Kost Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Formaterte laptopen min for et par dager. Det er en Tundra 1.7Ghz med 512MB RAM. Jeg bruker den mye til musikk og bruker bl.a annet musikk programmet Ableton Live. Før jeg formaterte varierte CPU bruken mellom 10% og 60% når jeg brukte dette programmet. Etter formateringen ligger CPU bruken nesten hele tiden over 50% og etter kort tids bruk av musikk programmet stiger den enda mere og programmet låser seg. Vet dere hvorfor dette skjer? Kan jeg ha glemt å installere nødvendige eller korrekte drivere? Burde jeg skaffet meg 512MB MB ram ekstra? (Fungerte jo helt greit før formateringen)
Arne Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Om du brukar pcen berre til å høyre musikk, så trur eg ikkje eg ville gjort det. Har du skanna for alt av drit som gjer pcen treigare?
Kost Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Skrevet 1. juni 2007 Om du brukar pcen berre til å høyre musikk, så trur eg ikkje eg ville gjort det. Har du skanna for alt av drit som gjer pcen treigare? 8759295[/snapback] Bruker den til å lage og mikse musikk. Programmet krever en del, men synes det er merkelig. Det var ikke noe problem før jeg formaterte. Har kjør programmet "SpeedupMyPC". Så tror alt drit skal være borte.
Kost Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Skrevet 2. juni 2007 SpeedUpMyPc er adware 8761998[/snapback] Oops...
Fritz0r Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 enkleste måten og speede opp en PC på er og hvite hva du installerer på den, og installerer drivere som er sertifisert av PC produsenten, og ikke feks nVidia, kan være at Tundra feks har modifisert enkelte drivere til og passe deres behov. Kan også være de har tilleggs software som Dell har (Dell Notebook System Software) som fikser en del bug's med Windows og USB og slikt.
Kost Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Skrevet 2. juni 2007 enkleste måten og speede opp en PC på er og hvite hva du installerer på den, og installerer drivere som er sertifisert av PC produsenten, og ikke feks nVidia, kan være at Tundra feks har modifisert enkelte drivere til og passe deres behov. Kan også være de har tilleggs software som Dell har (Dell Notebook System Software) som fikser en del bug's med Windows og USB og slikt. 8763047[/snapback] Ja, godt mulig dette er problemet. Finner ikke cd'en med drivere som jeg fikk med når jeg kjøpte deg. Har derfor funnet, det jeg tror er rette og nødvendige drivere, på nettet. Har en Tundra 1557E. Fant drivere til 1557G og lasta de ned.
Complexity Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 SpeedUpMyPc er adware 8761998[/snapback] Oops... 8763021[/snapback] Bruk heller TuneUp Utillities 2007 Holder min maskin rask og fin
Kjetil Lura Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Tja, til å oppdatere driverne kan du bruke dette programmet? http://www.drivershq.com/ PS: Er ikke gratis. Eg har det selv.
nabbskall Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 SpeedUpMyPc er adware 8761998[/snapback] Oops... 8763021[/snapback] Bruk heller TuneUp Utillities 2007 Holder min maskin rask og fin 8764249[/snapback] Eller system mechanic 6
Arne Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 (endret) Om SpeedUpMyPc verker eller ikkje, det kan eg ikkje seie noko om, men eg tvilar på at det er adware, mtp. sidene deira. Edit: No til dags kan vel kven som helst kalle seg ms sertified partner, så kva veit vel eg... Endret 2. juni 2007 av Arne
Ar`Kritz Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 (endret) Her er noe du ikke har opplyst enda: HVILKET program er det som bruker 50-80% CPU-kraft? EDIT: Evt. hvilken prosess. Endret 2. juni 2007 av Ar`Kritz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå