Gå til innhold

Spørsmål om heroics


Anbefalte innlegg

Jeg trodde også Arcatraz var skikkelig vanskelig.. Før jeg var der selv, på linje med alle andre heroics tbh. Eneste problemet kan være førstebossen med tanke på healing, men han kan jo lett hoppes over.

 

Og Kaare, de fleste klasser kan da stoppe charged fists. Rogue, warrior, shaman, mage (30 sec, men klarer å ta endel av de), prest (shadow med silence), andre paladins, hunter (silencing shot). Er jo selv warrior, men interrupter aldri, lar noen av de andre gjøre det :p

8756086[/snapback]

 

I helvette...

 

Jeg spurte med klar beskjed de siste runene om charged fists kan interruptes, og fikk svar "nei nei, det kan den ikke". :realmad:

 

Har alltid vært den eneste som stunner når fisten lades opp, bortsett fra da jeg trygla og ba en rogue om å vente med stunlocken sin og heller bruke den mer vettugt.

Men ellers er jo det knallbra nyheter, skal huske å drille folk ekstra hardt på dette neste gang. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I helvette...

 

Jeg spurte med klar beskjed de siste runene om charged fists kan interruptes, og fikk svar "nei nei, det kan den ikke".  :realmad:

 

Har alltid vært den eneste som stunner når fisten lades opp, bortsett fra da jeg trygla og ba en rogue om å vente med stunlocken sin og heller bruke den mer vettugt.

Men ellers er jo det knallbra nyheter, skal huske å drille folk ekstra hardt på dette neste gang. :)

8756429[/snapback]

 

Hehe da har du vært i party med noen usannsynlig dårlige rogues(og de andre forsåvidt). Rogues blir jo rompefista av charged fists (CF) på heroic. De er brysomme nok på normal. Spiller selv en rogue og dps min dropper radikalt på disse robotene siden all tid går til å time break av CF (de andre får stå for dps her).

 

Dog kan ikke rogues breake absolutt alle CF da vi kun har kick, gouge og kidneyshot som breaker disse (usikker på blind men tror ikke det funker på roboter) og ved maks uflaks KAN alle disse være på cooldown, men da pleier jeg å løpe ut av melee.

 

Men absolutt breakable ja! :)

Lenke til kommentar
10k burde du nok ha, med den armoren jeg regner med du har, 12-13k?, så kommer noen mobs til å slå deg for 3-4k, og du må noen ganger tanke 2 av dem. Men så kommer det jo helt ann på hvilken heroic det er, med den defensen du har så kan du bli one-shotta av de siste mobsa i BF heroic hvis du blir critta. Trenger ikke mer enn 480 for ikke å bli critta i heroics, da det er ytterst få level 72-73 mobs der. Som du selv sier så er ikke treath noe problem, og med defensen du har nå har du kanskje en ring eller trinket som er spelldamage. Kunne vel kanskje bytta den med en ren tankering/trinket.

 

Er selv warrior og tanker ofte heroics, hadde lett bytta ut 2-3k hp med mer treath for heroics, fortere mobs dør jo mindre blir du slått på :ohmy:

8755509[/snapback]

 

Armoren min er på rundt 12000 ja, og stort høyere enn det tror jeg ikke det er mulig å få for meg i blått gear.

 

Defenset er heller ikke noe problem, har allerede lista klar for ting som skal anskaffes nå i helgen, samt at jeg har en trinketplass til overs (bruker darkmoon card: twisting nether av mangel på noe bedre) som skal brukes på enda en +32 defense rating trinket.

Det store problemet for meg er hp'en, da jeg ikke ser hvordan jeg skal klare å komme meg godt over 10000-11000 etter at jeg har enchanta og gemma ferdig utstyret mitt, uten å måtte dra i raids for å skaffe tanking epics.

 

Hvis det holder med 10000 som et minimum er jo det flott, da kan det jo bli en god helg på meg også. :)

8755802[/snapback]

 

 

Husk at de fleste socket bonuser er bare jall, så er like greit å slenge på +12 stamina gems på alt mulig, iallefall for meg, er warrior. er ikke sikker med paladiner, men sikkert ikke dumt der eller;) har 13k armor og 12.5k hp i prot gear som fury, bare slengt på stamina;)

Lenke til kommentar

Botanica er og lett untatt den forferdelige demonen. *grøss* Eneste gangen jeg har prøvd Arca heroic så stoppa det opp på første bossen. Hadde jeg hatt noe shadow ressitance hadde det nok gått, men det har jeg ikke. (Jobber med Deathsworn rep :p ) Men viss den har blitt nerfa er det mulig jeg prøver igjen! Kanskje de har nerfa den stygge demonen i Botanica og da?

