Gå til innhold

Prispoliti på bruktmarketdet?


Anbefalte innlegg

Hvorfor må folk som ikke har bedre og gjøre, drive og gå rundt på bruktmarket, og gi dårlige karrakterer kun fordi at selger ønsker en høyere pris enn personen som kommenterer. Det er ikke noe klageforum disse karrakterene.

 

Jeg vil tro de er ment for folk som selger og kjøper.

Ikke folk som kun synser om prisene.

 

Det er meget irriterende og få dårlige karrakterer kun fordi at folk mener varen selges til en høyere pris enn de vil.

 

Dette er ekstremt teit synes jeg.

 

Det skulel vært en ordning ala. qxl her. Slik at man faktisk må ha gjennomført en handel med personen man skal gi karrakter med!

 

Slik at vi slipper alle disse synserne på bruktmarket, som leker prispoliti og gir folk dårlige karrakterer utyen og ha tenkt på og kjøpe.

 

En person må få annonsere varen sin for den pris han mener er rett.

Ikke hva andre mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en bra ting om det blir slik?

 

Bruktmarkedet her er iblant litt mer seriøst enn qxl og finn.no og akkurat at folk kan gi beskjed om det er overpris O.L er en bra ting i mine øyne..

 

Vil man f.eks selge gamle produkter til overpris så kan man bruke qxl.

 

Karakter = Nei.

Kommentar = JA.

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig det ikke blir selgergodkjenning av kommentarer. Gjør det så lett som mulig for brukere å kommentere annonser og så vanskelig som mulig for selgere å drive luresalg! Hva med mobiltelefonaktivering av selgerkontoer, lett synlig selgerhistorie, 24 timers ventetid for nye kontoer før de kan kommentere, lett synlig kommentarhistorie, samt en god rapporteringsfunksjon for både annonser og kommentarer?

Lenke til kommentar
Høres bra ut.

Noen som vet noe om hvordan denne kommenteringen blir da ? :p

8760366[/snapback]

For øyeblikket slikt: (Da systemet er under planlegging enda er ingenting bestemt, så forslag tas imot)

Man kan stille spørsmål til selger i en annonse, selger velger om de skal være synlige eller ikke, vedkommende kan og selvsagt besvare spørsmålet. Selgere og kjøpere kan gi hverandre kommentarer etter at kjøpet er gjennomført. Så man kan da ikke "uten videre" slakte en annonse grunnet høy pris.

 

 

Dette er delvis basert på at vi har fått veldig mye e-post med klager på slike kommentarer, noe vi derfor vil gjøre noe med ;)

 

Det vil og bli et krav om at kontoene må være registrert mot et mobilnummer.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Høres bra ut.

Noen som vet noe om hvordan denne kommenteringen blir da ? :p

8760366[/snapback]

For øyeblikket slikt: (Da systemet er under planlegging enda er ingenting bestemt, så forslag tas imot)

Man kan stille spørsmål til selger i en annonse, selger velger om de skal være synlige eller ikke, vedkommende kan og selvsagt besvare spørsmålet. Selgere og kjøpere kan gi hverandre kommentarer etter at kjøpet er gjennomført. Så man kan da ikke "uten videre" slakte en annonse grunnet høy pris.

 

 

Dette er delvis basert på at vi har fått veldig mye e-post med klager på slike kommentarer, noe vi derfor vil gjøre noe med ;)

 

Det vil og bli et krav om at kontoene må være registrert mot et mobilnummer.

8760644[/snapback]

 

Hva med å utestenge de som spammer bruktmarkedet i mellomtiden?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Hva med å utestenge de som spammer bruktmarkedet i mellomtiden?

8951849[/snapback]

Det hadde vært en god idet. Mange som legger inn 3-4-5 annonser om akkurat samme annonsen kun for å komme på forsiden. Det er dårlig gjort, greit og la andre få slippe til også. Holder pent med en annonse.

Ser også flere som sletter annonsen sin etter den har dettet ut av førstesiden, for deretter og legge den inn igjen.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er ikke helt enig med trådstarter. Ja det er leit at folk gir dårlige karakterer etter å ha kommentert selve annonsen, men jeg synes det absolutt bør være mulig å kommentere en annonse.

 

Det er faktisk svært få produkter jeg synes er interessante fordi produktene er overpriset. Greit at selger ønsker å få igjen mest mulig, men da får de tåle å få tilbakemeldinger om det. Kommer sikkert godt med for de som ikke er helt stødig på hardware.

 

Dessuten mener jeg at det ikke er nødvendig å gjøre det så veldig komplisert, kan være som med forumet hvor alle kan legge inn kommentarer og alle kan lese det. Useriøse kommentarer kan selvsagt besvares evt slettes av en mod.

 

Karakter kan gies etter salget, hvordan det systemet skal settes i verk vet jeg ikke. Kanskje brukernavnet til vedkommende som ga det kan være synlig?

 

Jeg ser frem til et nytt forbedret bruktforum.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...