Gå til innhold

Kopiere filer til ntfs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hallo

 

Eg lurte på kordan eg kopiere fra ext3 til ntfs?

eg kan fint kopiere fra ntfs til ext3.

8793711[/snapback]

Under linux:

installer ntfs-3g fra pakkesystemet ditt og mount ntfs-partisjonen med argumentet "ntfs-3g".

Under windows:

Installer fs-driver for å få lese- og skrivetilgang til ext3.

Endret av wiley
Lenke til kommentar
er denne skrivetilgangen stabil? hørt at lese/skrivetilgang til NTFS har vært litt ustabilt under Linux da Microsoft har vært gniene med åpenheten til dette filformatet.

8795868[/snapback]

 

Har aldri hatt problemer med det selv, bortsett fra når min bror har brukt en ekstern ntfs-disk på sin maskin og nappet ut usb-kabelen uten videre. ntfs-3g er ikke glad i unclean shutdown. Da må du på windows maskin og så slå den av rent igjen. Er dog ikke alltid dette problemet oppstår ved unclean shutdown, men er ett mulig problem. Bortsett fra dette har jeg aldri møtt noen problemer med den. Men regner med den får samme/mer alvorlige problemer om du napper ut usb-kabelen selv uten å umounte den. Kan hende den klikker om du får strømbrudd, selv om jeg aldri har prøvd det selv.

Lenke til kommentar
Helt enig med den siste der. Ganske plagsomt med ett ati skjermkort hvor driverne enkelt og greit sliter kraftig i forhold til nivida driverne.

8796011[/snapback]

 

Det sliter jeg og med! Forbanna plagsomt. Jeg kjører med x1600 driverene, på et V5200 kort. Helt enkelt fordi det er det eneste som funker. ("funker" = sånn delvis..)

 

On topic: Jeg kjører ntfs driverene helt fint i min ubuntu :) Har ikke hatt problemer med det i hele tatt. Uten om som det ble nevnt tidligere i tråden. At hvis du er i windows å tar "unclean" frakobling, så kan det være du ikke får den opp i linux. Uten å måtte gjøre det på nytt fra windows. Skikkelig.

Lenke til kommentar
jeg har en filserver hjemme med 2x 500GB disker.. kanskje jeg skulle daske inn Clark Connect 4.1 på den når jeg kommer hjem.... dette høres jo veldig lovende ut

 

:hmm:

8796124[/snapback]

 

Ingen problem. Men hvorfor ikke ha ext3, og kjøre samba? Da får du delt det til Windows :)

 

EDIT: Blir vel kanskje litt kjedelig hvis du har ting på diskene fra før :p

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar
EDIT: Blir vel kanskje litt kjedelig hvis du har ting på diskene fra før :p

 

det er nettop det at de er ganske fulle fra før av. hadde de vært tomme hadde det vært en annen sak. å prøve å konvertere fra NTFS til ext3 med fulle disker er litt vel risky til at jeg tar den sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...