ilshenar Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Hei Etter å ha surfet litt rundt på nettet ser jeg at vår egen kjære Microplex er bittelittegranne dyrere enn sine internasjonale brødre. Nå forventer jeg ikke å finne petrashop.com priser i Sverige, men kanskje litt rimeligere enn microplex? Et eksempel på prisforskjellen er prisen på denne pumpa, som i Danmark koster 730 norske kroner, mens Microplex tar 849 for den. Men spørsmålet mitt er, er det noen som vet om en god webshop i Sverige som selger vannkjøling? Grunnen til Sverige er at jeg har venner der som kan ta imot pakka, og så kan jeg hente den hos dem. Det er lov å ta med varer for 5000 kroner over grensa, men bare hvis du frakter det selv (en typisk norsk dusteregel). Ha en fortsatt fin helg Ilshenar
Lock-Aze Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 (endret) Ok, dagens tips til deg. Det er "gratis" å sende varer innenfor EU. Altså kan du handle for si 5K i f.eks Tyskland, få dette sendt (toll og momsfritt) inn til sverige for så å reise over grensen for å hente det. Du trenger overhodet ikke en webshop i sverige (bruker dette ganske ofte selv, da med min tante som mottaker og avsendelse fra Danmark/Tyskland/England ol.) Endret 2. juni 2007 av lock-aze
Ronny#1 Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Hei Etter å ha surfet litt rundt på nettet ser jeg at vår egen kjære Microplex er bittelittegranne dyrere enn sine internasjonale brødre. Nå forventer jeg ikke å finne petrashop.com priser i Sverige, men kanskje litt rimeligere enn microplex? Et eksempel på prisforskjellen er prisen på denne pumpa, som i Danmark koster 730 norske kroner, mens Microplex tar 849 for den. Men spørsmålet mitt er, er det noen som vet om en god webshop i Sverige som selger vannkjøling? Grunnen til Sverige er at jeg har venner der som kan ta imot pakka, og så kan jeg hente den hos dem. Det er lov å ta med varer for 5000 kroner over grensa, men bare hvis du frakter det selv (en typisk norsk dusteregel). Ha en fortsatt fin helg Ilshenar 8762878[/snapback] Hei. Va nu ikke MYE å klage over i pris- forskjell da (119,-) Se på www.shg.no og samme sjappa i Danmark: Pc i Norge: http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=375646 EXACT samme i Danmark: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375646 Her e prisforskjellen 3554;- for en identisk maskin fra samme kjede/bedrift.
Fritz0r Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 (endret) har du regnet med moms og sending?? Endret 2. juni 2007 av Fritz0r
Ronny#1 Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 har du regnet med moms og sending?? 8764165[/snapback] Ka meine du med moms og sending? Vesst du handla fra Danmark bli dansk moms trekt fra og Norsk moms lagt til. Frakt må betales uansett. Poenge æ ville fram til vanu mere i retning av prisforskjell for samme vare, i samme kjede/bedrift, i to naboland. Tvila STERKT på at moms å frakt utgjør 3554,- i forskjell.
B4stian Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Rastafari475: Dansk moms blir ikke trekt fra uten videre, vel? Er jo en del arbeid som må gjøres da.. innom tollkontor osv!?
Ole-P Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 (endret) Her e prisforskjellen 3554;- for en identisk maskin fra samme kjede/bedrift. 8764148[/snapback] Du har hørt om valutakurs eller? DKK 31.995,00 - NOK 34100 NOK 35.549,00 Det er riktignok en forskjell på rundt 1500kr, men det går vel til ekstrautgiftene med kjøpslov, kontor i Oslo, sending, import til Norge, ect... Endret 2. juni 2007 av Ole-P
Ronny#1 Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Mulig mye e endra siden mine glansdaga i Sweden, så vesst nån kan begrunne den store prisforskjellen , please do so
ilshenar Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Skrevet 2. juni 2007 Hei, og takk for responsen. Hei. Va nu ikke MYE å klage over i pris- forskjell da (119,-) 8764148[/snapback] Poenget her er vell at hvis man kan spare 100+ på flere av de dyrere komponentene så blir det noen kroner til slutt. Siden jeg likevel skal østover i sommer kan jeg like godt bestille med levering til Sverige. Her er det bare å sitere Prøysen "... kroner en kroner to, og alle disse penga..." Ok, dagens tips til deg. Det er "gratis" å sende varer innenfor EU. Altså kan du handle for si 5K i f.eks Tyskland, få dette sendt (toll og momsfritt) inn til sverige for så å reise over grensen for å hente det. Du trenger overhodet ikke en webshop i sverige (bruker dette ganske ofte selv, da med min tante som mottaker og avsendelse fra Danmark/Tyskland/England ol.) 8763092[/snapback] Takk for tipset. Det må jo brukes Men da er jo spørsmålet, hvor finner man en god og billig Webshop som fører Swiftech-vannkjølingssystemer ute i Europa? Ilshenar
Lock-Aze Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Vel; Ebay er ett alternativ (*.co.uk eller *.de IKKE *.com), ellers så kan du bare gå inn på google.de (sett den til bare å søke på tyske sider) så søker du på produktnummeret. google.co.uk for england osv. Husk at ebay kategoriserer etter hvilket land den søker i. ebay.eu for å få opp ebay sidene i europa
nabbskall Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Prisforskjellene kan også ha noe å si med valuta. Svenske komplett.se koster flere svenske kroner enn de norske kronene komplett.no priser for.
NothinDoin™ Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Noen som vet hva "Fläktgaller" betyr? Fant det på maxfps.se å har tenkt å sette det inn i pc'n... Edit : Link Endret 30. juni 2007 av NothinDoin
Ronny#1 Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 (endret) Noen som vet hva "Fläktgaller" betyr? Fant det på maxfps.se å har tenkt å sette det inn i pc'n... Edit : Link 8977031[/snapback] Viftegrill :!: :!: :!: Endret 30. juni 2007 av Rastafari475
Ronny#1 Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Hva er en viftegrill? 8977072[/snapback] Tja,hva tror du da?
Ronny#1 Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Du setter den på vifta, så pølsefingrene ikke kommer borti vifta nå den snurrer rundt. G enialt hva?
VetleRsport Skrevet 30. juni 2007 Skrevet 30. juni 2007 Jeg skal sette det inn i dataen men hva er det egentlig? Den var eid ass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå