Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sterk derbi motor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At clutchen er sterkere det vet jeg , men om en skal tro på forhandleren har den og sterkere veiv og girkasse , men det er vel slett ikke mye det er snakk om , er 50cc sykler vi snakker om her og både AM6 og Derbi er helt kurante motorer som holder vist du steller godt med de . Så du skal ikke gå utifra motoren nå til dags når du skal kjøpe moped , er vel helst at du kjøper den mopeden du liker best ;)

Lenke til kommentar
At clutchen er sterkere det vet jeg , men om en skal tro på forhandleren har den og sterkere veiv  og girkasse , men det er vel slett ikke mye det er snakk om , er 50cc sykler vi snakker om her og både AM6 og Derbi er helt kurante motorer som holder vist du steller godt med de . Så du skal ikke gå utifra motoren nå til dags når du skal kjøpe moped , er vel helst at du kjøper den mopeden du liker best ;)

8781076[/snapback]

 

Skal man ha trim sylinder, lønner det seg med sterkere motor. Hvist jeg skulle trimme ville jeg valgt derbi. Men man kan altids skifte veiv, osv på andre motorer da

Lenke til kommentar

sendte en mail til selveste derbi angående dette. dette var det fantastiske svaret jeg fikk...

 

Dear Mr Berge,

Thank you for contacting us.

 

The information you require is available through our importer:

 

 

ERLING SANDE AS

POSTBOX 4114

3048

DRAMMEN

Drammen

TEL: 00 47 32218920

FAX: 00 47 32218929

 

 

Please don't hesitate to contact us for any further information.

Best Regards.

Derbi Customer Care on line

 

 

:roll:

Lenke til kommentar

Jeg personlig holder meg til Derbi motor, har skurdd masse på am6 synes det er noe klasse, går i stykker hele tiden.

 

Ja veiva på derbi er sterker enn am6, coilen på derbi spærrer på høyere turtall enn am6.

 

Blir fort slark i veiva på am6 ( trimmet ) med min derbi klarer jeg holde høyere tutrall i lengre tid enn am6.

 

Det som er minus med derbi er det elektriske, det fukker ser konstant vertfall med trimm

 

Viss enn vil ha en kjapp moped gå for derbi ( da regner jeg med at enn har skrudd en del og herjet ) har man ikke gå for am6, Man trenger ikke være så grundig på disse motorene ( egen erfaring )

 

Men er du ute etter fart så gå for derbi går bitte litt kjappere

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 01 Derbi GPR i 2003. Da jeg kjøte den stor det en 47mm Metrakit Handmade sylinder på den, med eff.annlegg. Den gikk ca 120... Hadde da gått 650 mil. Kjøpte meg en Malossi MHR 50mm og dellorto 26mm etter ca 900 mil og C4 lagre, men ikke ny veiv. Fantes ikke slakke i den så hvorfor gjøre det? Kjørte så 1300 mil med dette, meget hard kjøring. Like før jeg solgte den skiftet jeg stempel, noe som er helt normalt etter å ha kjørt 500 mil på samme stempel. Sjekket da slakke på veiva, fantes ikke... Går fortsatt den dag i dag.. ;) Konklusjon: Derbi-veiva er sterk, etter min mening...

Lenke til kommentar

Oystein, samma med Am6 veiv det ?

Er jo lagrene som går, ikke veiva.

120km/t med handmade er jaggu bra må jeg si.

 

nocturno_culto ; At derbi sperrer lenger oppe i registret er jo lite poeng med trim, dersom sylinderen ikke klarer å dra ut sperren.

 

Jeg hadde langt ifra problemer med om mopeden min sperra med ProRace Coil og ProRace sylinder med ProRace underbody på Am6, da mener jeg langt ifra.

 

Man trenger da å være like nøye på begge motorene ? Er jo like sliteskader og påkjenninger. Jeg delte maskin min, slenge i nye deler, alt av trim og kjørt nå i 9000km, uten feil - am6.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Oystein, samma med Am6 veiv det ?

Er jo lagrene som går, ikke veiva.

120km/t med handmade er jaggu bra må jeg si.

 

nocturno_culto ; At derbi sperrer lenger oppe i registret er jo lite poeng med trim, dersom sylinderen ikke klarer å dra ut sperren.

 

Jeg hadde langt ifra problemer med om mopeden min sperra med ProRace Coil og ProRace sylinder med ProRace underbody på Am6, da mener jeg langt ifra.

 

Man trenger da å være like nøye på begge motorene ? Er jo like sliteskader og påkjenninger. Jeg delte maskin min, slenge i nye deler, alt av trim og kjørt nå i 9000km, uten feil - am6.

8795954[/snapback]

 

 

Nei vet at speeren ikke har noe med trimm og gjøre, men det sier sitt.

 

Nei man trenger ikke være like nøye. Har montert mhr team på derbi uten å stille in squish det gikk rett til helvete. Så fiksa jeg toppen og bytta stempel, og stilte squishen 100 %.

 

Så gjore vi dette på en am6 nei der var det ikke nødvendig å stille squish. Dette er etter egen erfaring dette gjorde vi 3 ganger uten å stille squish. ( kan være feil ) men det var vertfall slik da jeg og noen kammerater gjorde det.

 

Ja noen am6 maskiner tåler noe sykt, kammerat av meg kjører furia uten filter på grus og våt vei, mopeden har aldri gått bedre enn det den gjør idag.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Moped 50cc går dårlig ja, men når man får på det største trim sylinderne til Am6/derbi så går det passe greit, det holder greit følge med uplomberte 125cc sykler.

 

Mener du det helt seriøst? Kamerat av meg hadde RS50 med fulltrim av beste kvalitet, men dro han relativt greit uansett, selv om den gikk veldig bra til moped (egentlig ikke moped i mine øyne, siden den er 80cc) å være. Klarte 150 på speedo i svak medvind nettopp, bare uplombert :] .

Lenke til kommentar
Moped 50cc går dårlig ja, men når man får på det største trim sylinderne til Am6/derbi så går det passe greit, det holder greit følge med uplomberte 125cc sykler.

 

Mener du det helt seriøst? Kamerat av meg hadde RS50 med fulltrim av beste kvalitet, men dro han relativt greit uansett, selv om den gikk veldig bra til moped (egentlig ikke moped i mine øyne, siden den er 80cc) å være. Klarte 150 på speedo i svak medvind nettopp, bare uplombert :] .

8803334[/snapback]

En kamerat av meg blodtrimma en RS2. Veit ikke helt om man kan kalle det en moped lenger med all den trimmen da men.. :p Han fikk den opp i 150-160.

Lenke til kommentar
Moped 50cc går dårlig ja, men når man får på det største trim sylinderne til Am6/derbi så går det passe greit, det holder greit følge med uplomberte 125cc sykler.

 

Mener du det helt seriøst? Kamerat av meg hadde RS50 med fulltrim av beste kvalitet, men dro han relativt greit uansett, selv om den gikk veldig bra til moped (egentlig ikke moped i mine øyne, siden den er 80cc) å være. Klarte 150 på speedo i svak medvind nettopp, bare uplombert :] .

8803334[/snapback]

Du sier at en uplombert RS50 klarte 150 på speedometeret bare uplombert. Og derfor er det utrolig at en blodtrimma RS2 ikke kan klare 150-160?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...