Gå til innhold

Blizzard spill for linux underkriftskampanje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og derfor skal man bare gi opp?

 

Markedet for Linux blir større og større, mye har begyndt å komme til linux i det siste, om mange nok skriver under på en kampanje der skjønner de vel muligens at det kan være verdt å lage til linux støtte.

Skader da ikkje å prøve i hvert fall!

 

Gidd å kom med negativitet til det. Er et bra foretak, skader ikkje å prøve.

Lenke til kommentar

Har signert, er alltids verdt ett forsøk. Hvis ingen prøver så har jeg liten tro på at Blizzard eller andre utviklere gidder å lage noe for Linux bare for å se om det kanskje blir populært, unntaket er tydeligvis Id. Greit å prøve å vise at det er etterspørsel etter native Linux spill :)

Lenke til kommentar
Har signert, er alltids verdt ett forsøk. Hvis ingen prøver så har jeg liten tro på at Blizzard eller andre utviklere gidder å lage noe for Linux bare for å se om det kanskje blir populært, unntaket er tydeligvis Id. Greit å prøve å vise at det er etterspørsel etter native Linux spill  :)

8759935[/snapback]

Lurer på om jeg faktisk skal kjøpe Enemy Territory: Quake Wars nettopp på grunn av god linux-støtte. Og hvis Blizzard skulle finne på noe så sensasjonelt at de slipper StarCraft II for GNU/Linux, kjøper jeg det tvert. Det er ikke snakk om piratkopiering da. Kjøper gladelig programvare fra programvareprodusenter som gjør alt for at deres produkter skal være tilgjengelig for så mange som mulig.

Lenke til kommentar
Men er litt nysgjerrig: hvordan er det med HDR og annet snadder som dx10 har til openGL?

 

Har forøvrig signert.

8759573[/snapback]

 

Kan ikke DirectX men vil tro at OpenGL er mye kraftigere, men vanskeligere enn DirectX. Se forøverig på Quake4, DOOM3 osv. Fullverdig spill i OpenGL.

Lenke til kommentar

Vel, OpenGL kan jo ta over nå som det får støtte for/har støtte for:

OpenGL og OpenGL ES på samme kode.

Alle fungsjonene til DX10 kortene.

Full platform uavhengighet

Renere kode

Bedre sammensveising av de inviduelle delene. Lettere å programmere i.

OpenGL i php for bruk online.

Et slags matte render system.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt litt på er hvorfor DX er og har vært det ledende 3D-api'et såpass lenge nå? Er det enklere å kode, flere funksjoner som går direkte på spill, god markedsføring av MS? Hvis de er likverdige og OpenGL ikke er noe mye vanskeligere å bruke enn DX (ja, vet at DX er spessiallaget for spill mens OpenGL er ekstremt mye mer) skjønner jeg liksom ikke helt hvorfor de lager DX spill. OpenGL fungerer jo strålende i windows også, så bruker du OpenGL api'et har du plutselig enda flere potensielle kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...