Gå til innhold

Elkjøp Skien krever betaling for simkort.


Anbefalte innlegg

Hos NetCom mener jeg at de tar selv 200 kr. for simkortet ved tap.

8786267[/snapback]

 

Nope, jeg får nytt simkort tilsendt nå(3G) har fått nytt simkort av dem mange ganger gratis.

 

Edit: forresten når jeg leser på netcom står det "200 kr for nytt simkort + porto" men jeg har da fått mange gratis simkort ved å spørre kundeservice :roll:

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kunne aldri falle meg inn å instruere mine selgere i å ta betalt for simkort, hverken erstatningskort eller nytegninger. det tar 30 sek å lage et nytt simkort, enhver tomsing må jo skjønne at det vil lønne seg i lengden i stedet for å flå kunden for 300 spenn ved å lage et nytt kort. kortene koster jo ingenting for forhandler, og å ta 300 spenn er jo da rett og slett et ran.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skulle bare mangle at de tar seg betalt... Anbefaler alle som gidder å jobbe gratis om å søke jobb hos meg! ;-)

 

Fra spøk til revolver... Synes sjøl at det kanskje var litt drøyt å ta betalt for nytt simkort i dette tilfellet. Men jeg skammer meg aldri over å ta betalt for å hjelpe kunder. Hvorfor i all verden skal jeg stå å hjelpe deg gratis? Har som hovedregel at alt du kan fikse sjøl hvis du bare gidder å gå på nett tar jeg betalt for hvis jeg skal ordne det for deg. Har en tydelig prisliste hengene i kassa for sikkerhetsskyld!

 

Men så er det lov å være litt fleksibel også da... Det er vel egentlig oftere at jeg ikke tar betalt en at jeg gjør det når alt kommer til alt. Men man ser gjerne an kunden litt... Såkalte "gode kunder" betaler aldri for ekstraservice, mens de som kjøper telefon på nett osv og bare er innom for å få hjelp, pent må betale ;-)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Dere som sier "80 kr for 5 minutter blah blah" vet tydeligvis ikke så mye om å jobbe i butikk, nå var sikkert ikke dette omstendighetene rundt denne saken, men se for dere en butikk med 3 stk i kø, og så skal en av kundene kun opprette et nytt abbonement. Dette kan fort ta 5-10 minutter (i tillegg til at det er flere kunder som venter) som kan være nok til at kunder bak i køen som faktisk skal handle noe går et annet sted.

8772988[/snapback]

Er selv ansatt i detaljevarehandelen, og jeg kan skrive under på at det å tegne nye abonnement ikke tar fem minutter lengre enn å videreføre et abonnement. Skal alle kunder som må få hjelp til å kjøpe PC eller MP3-spiller betale et ekstra gebyr for å få hjelp fra betjeningen, mens de som plukker det selv slipper det? De som har bestemt dette burde får et ekstra kurs i kundebehandling og forretningsdrift.

 

Dersom det hadde vært en ekstra kostnad for butikken, så hadde det vært greit, men det er ikke tilfelle.

 

Ved utstedelse av erstatnings-SIM, så ser jeg ikke noe problem med å ta betalt. Da butikken gjør et arbeide på noe de ikke får et salg ut av. Selv velger vi der jeg jobber stort sett å gi dette gratis til kunder da vi vet mange andre tar betalt for det. Det minuttet det tar meg å gi dette gratis ut for så å se kunden lyse opp er verdt det. Det er dette som gjør at kundene kommer tilbake. Selvfølgelig er det ikke krise om man tar 100 kroner for det heller. Når man da skal ha et ekstra gebyr for noe som er gratis alle andre steder, og man i tillegg kjøper en vare der selger har allerede har bakt inn en fortjeneste så er det lite gjennomtenkt. Det er direkte kundefiendlig.

 

Kjekt å vite, da ligger jeg og mine bekjente unna Elkjøp i Skien. Blir heller å sende de til Siba, Lefdal eller andre Elkjøp..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Ikke på frifiks kompis :).

8773024[/snapback]

 

Nytegninger gir provisjon :)

8773561[/snapback]

Så og si alle former for abonnement gir provisjon. De fleste teleoperatørene gir i tillegg ekstra provisjon på nytegninger i forhold til videreføring. Dette gjør det enda mer hårreisende at de skal ha ekstra betalt av kunde for nytegning.

Lenke til kommentar

Jeg lever i den tro at god kundeservice har svært lite med pris å gjøre, dog jeg i denne saken forstår forbrukeren. Jeg jobber selv i Telekiosken, og i vår avdeling tar vi verken betalt for mms/wap-oppsett eller nytt SIM-kort (i tilfeller hvor det opprettes abonnement).

 

Generelt mener jeg at det ikke er noe galt med å ta betalt for å utføre en tjeneste for kunde. Hva nytegning av abonnement angår, vil jeg likevel si at det bør være gratis med SIM-kort. Og jeg ser det er nevnt at frifiks-abo ikke gir provisjoner; noe som vel er feil? (men at de er svært lave er fakta).

 

Peace

Lenke til kommentar
Ja, klart kan butikkene gjøre som dem vil, men sånn vi gjør i butikken og som jeg vet mange butikker gjør (uavhengig av kjede) er at det ikke koster noe å opprette et abonnement. Som det står over her får man noen kroner for opprettelse av nytt abonnement uten binding som skal dekke opp kostnadene man har i butikken.

Skal man derimot ha et nytt simkort pga. det andre er mista eller noe sånt tar man betalt. Prisen avhenger veldig fra butikk/kjede, men et sted mellom 100 kr. og 300 kr. stort sett.

 

Telenor kan sende ut gratis, men da må man vente noen dager.

Hos NetCom mener jeg at de tar selv 200 kr. for simkortet ved tap.

8786267[/snapback]

 

Jeg tar 100,- i min butikk for nytt simkort ved skade eller tap. Men om kunden trenger nytt simkort pga. at det gamle er blitt ødelagt med tida (at det er gammelt), eller at kunden har fått frastjålet telefonen så er jeg mer sympatisk og tar 0,- for det. Iallefall i tyverisaker. Vet selv hvor irritert jeg hadde blitt om jeg hadde blitt frastjålet telefonen min og om jeg skulle ha nytt simkort så måtte jeg punge ut for det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...