Xecuter Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Er det mulig å lage et program som sender data fra en Xbox 360 til en annen? Tenker på noe ala X-Link Kai eller XBConnect, men jeg og kompisen min får ingen av de til å fungere. Dette har jeg tenkt ut: Xboxen sender ut IP-pakker, og på dataen kjører jeg et program som leser disse pakkene, bytter ut IP-en med IP-en til min kompis, for så å sende det til han. Han har det samme programmet som gjør det motsatte, bytter ut IP-en med IP-en til Xboxen hans. Så vidt jeg har forstått så sender Xboxen ut både TCP og UDP, men så lenge jeg tar alle pakker fra min Xbox og sender det over burde det vel fungere. Eller må jeg kanskje få tak i alle pakker som kommer fra det spillet? Ellers får jeg vel inn pakker som kommer fra Live og liknende. Noen tanker? Jeg har lekt litt med sockets i python, men det er lenge siden, og jeg har blitt rusten i språket, så det er på tide å friske opp litt.
Xecuter Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Skrevet 7. juni 2007 Jeg kom frem til dette: server1.py Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor import socket # server xboxsock = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM) xboxsock.bind(('', 3074)) # client netsock = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM) # the main thing while True: xboxdata, xboxaddr = xboxsock.recvfrom(10000) netsock.sendto(xboxdata, ("xxx.xxx.xxx.xxx", 3075)) server2.py Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor import socket # server netsock = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM) netsock.bind(('', 3075)) # client xboxsock = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM) # the main thing while True: netdata, netaddr = netsock.recvfrom(10000) xboxsock.sendto(netdata, ("0.0.0.1", 3074)) Men det fungerte dessverre ikke. Noen som ser noe galt? Begge filer ble kjørt på begge maskiner samtidig.
Orjanp Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 (endret) Hvordan var xboxene koblet sammen? Et problem er at begge serverene venter på data fra hverandre. Og så lenge det ikke kommer noe data, vil de begge stå å vente. En må starte i ditt tilfelle. Hvordan har du tenkt å snappe opp pakkene fra Xboxen? Og hvordan har du tenkt å sende de tilbake til spillet? Ørjan... Endret 8. juni 2007 av Orjanp
Xecuter Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 (endret) Hvordan var xboxene koblet sammen? Et problem er at begge serverene venter på data fra hverandre. Og så lenge det ikke kommer noe data, vil de begge stå å vente. En må starte i ditt tilfelle. Hvordan har du tenkt å snappe opp pakkene fra Xboxen? Og hvordan har du tenkt å sende de tilbake til spillet? Ørjan... 8811132[/snapback] Fant ut at xboxen sender ut UDP-pakker med IP 0.0.0.1, og serverdelen i server1.py fanget disse opp, for så å sende de over internett ved hjelp av clientdelen i server1.py, til serverdelen i server2.py, som igjen sender det til xboxen ved clientdelen i server2.py. Red.: WTF? Kan man ikke legge ved filer her? Endret 8. juni 2007 av Xecuter88
Orjanp Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Feilsøkingen begynner på din datamaskin. Sjekk at du plukker opp pakkene som kommer fra xboxen ved å skrive ut litt. Deretter sjekker du at kompisen din mottar pakker fra deg. Det kan være en brannmur som sperrer dersom du har en router i hjemmenettverket. Skal pakken du sender fra deg gå direkte til xboxen, eller skal serverprogrammet ditt plukke opp disse pakkene også og sende dem til xboksen? Ørjan...
Xecuter Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Feilsøkingen begynner på din datamaskin. Sjekk at du plukker opp pakkene som kommer fra xboxen ved å skrive ut litt. Deretter sjekker du at kompisen din mottar pakker fra deg. Det kan være en brannmur som sperrer dersom du har en router i hjemmenettverket. Skal pakken du sender fra deg gå direkte til xboxen, eller skal serverprogrammet ditt plukke opp disse pakkene også og sende dem til xboksen? Ørjan... 8816929[/snapback] Vi har prøvd med en brannmurtest, lagde bare et program som sendte ei setning, og det funket. Skal prøve å lage gjøre slik at det skriver ut litt mer. Pakken fra min maskin går til serverdelen på hans maskin som sender det videre.
Orjanp Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Den ipadressen du prøver å sende til, 0.0.0.1, er litt merkelig. Prøv å ping den? Har vanskelig for å tro at du får svar fra xboxen da. Vil tro at du må benytte ipadressen til xboxen. Ørjan...
Xecuter Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Har kjørt en packet-sniffer og pakkene kommer fra 0.0.0.1 på port 3074.
Orjanp Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Ja det er greit nok, men spørsmålet er om det er korrekt ip å sende pakken tilbake til. Hvis routeren på nettverket ikke vet hvor de pakkene skal, så kommer de ingen vei. Ørjan...
Xecuter Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Har funnet ut at det er ved Xboxen problemet ligger. Jeg klarer fint å lese pakkene og sende dem til min kompis, men de blir ikke tatt i mot av xboxen. Samme skjer andre veien. Det som var litt merkelig var at når jeg brukte IP 0.0.0.1, til Xboxen fikk jeg opp error 22, men det skjedde ikke hos han. Skjedde ingenting når jeg brukte 10.0.0.1, som er xboxens IP. Har det noe å si at jeg kjører Ubuntu og han XP?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå