Gå til innhold

Svensk webshop som selger vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha surfet litt rundt på nettet ser jeg at vår egen kjære Microplex er bittelittegranne dyrere enn sine internasjonale brødre. Nå forventer jeg ikke å finne petrashop.com priser i Sverige, men kanskje litt rimeligere enn microplex? Et eksempel på prisforskjellen er prisen på denne pumpa, som i Danmark koster 730 norske kroner, mens Microplex tar 849 for den.

 

Men spørsmålet mitt er, er det noen som vet om en god webshop i Sverige som selger vannkjøling? Grunnen til Sverige er at jeg har venner der som kan ta imot pakka, og så kan jeg hente den hos dem. Det er lov å ta med varer for 5000 kroner over grensa, men bare hvis du frakter det selv (en typisk norsk dusteregel).

 

Ha en fortsatt fin helg

 

Ilshenar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dagens tips til deg. Det er "gratis" å sende varer innenfor EU. Altså kan du handle for si 5K i f.eks Tyskland, få dette sendt (toll og momsfritt) inn til sverige for så å reise over grensen for å hente det. Du trenger overhodet ikke en webshop i sverige (bruker dette ganske ofte selv, da med min tante som mottaker og avsendelse fra Danmark/Tyskland/England ol.)

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Hei

 

Etter å ha surfet litt rundt på nettet ser jeg at vår egen kjære Microplex er bittelittegranne dyrere enn sine internasjonale brødre. Nå forventer jeg ikke å finne petrashop.com priser i Sverige, men kanskje litt rimeligere enn microplex? Et eksempel på prisforskjellen er prisen på denne pumpa, som i Danmark koster 730 norske kroner, mens Microplex tar 849 for den.

 

Men spørsmålet mitt er, er det noen som vet om en god webshop i Sverige som selger vannkjøling? Grunnen til Sverige er at jeg har venner der som kan ta imot pakka, og så kan jeg hente den hos dem. Det er lov å ta med varer for 5000 kroner over grensa, men bare hvis du frakter det selv (en typisk norsk dusteregel).

 

Ha en fortsatt fin helg

 

Ilshenar

8762878[/snapback]

 

Hei.

 

Va nu ikke MYE å klage over i pris- forskjell da (119,-)

 

Se på www.shg.no og samme sjappa i Danmark:

 

Pc i Norge:

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=375646

 

EXACT samme i Danmark:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375646

 

Her e prisforskjellen 3554;- for en identisk maskin fra samme kjede/bedrift.

:whistle:

Lenke til kommentar
har du regnet med moms og sending??

8764165[/snapback]

 

 

Ka meine du med moms og sending?

 

Vesst du handla fra Danmark bli dansk moms trekt fra og Norsk moms lagt til.

Frakt må betales uansett.

 

Poenge æ ville fram til vanu mere i retning av prisforskjell for samme vare, i samme kjede/bedrift, i to naboland.

 

Tvila STERKT på at moms å frakt utgjør 3554,- i forskjell.

Lenke til kommentar

Her e prisforskjellen 3554;- for en identisk maskin fra samme kjede/bedrift.

                                               :whistle:

8764148[/snapback]

 

Du har hørt om valutakurs eller?

 

DKK 31.995,00 - NOK 34100

NOK 35.549,00

 

Det er riktignok en forskjell på rundt 1500kr, men det går vel til ekstrautgiftene med kjøpslov, kontor i Oslo, sending, import til Norge, ect...

Endret av Ole-P
Lenke til kommentar

Hei, og takk for responsen.

 

Hei.

 

Va nu ikke MYE å klage over i pris- forskjell da (119,-)

 

8764148[/snapback]

Poenget her er vell at hvis man kan spare 100+ på flere av de dyrere komponentene så blir det noen kroner til slutt. Siden jeg likevel skal østover i sommer kan jeg like godt bestille med levering til Sverige. Her er det bare å sitere Prøysen "... kroner en kroner to, og alle disse penga..."

 

Ok, dagens tips til deg. Det er "gratis" å sende varer innenfor EU. Altså kan du handle for si 5K i f.eks Tyskland, få dette sendt (toll og momsfritt) inn til sverige for så å reise over grensen for å hente det. Du trenger overhodet ikke en webshop i sverige (bruker dette ganske ofte selv, da med min tante som mottaker og avsendelse fra Danmark/Tyskland/England ol.)

8763092[/snapback]

Takk for tipset. Det må jo brukes :) Men da er jo spørsmålet, hvor finner man en god og billig Webshop som fører Swiftech-vannkjølingssystemer ute i Europa?

 

Ilshenar

Lenke til kommentar

Vel; Ebay er ett alternativ (*.co.uk eller *.de IKKE *.com), ellers så kan du bare gå inn på google.de (sett den til bare å søke på tyske sider) så søker du på produktnummeret. google.co.uk for england osv.

 

Husk at ebay kategoriserer etter hvilket land den søker i. ebay.eu for å få opp ebay sidene i europa

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...