Gå til innhold

Spørsmål om heroics


Anbefalte innlegg

Hei til alle som leser dette, har noen korte spørsmål om heroic instancer, da jeg aldri har rota meg inn i en enda.

 

Spørsmålet gjelder tanking.

I heroics og tyngre instancer/raids er det rimelig klart at tanken er en av de som er mest avhengige av gear for å få hjulene til å gå rundt for gruppa.

Gikk rimelig lei av å være en jævla healbot som paladin, og specca til full protection for slik å kunne ha det litt gøy med klassen min igjen, istedenfor å bare heale utakknemlige drittunger som vil ha epicene sine.

Klassen min er paladin, og jeg kan forstå det dersom ikke alle har så god erfaringer med oss som tanks, men håper på svar likevel.

 

Spørsmålet mitt er hvor vanskelige heroics er, og om jeg i det hele tatt kan klare å tanke der inne.

Har per i dag rett over 9000 hp, og defense på 462.

Vet at defenset mitt helst skal opp på 490 først, men det får så være.

 

Poenget er, at vanlige instancer fungerer helt greit med meg som tank, men vil heroics gjøre det?

Hva mener dere er minimumet av hp en tank trenger?

 

 

Får legge til at jeg planlegger å skaffe meg 1000 hp til i dag ved nytt gear/enchants, og slik havne på rundt 10000 hp til sammen.

Er dette nok som et minimum?

Defenset skal selvsagt opp på 490, men dette kommer med det nye utstyret jeg skaffer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det skal funke, paladin tanks er effektive. Righteous fury og det går unna.

 

Vet ikke noe særlig om heroics, men jeg threat er det største problemet.

8755451[/snapback]

 

Threat er ikkenoe problem, synes nesten jeg holder aggro bedre enn warriors/druider da jeg kan spamme holyangrep og bygge opp enorm aggro på kort tid.

 

Mener du at 9000 holder, eller 10000 slik jeg har planlagt i løpet av helgen?

Har ingen erfaringer fra heroics, og hvor mye tankene pleier å ligge på der inne for å klare å cleare instancen med gruppa.

Lenke til kommentar

10k burde du nok ha, med den armoren jeg regner med du har, 12-13k?, så kommer noen mobs til å slå deg for 3-4k, og du må noen ganger tanke 2 av dem. Men så kommer det jo helt ann på hvilken heroic det er, med den defensen du har så kan du bli one-shotta av de siste mobsa i BF heroic hvis du blir critta. Trenger ikke mer enn 480 for ikke å bli critta i heroics, da det er ytterst få level 72-73 mobs der. Som du selv sier så er ikke treath noe problem, og med defensen du har nå har du kanskje en ring eller trinket som er spelldamage. Kunne vel kanskje bytta den med en ren tankering/trinket.

 

Er selv warrior og tanker ofte heroics, hadde lett bytta ut 2-3k hp med mer treath for heroics, fortere mobs dør jo mindre blir du slått på :ohmy:

Lenke til kommentar

Har gjort eit par heroic som feral druid no. Tank.

12k hp, 20k armor, 446 def, 22% dodge unbuffed.

Kunne trengt litt meir def og dodge. Finst mobs som slår hardt. Var i heroic sethekk halls eit par daga sida. Skulle prøve å tanke 2x Ravenguard ( kan ikkje sheepast ) dei slo for 3-4k kver veldig fort. Endte opp med at magen i gruppa måtte kite eine mobben.

Lenke til kommentar
Har gjort eit par heroic som feral druid no. Tank.

12k hp, 20k armor, 446 def, 22% dodge unbuffed.

Kunne trengt litt meir def og dodge. Finst mobs som slår hardt. Var i heroic sethekk halls eit par daga sida. Skulle prøve å tanke 2x Ravenguard ( kan ikkje sheepast ) dei slo for 3-4k kver veldig fort. Endte opp med at magen i gruppa måtte kite eine mobben.

8755613[/snapback]

 

Sorry, men jeg må bare. l2p.

Warriors trenger 490 def for å bli "immune" mot crits.

En feral druid (med SotF, men hvilken feral druid har ikke det l0l) trenger 415.

Så du trenger mindre def, så kan du heller stacke avoidance, stamina eller armor, eller balansere det hele :)

 

Og med nogenlunde grei avoidance er Ravenguards easymode, treffer meg aldri :p

 

elsker paladin tanks smile.gif bruker det i ssc også.. kan være greit å ha ca 15k hp tongue.gif og en del deffence osv

 

Riktig, på noen encounters som trenger AoE tanking så er jo paladins gull verdt. Absolutt verdt det å ha en protection paladin geara opp. Har starta å geare opp holy paladinene våre med tankeplate som warriors allerede har :p

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar
Har gjort eit par heroic som feral druid no. Tank.

12k hp, 20k armor, 446 def, 22% dodge unbuffed.

Kunne trengt litt meir def og dodge. Finst mobs som slår hardt. Var i heroic sethekk halls eit par daga sida. Skulle prøve å tanke 2x Ravenguard ( kan ikkje sheepast ) dei slo for 3-4k kver veldig fort. Endte opp med at magen i gruppa måtte kite eine mobben.

8755613[/snapback]

 

Sorry, men jeg må bare. l2p.

