Gå til innhold

Har for høy forbenning!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter med at jeg ikke klarer å gå opp i vekt. Har allerede lett beinbygning, så er kjapp og smidig innen de fleste sporter..

 

Det jeg trenger fra dere er tips om kostholdet mitt, slik at jeg kan gå opp i vekt, jeg hadde nok trengt d ettersom jeg har fått høre at jeg er "sykelig" tynn.

 

Så, noen tips til hva jeg kan spise osv, siden jeg ikke har klart å spise meg opp i vekt, kanskje noen andre har hatt samme problemet som meg? :dontgetit:

 

Har forresten høy forbrenning, det er det som er årsaken. :ermm:

 

på forhånd takk!

 

Simon ut. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye proteiner.

Mye karbohydrater.

Mye umettet fett.

 

Et kcal overskudd

Og prøv å spis hver 3 time, er ikke så veldig viktig egentlig så lenge du får i deg alt du skal iløpet av dagen. Men er bra som en liten pekepinne.

 

Det er alt som skal til. . .

 

Måltid 1: Få i deg mye trege karbohydrater (havregryn er utmerket) og proteiner (melk f.eks) samt umettet fett også (Raps olje f.eks) og tran og kanskje multivitaminer hvis du ikke får i deg nok grønnsaker.

 

Måltid 2: Karbohydrater (brød, fullkorns brød, havregryn, ris osv) og proteiner (kylling, tunfisk osv).

 

Måltid 3: Samme som måltid 3.

 

Måltid 4(middag?): Proteiner (fisk, kylling osv) og karbohydrater (pasta, ris osv) og grønnsaker.

'

Måltid 5: Proteiner (tunfisk, kylling osv).

 

Måltid 6: Trege proteiner (Kesam eller cottage cheese) og umettet fett(Raps olje f.eks).

 

Og prøv å få til et kcal overskudd.

 

Les litt om kosthold på iform.no og treningsforum.no ! Mye å lære.

 

 

 

Edit: Etter trening burde du få i deg sjappe karbohydrater, f.eks rosiner og en banan.

Etter du har tatt karbohydratene får du i deg sjappe proteiner f.eks en proteinshake (lettvinte varianten) , litt melk eller en kylling.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva spiser du i løpet av en dag?

8804230[/snapback]

 

 

Jeg spiser hver gang jeg er sulten som oftest, prøver helst å spise litt før jeg blir skikkelig sulten. Spiser helt alminnelig frokost, brødskiver med smør og med enten ost, servelat, nugatti, skinke, o.l.

 

spiser en helt alminnelig lunsj bestående av 5-6 (tykke) skiver med oftest noe enkelt som baconost eller pepperoniost.

 

spiser også en helt alminnelig middag som varierer sterkt.

 

spiser også kveldsmat... spiser meg forresten alltid mett etter måltidene mine. og jeg spiser ofte. ihvertfall hver tredje time.

 

går ikke opp i vekt.

 

 

Simon ut. :w00t:

Lenke til kommentar

En annen sak som er grei å ha, for dem som ikke orker alt styret med å kjøpe inn cottage cheese, tunfisk, kylling og alt det der:

 

img_304785852_0_Big.jpg

 

Et par shaker gjennom dagen, så vil du få et optimalt proteininntak, opptakstid 5-7 timer.

 

Eventuelt Night Charge:

 

img_-1956421852_0_Big.jpg

 

En shake før leggetid, så har du muskelvekst under nattesøvnen i tillegg.

Lenke til kommentar

Vel nå skal han legge på seg først og fremst, vitsen med night charge o.l ser jeg ikke da. Et normalt kalorioverskudd er jo mer enn nok i starten.

 

Forøvrig syns jeg det er en ting som går igjen for alle som har "høy forbrenning", de spiser store mengder brødskiver. Why?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...