Gå til innhold

Lage ny Win XP Boot CD


Anbefalte innlegg

Lurte på hvor jeg kan finne en iso fil med boot greiene i... finner bare diskett installasjoner på windows siden... Fant ut at en av problemene jeg har med pc-n kunne bli løst med den nye versjonen av fixdisk som ikke er på de normale xp cd'ne så trenger den nye nå..

 

At den nye versjonen liksom skal greie å rense master boot record bedre enn den gamle med fixmbr.

 

Edit.. Det funka ikke

 

Har problemer med at det står..

 

Error loading OS når jeg prøver å starte opp.. men hvis jeg booter fra installasjons cd-n og ikke trykker en knapp når den sier jeg skal så starter pc-n opp uten problemer. Har prøvd fixdsk og formatering og virus scan men ingenting funker..

 

Kanskje det går med den nye fixmbr?

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fixboot og fixmbr skal ligge på alle XP-CDer uansett. Vil du lage ny CD anbefaler jeg nLite. Da kan du legge inn SP2, drivere og en hel haug andre ting.

8769415[/snapback]

 

Er det den nye fixdisk på den?

 

Refererer til noe jeg fant på en annen side

 

Name: Steven Nerenberg

Date: September 05, 2002 at 11:41:09 Pacific

Subject: error loading operating system

 

Reply:

I found a simple solution today (Sept.5, 2002). I downloaded from bootdisk.com a software called XP Boot. It has a newer version of fdisk on it. After getting the error message, I ran fdisk /mbr and killed the master boot record. I then restarted the machine and it booted right up. Hope this works.

 

Originalt fra http://www.computing.net/os2/wwwboard/forum/1437.html

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...