 

Edit: nest siste bossen i Mech er fortsatt like lett. Bare og få en hunter/mage til å pulle og kite add's ned tunellen til der dere har drept siste bossen, mens resten nuker ned kjerringa. ;)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar
Botanica er og lett untatt den forferdelige demonen. *grøss* Eneste gangen jeg har prøvd Arca heroic så stoppa det opp på første bossen. Hadde jeg hatt noe shadow ressitance hadde det nok gått, men det har jeg ikke. (Jobber med Deathsworn rep :p ) Men viss den har blitt nerfa er det mulig jeg prøver igjen! Kanskje de har nerfa den stygge demonen i Botanica og da?

 

Edit: nest siste bossen i Mech er fortsatt like lett. Bare og få en hunter/mage til å pulle og kite add's ned tunellen til der dere har drept siste bossen, mens resten nuker ned kjerringa. ;)

8758697[/snapback]

Det ble jo fiksa da :tease:

Lenke til kommentar

Du kan ikke kite bossen ned der lenger, og det virker som addsa trenger litt tid på og "sette" seg til han som pulla. Vi stod alle ved ingangen og en mage pulla. Når bossen var rett ved der den resetter så plokka jeg den opp og ting gikk som smurt. Bare pass på at det ikke blir gjordt noen healing eller andre ting som lager et snev av agro før bossen har vert "aktiv" en stund.

 

Litt vansklig og beskrive de tinga der jammen :)

Lenke til kommentar

Hey Kombat-Kaare,

 

Innledningsvis får jeg vel understreke at jeg ikke er tank (spiller hunter), men jeg begynner etterhvert å få endel heroic erfaring. Mitt ståsted blir derfor: Ville jeg latt deg tanke dersom jeg var gruppeleder?

 

Jeg har overhodet ingen problemer med a la en tankadin main tanke i heroics. Da var det ryddet av veien.

 

Når det gjelder ditt gear så synes jeg det er i nedre sjikt i forhold til heroics. Mitt grunnkrav er at du må være uncrittable. Jeg regner med at grensen går ved 490 for paladins? Svært mange trash mobs slår utrolig hardt og med 10.000hp har du bare en liten sikkerhetsmargin dersom du først blir crittet (noen vil faktisk kunne one shote deg). Død MT=wipe. Dernest setter jeg pris på en dugelig health pool. Også her ligger du litt tynt ann, men med food buffs og kings/fortitude eller lignende bør det vel kunne gå bra med en meget good healer og tilstrekkelig cc.

 

Mine tankadin-venner klager fært på utstyret de har tilgjengelig. I hovedsak bruker de warrior tank gear og prioriterer stamina enchants/gems da de opplever stamina som hovedproblemet. De bruker spell dmg enchant på 1h, men utover dette er det kun klassiske prot warrior enchants.

 

Jeg vil anbefale å begynne med de "enkle" heroicsene. Det vil si blant annet Mechanar, Slave Pens, Underbog, Steam Vault og Ramparts. Alle disse er rimelig enkle. Jeg vil også sterkt anbefale to klasser med cc egenskaper i startfasen. Mages, locks og gode huntere gjør underverker.

Lenke til kommentar

Ups: Dersom man bruker arenagear i tankesettet som paladin trenger man mindre defence pga. resilience.

 

Ups2: Bossene i heroics er level 62, ikke 63. Dette betyr at man trenger mindre defence for å bli uncrittable.

 

10-11k HP er en fin mengde unbuffed for ikke-Karageared Paladins. Da hjelper Aldor-/Scryer shoulderenchant, Caverns of Time-headenchant, samt +12 sta gems godt med.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Takk for svar alle som svarte i tråden. :)

 

Sist helg tok jeg motet til meg og begynnte som tank i heroic instancene Mechanar (2 ganger) og Botanica (1 gang), og jeg må si det gikk overraskende bra!

Veldig lite wipes, tror vi hadde totalt 3 wipes den første gangen vi gjorde Mechanar, og 2 wipes i Botanica... og de skyldtes som oftest overpull.

Den siste gangen i Mechanar gikk det litt trått, men det var mest på grunn av en lite samkjørt gruppe, samt at vi var så "heldige" å få med oss en holy-paladin i grønt/blått utstyr som aldri hadde vært i en heroic før, og attpåtil var en arrogant drittsekk som skyldte på alle andre når han ikke klarte å holde følge med healinga.

 

Har klart å rote meg opp i 9800 unbuffed hp nå, og får ytterligere rundt 500-700 i dag ettersom jeg mangler 500 rep med Sha'Tar til exalted, samt at jeg skal enchante det nye gearet mitt.

 

Spesielt artig var det å være tank i går. :)

Kjørte først en runde Botanica i heroic, der alt gikk ekstremt bra.

Ikke et eneste wipe, og en gang klarte vi å overpulle til totalt 7 mobs, men overlevde det brutale møtet uten en eneste død i gruppa. :D

Derimot wipa vi kun på tredjebossen (satyren), fordi vi rett og slett ikke hadde noen god taktikk mot mannen.

Men det løste seg, fant ut at bossen utrolig nok kan soloes så lenge man har en shadowpriest eller warlock med i gruppa. :ermm:

Warp splinter droppa epic tank-hanskene og i tillegg vant jeg en primal nether.

 

Deretter ble jeg invitert med til Karazhan (en i guildet var med i Botanica-gruppa og ble visst veldig imponert over tankinga), der jeg utrolig nok fikk prøve meg som main tank.

Knerta Attumen, Moroes og den flaggermusbossen i kjelleren.

Moroes droppa forresten epic tank belte, og flaggermusa droppa no dps plate boots. (Jeg var den eneste i raidet i plate :p )

 

Føler at det gikk kjempebra, og har endelig fått interessen tilbake for klassen min!

Var utrolig drittlei av å heale som paladin, garantert den kjedeligste healerklassen å spille.

Lenke til kommentar

Eg var tvilsom til paladin som tank, men fant ut eg skulle prøve det, så blei heroic slave pens for å ta noke ganske enkelt. Fant fort ut at det er ein bra tanking class, god buffer for group og sånt, men dei har hardere for å holde aggro over lang tid og tar litt meir dmg fra mobs (kan hende det var min paladin sitt gear). Men siden det er tank som er mest needed på dei fleste servere ville eg og prøvd å specce tanking, visst du har 10000 hp ubuffa så er det bra, men husk at fleste druids og warriors begynner å nærme seg 13k-15k hp ubuffa

Lenke til kommentar
Eg var tvilsom til paladin som tank, men fant ut eg skulle prøve det, så blei heroic slave pens for å ta noke ganske enkelt. Fant fort ut at det er ein bra tanking class, god buffer for group og sånt, men dei har hardere for å holde aggro over lang tid og tar litt meir dmg fra mobs (kan hende det var min paladin sitt gear). Men siden det er tank som er mest needed på dei fleste servere ville eg og prøvd å specce tanking, visst du har 10000 hp ubuffa så er det bra, men husk at fleste druids og warriors begynner å nærme seg 13k-15k hp ubuffa

8802586[/snapback]

 

Ja, vi får håpe blizzard gjør noe med det snart.

Det er for dårlig at vi i tillegg har en langt dårligere base hp enn de to andre, også skal ha langt dårligere tank set.

Men gøy er det, ingen tvil om det.

Noen generelle tips for å holde aggro er å alltid åpne med en tung holy spell som Avengers Shield, for deretter å kaste Holy Shield på deg selv, Seal of Righteousness, og deretter judge sealet med en gang for så å recaste det på deg selv.

Deretter holder du Holy Shield oppe på deg selv hele tiden, i tillegg til å judge righteousness så ofte du kan.

 

Selv har jeg rundt 200 spelldamage, og ingen tar aggro fra meg med mindre jeg blir crowdcontrolla, trenger ikke engang å bruke Consecration dersom jeg tanker singletarget.

Håper du bruker litt spelldamage gear vedsiden av, og ikke bare rent warrior-gear, da får du nemlig problemer med å holde aggroen. :)

 

 

 

Men sånn gerenelt begynner jeg snart å mistenkte at blizzard ikke vil at vi skal gjøre annet enn å heale.. :ermm:

Ja til buff av Protection og Retribution!

Nerf Holy!

Lenke til kommentar

No er eg priest då, leste posten min på nytt og kunne fatte det som om eg var paladin xD Men siden eg er priest merker eg litt på kor masse damage paladin tar i forhold til druid og warrior. Anyway, saken er at paladin bruker mana for å holde aggro, noke som gjer at dei tar meir threat per second i starten og etter ein lang fight kan dei få problemer med å ta aggro uten mana.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...