inn erfaringene dine i produktguiden også, så andre kan nyte godt av dem senere...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...