Gå til innhold

Coolermaster Cosmos; spennende nyhet!


Anbefalte innlegg

Kom seg på 1700kroner blankt for Cosmos inkludert frakt fra USA . Det er 400kr billigere enn hva selve kabinettet koster i Norge :) Kommer vel Toll på dette tenker jeg som er 20% (400kr) så går vel opp i opp. Men eWiz sier aldri om kabinettet er på lager hos de eller ikke, men tipper USA får det kjappere inn uansett enn oss trege nordmenn.

 

Toll 20%?

 

Du får MVA i alle fall som er 25%. Om du får toll også, så er det 10% ekstra. +120kr sansynligvis i fortollingsavgift.

Elektronikk (skjermkort etc) har ikke toll, men er litt usikker på et kabinett. Og da blir det jo endel dyrere.

 

Eller tar jeg heeeeelt feil her? (det har visst skjedd engang før.. har jeg hørt... :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nå har også jeg tatt kontakt med netshop og fått høre at det er ventet inne hos dem i midten av november, men også det er usikkert.

 

I det hele tatt er det skuffende av coolermaster mht. logistikk når vi sitter her og nærmest roper etter å få det i butikkhyllene her til lands. I følge cosmos sin originale lanseringsliste skulle jo våre kjære danske naboer ha hatt kabinettet tilgjengelig i 1 mnd. nå. Stemmer dette, eller er det hele norden som har mangel på Cosmos?

 

Og til dere/du som faktisk får kabinettet, vi forventer både flust av bilder og en utdypende brukertest!:)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Fikk omsider svar fra coolermaster.nl angående mitt spørsmål om PSU i den "norsk" modellen som det viser seg å være.

 

Dear Sir,

 

I’m sorry for our late reply,

http://www.coolermaster.com/products/produ...te=22&id=35 this is the model which is sold with the case in Norway, This is not a standard case but used for Norway promotion,

 

Best regards,

 

 

Robby Bottenberg

Coolermaster-Europe B.V.

Service Department

 

Ikke noe info om leveringstid altså. Spurte om vi kunne annta at de tidene som norsk webshopper oppererer med nå stemmer sånn noenlunde.

 

Hrats

Lenke til kommentar

hehe ble litt trøbbel med frakten min av kabinettet, de nektet å ta imot kabinettet på flyet siden det var for svært. Så butikken måtte kjøre kabinettet til en annen stasjon en plass hvor det ble fraktet videre. Ser ihvertfall nå at kabinettet har forlatt USA ihvertfall :) Aldri stressa så mye for ett kabinett før men, bør være verdt det.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ser nå at nextron.no har kabinettet inne til under tusenlappen. Dog er det ubekreftet, men etter en prat med en kundebehandler der (tydeligvis daglig leder etter litt research) ble jeg nærmest garantert at de skulle ha det på lager innen 10 dager. Jeg har i alle fall lagt inn en bestilling, men blir leveringsdatoen pushet langt inn i fremtiden sletter jeg fort ordren.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Da er kabinettet levert fra USA og montert nå :) Er mer enn fornøyd :) Ufattelig stille kabinett og effektiv kjøling. Dog må folk passe seg for visse PSUer. Siden PSUen ligger nederst kan man fort få ett problem med lengden. Tror nesten man er nødt til å ha modulær PSU her faktisk noe jeg hadde.

Ellers geniale løsninger med at man slipper å skru overhodet, finnes brytere og knapper for den minste ting. Alle kablene ligger gjømt bak og man får ett ufattelig ryddig kabinett. Ble litt skremt når jeg lot Cosmos stå ved siden av Kandalf kabinettet mitt som også er ett "Big Tower". Cosmos er EN DEL større, utrolig at jeg fikk den under bordet mitt i det hele tatt :p

 

2x 120mm i toppen, 1x120mm bak, 1x 120 mm under, 1x 120mm foran. Det er nok kjøling ;) Kabinettet er 20 grader kaldere nå enn Kandalf som er ett 10/10 kabinett fra før av, det sier sitt.

 

Caliber: Til under tusenlappen ? Koster 1521 hos Nextron men tipper de justerer prisen når de ser innprisen uansett hvis de ikke vil selge med tap.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Må også huske at de oppererer med priser uten MVA siden de hovedsakelig profilerer seg mot bedrifter.

 

Nettopp. Jeg har allerede vært i kontakt med kundebehandler, og noe prisjustering etter bestilling er vel ikke særlig profesjonelt... Venter uansett og ser, nextron eller ikke; cosmos blir det til slutt! :) Venter spent på bilder avean!! hva kom herligheten på til slutt?

Lenke til kommentar
Da er kabinettet levert fra USA og montert nå :) Er mer enn fornøyd :) Ufattelig stille kabinett og effektiv kjøling. Dog må folk passe seg for visse PSUer. Siden PSUen ligger nederst kan man fort få ett problem med lengden. Tror nesten man er nødt til å ha modulær PSU her faktisk noe jeg hadde.

Ellers geniale løsninger med at man slipper å skru overhodet, finnes brytere og knapper for den minste ting. Alle kablene ligger gjømt bak og man får ett ufattelig ryddig kabinett. Ble litt skremt når jeg lot Cosmos stå ved siden av Kandalf kabinettet mitt som også er ett "Big Tower". Cosmos er EN DEL større, utrolig at jeg fikk den under bordet mitt i det hele tatt :p

 

2x 120mm i toppen, 1x120mm bak, 1x 120 mm under, 1x 120mm foran. Det er nok kjøling ;) Kabinettet er 20 grader kaldere nå enn Kandalf som er ett 10/10 kabinett fra før av, det sier sitt.

 

Caliber: Til under tusenlappen ? Koster 1521 hos Nextron men tipper de justerer prisen når de ser innprisen uansett hvis de ikke vil selge med tap.

Grattis, det tok sin tid!

 

Nå... Hvor blir det av bildene??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...