ones Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 hvordan finner jeg dette? F.eks om jeg vil søke etter et bestemt element, så må jeg vite størrelsen på tabellen osv.. Noen som vet åssen jeg finner tabell størrelse i C?
GeirGrusom Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Du må nesten holde styr på det selv typedef struct { int length; char *array; }MyTable;
Dead_Rabbit Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Evt. hvis det er en character-string, kan du bruke funksjonen strlen som ligger i cstdlib.
Harkonnen Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 eller så kan du bruke sizeof(array)/størrelse-per-element
Jaffe Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 (endret) sizeof(arr)/sizeof(arr[0]) 8805518[/snapback] Kan være jeg er litt ute på viddene nå, men vil ikke sizeof(arr) / sizeof(arr[0]) ... returnere størrelsen av pekeren arr (husk, arrays er bare en annen syntaks (om du vil) for pekere) delt på størrelsen av et element i arr? EDIT: Nei, det viser seg at sizeof() er et keyword i C, noe jeg ikke tenkte over i farten. Kompilatoren slår antageligvis opp i definisjonslista si (eller hva det er den har) og finner størrelsen på arrayet som er definert. Om man allokerer området i run-time derimot vil det vel ikke gå, men det er off-topic uansett... Endret 7. juni 2007 av Jaffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå