Gå til innhold

Verdens beste vokalist (Finaleomgang her)


Juden

Finale: Hvem mener du er verdens beste vokalist?  

278 stemmer

  1. 1. Finale: Hvem mener du er verdens beste vokalist?

    • Axl Rose
      6
    • Björk
      5
    • Bono
      4
    • Bruce Dickinson
      19
    • Bruce Springsteen
      15
    • Chris Cornell
      8
    • Fish
      2
    • Frank Sinatra
      5
    • Freddie Mercury
      55
    • Ian Gillian
      3
    • Jahn Teigen
      4
    • James Hetfield
      23
    • John Lennon
      8
    • Johnny Cash
      16
    • Jussi Bjørling
      2
    • Jørn Lande
      3
    • Kristoffer Garm Rygg
      5
    • Kurt Nilsen
      8
    • Matthew Bellamy
      6
    • Maynard Keenan
      14
    • Mikael Åkerfeldt
      29
    • Morten Harket
      5
    • Robert Plant
      15
    • Thom Yorke
      6
    • Tom Waits
      12


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se for meg noen bedre vokalister enn Freddie Mercury. Den mannen hadde en energi i stemmen som ga frysninger. :cool:

 

Har dere flere gode vokalister?

 

Kom med deres favoritt og begrunn svaret!

 

Edit: Da er det lagt til to tråder med semifinaler for poll:

AVSLUTTET: Verdens beste vokalist - avstemning A-J

AVSLUTTET: Verdens beste vokalist - avstemning K-Å

Stem i den av tråden som inneholder din favoritt. Så kommer finalen i denne tråden etterhvert.

 

Edit2: Da er finalen opprettet i denne tråden, og semifinalene stenges. Finalerunden består av alle de alternativene som fkk 3 eller flere stemmer i semifinalene.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp - da kunne du vel skrevet det i første innlegget ditt zoso?

Utfyllende poster og hele greia.

 

Jeg nominerer Enrico Caruso. Man trenger ikke gå lenger enn til crescendoet i Vesti la giubba fra Pagliacci for å høre hans unike nerve.

Han er utvilsomt blant de største stemmene fra det 20. århundret, sammen med Elvis, Sinatra, Crosby og Holiday

Lenke til kommentar

Har en liten, bare en veldig liten, følelse av at dette emnet er tatt opp før. Søkeboksen er fin å ha!

 

Når det er sagt liker jeg Brad Paisley og Alison Krauss. Har ikke videre sansen for country og bluegrass, men begge de nevnte kan så absolutt synge ræven av de fleste andre.

 

Chris Cornell er også en kar som bør bli nevnt, på trass av hans ganske så middelmådige forsåk på et pop-album.

 

John Lennon har den feteste rockestemmen verden har sett, og han har også et utrolig bra særpreg.

 

Er ellers enig med trådstarter om at Freddy Mercury er en meget teknsik dyktig vokalist.

Lenke til kommentar

Syd Barett, John Lennon og Jim Morrison. Og selvfølgelig Elvis Presley, freddie Mercry og Ron Orbison. Elvis og Orbison fordi de hadde meget kraftfulle og vakre stemmer som jeg liker, dette gjelder til dels også Mercury, Lennon og Barett men de var også meget teknisk gode låtskrivere. Lennon og Barett har begge litt nasal stemme som jeg liker. :) Mens Morrisons minner mer om Johnny Cash' Beklager eventuelle skrivefeil.

Lenke til kommentar
Jeg nominerer Enrico Caruso. Man trenger ikke gå lenger enn til crescendoet i Vesti la giubba fra Pagliacci for å høre hans unike nerve.

Han er utvilsomt blant de største stemmene fra det 20. århundret, sammen med Elvis, Sinatra, Crosby og Holiday

8764916[/snapback]

Hvor er så Jussi Björling, Placido Domingo, José Carreras og Luciano Pavarotti?

Lenke til kommentar

Favorittvokalister:

 

- Cedric Bixler Zavala (The Mars Volta)

- Jim Morisson (The Doors)

- Robert Plant (Led Zeppelin)

- Adam Green

- Jonas Bjerre (Mew)

- Jónsi Birgisson (Sigur Rós)

- Conor Oberst (Bright Eyes)

- Robert Smith (The Cure)

- Damien Rice

- Björk

- Brian Molko (Placebo)

- Thom Yorke (Radiohead)

- Francis Healy (Travis)

- Julian Casablanca (The Strokes)

- Jack White (White Stripes)

 

orker ikke begrunne. :whistle:

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar

For meg så må ikke stemmen være "bra" for at jeg skal like den. F.eks. Billy Corgan kan ikke måle seg med stemmen til Pavarotti, men jeg liker den allikevel bedre.

 

Min favoritt må være Maynard J. Keenan i Tool. Fantastisk stemme og han vet å bruke den. Du tror på at han mener det han synger pga måten han synger på. (rotete setning)

Lenke til kommentar
For meg så må ikke stemmen være "bra" for at jeg skal like den. F.eks. Billy Corgan kan ikke måle seg med stemmen til Pavarotti, men jeg liker den allikevel bedre.

 

Min favoritt må være Maynard J. Keenan i Tool. Fantastisk stemme og han vet å bruke den. Du tror på at han mener det han synger pga måten han synger på. (rotete setning)

8766994[/snapback]

Utrolig lunge kapasitet også. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...