Gå til innhold

Beskyttelse og sikkerhet i Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøre Trend Micro PC-cillin Internet Security 2007 på min helt ferske bærbare inntil nylig. Den tok nemlig alt for mye maskinkraft, å åpne et program føltes som å vasse i sirup. Derfor ble det en rask exit for det programmet. Men nå står jeg uten diverse beskyttelse. Ser at Vista har brannmur, spionprogramfjerner gjennom Defender, men mangler en antivirus + real-time scanning.

Derfor lurer jeg på en god sikkerhetspakke/antivirus som krever så lite ressurser som mulig. Om den er gratis eller ikke er det samme.

Og jeg bør vel også spørre om sikkerhetsprogrammene i Vista er gode nok? Er brannmuren til å stole på, og er Defender bra nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Defender er veldig bra! :) Brannmuren er heilt OK, men ville heller ha brukt f.eks Norton eller Trend sin brannmur og heller deaktivert Windows brannmuren.

AVG er jo et ok alternativ!

Skrevet

NOD32 er IMHO kongen på haugen av antivirus. Litt kronglete å bli vant til først, men lite ressurkrevende og helt i toppklasse når det gjelder "catching" av styggedom, uten å spamme deg ned med unødvendige falske beskjeder i ett sett. Er på min andre 2-årslisens atm og er stor fanboi. Ja jeg betaler noen hardt ervervede kroner for kvalitets antivirusprogramvare, jada jeg veit jeg er rar :p

/DFN

Skrevet

Hmm, ikke lett dette :hmm: Sett litt på Avast, noen som har erfaringer med det? Hva med Windows Live One Care, er det anbefalt og er det lansert i Norge enda?

Forøvrig skal jeg kikke på NOD32 og AVG snart tenkte jeg :)

• 3 uker senere...
Skrevet
Hmm, ikke lett dette :hmm: Sett litt på Avast, noen som har erfaringer med det? Hva med Windows Live One Care, er det anbefalt og er det lansert i Norge enda?

8799963[/snapback]

Har hatt Avast en liten stund. Virker grei, men lurer på om den bruker litt resurser. Har en del valgmuligyheter på dette, men har ikke prøvd.

Skrevet

8799963[/snapback]

Kjører avast helt problemfritt,har faktisk brukt det siden jeg innstalerte Vista og det var vel i Januar :hmm:

Gjest medlem-105082
Skrevet

Antivir fungerer veldig godt. Det beste gratis alternativet du får tak i!

De bruker en veldig sterk motor og finner det aller meste av virus.

Bruker lite ressurser også.

Hvis du vil betale, så kan jeg anbefale NOD32 eller Kaspersky.

I Kaspersky så følger det med brannmur også, så det er jo et pluss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...