Warriors trenger 490 def for å bli "immune" mot crits.

En feral druid (med SotF, men hvilken feral druid har ikke det l0l) trenger 415.

Så du trenger mindre def, så kan du heller stacke avoidance, stamina eller armor, eller balansere det hele :)

 

Og med nogenlunde grei avoidance er Ravenguards easymode, treffer meg aldri :p

 

l2p faktisk. Det var noke nytt. SotF? :) 415 defence. Kan du forklare kvifor det er akkurat det talet? Og kvifor det er negativt å ha meir.

Lenke til kommentar
l2p faktisk. Det var noke nytt. SotF?  :)  415 defence. Kan du forklare kvifor det er akkurat det talet? Og kvifor det er negativt å ha meir.

8755704[/snapback]

 

Survival of the Fittest, 3% mindre sjangse for å bli crittet, som ugjør så mye som 75 defense. Ergo, du trenger bare 415 defense som druid for å blir "crit immune".

Det er jo ikke negativt, men det gir så lite til druids i forhold til warriors og paladins, som i tillegg til dodge får parry og block fra det også, det gjør ikke druids. Derfor er det bedre å ta gear som ikke har defense, men mer armor/sta/agi/dodge etter 415 defense. Ikke det at å stacke defense etter 490 for warriors/paladins er lurt heller, men du skjønner vel poenget mitt, håper jeg.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar
10k burde du nok ha, med den armoren jeg regner med du har, 12-13k?, så kommer noen mobs til å slå deg for 3-4k, og du må noen ganger tanke 2 av dem. Men så kommer det jo helt ann på hvilken heroic det er, med den defensen du har så kan du bli one-shotta av de siste mobsa i BF heroic hvis du blir critta. Trenger ikke mer enn 480 for ikke å bli critta i heroics, da det er ytterst få level 72-73 mobs der. Som du selv sier så er ikke treath noe problem, og med defensen du har nå har du kanskje en ring eller trinket som er spelldamage. Kunne vel kanskje bytta den med en ren tankering/trinket.

 

Er selv warrior og tanker ofte heroics, hadde lett bytta ut 2-3k hp med mer treath for heroics, fortere mobs dør jo mindre blir du slått på :ohmy:

8755509[/snapback]

 

Armoren min er på rundt 12000 ja, og stort høyere enn det tror jeg ikke det er mulig å få for meg i blått gear.

 

Defenset er heller ikke noe problem, har allerede lista klar for ting som skal anskaffes nå i helgen, samt at jeg har en trinketplass til overs (bruker darkmoon card: twisting nether av mangel på noe bedre) som skal brukes på enda en +32 defense rating trinket.

Det store problemet for meg er hp'en, da jeg ikke ser hvordan jeg skal klare å komme meg godt over 10000-11000 etter at jeg har enchanta og gemma ferdig utstyret mitt, uten å måtte dra i raids for å skaffe tanking epics.

 

Hvis det holder med 10000 som et minimum er jo det flott, da kan det jo bli en god helg på meg også. :)

Lenke til kommentar

Husker ikke hva jeg hadde når jeg begynte og tanke Heroics. Men tror nok 10k ubuffa burde holde. Er egentlig bare og ta seg en tur og prøve :) Mech er enkel og krever lite utstyr egentlig. Så lenge dere passer på og stoppe den spellen til de robotane :) (dårlig på navn) Men ikke prøv deg på Aractraz eller noe, da blir du bare lei deg ;)

Lenke til kommentar
Husker ikke hva jeg hadde når jeg begynte og tanke Heroics. Men tror nok 10k ubuffa burde holde. Er egentlig bare og ta seg en tur og prøve :) Mech er enkel og krever lite utstyr egentlig. Så lenge dere passer på og stoppe den spellen til de robotane :) (dårlig på navn) Men ikke prøv deg på Aractraz eller noe, da blir du bare lei deg ;)

8756012[/snapback]

 

Hater Arcatraz allerede på normal jeg.. :p

 

Men flott at du nevner Mechanar, der finnes det uansett ting jeg vil ha.

Vet du noe om Botanica forresten?

Droppa visst no heftig epic tank plate fra Warp Splinter som jeg er litt lysten på.

Hvordan ville du gått fram for å stoppe charged fists til Destroyerne?

Klarer selv bare å stoppe en charge med hammer of justice før han smeller løs, og når jeg ber andre om å stunne også så er de alltid for treige.

Er rogue et must å ha med?

 

Prøver iallefall å tanke litt heroics til helgen, skal si fra om hvordan det går.

Og går alt etter planen får jeg meg nye bracers i dag, clefthoof leg armor oppgradering samt solid stars of elune til legene mine, og Crest of the Sha'tar. (epic skjold, exalted Sha'tar :))

Gleder meg!

Lenke til kommentar

Jeg trodde også Arcatraz var skikkelig vanskelig.. Før jeg var der selv, på linje med alle andre heroics tbh. Eneste problemet kan være førstebossen med tanke på healing, men han kan jo lett hoppes over.

 

Og Kaare, de fleste klasser kan da stoppe charged fists. Rogue, warrior, shaman, mage (30 sec, men klarer å ta endel av de), prest (shadow med silence), andre paladins, hunter (silencing shot). Er jo selv warrior, men interrupter aldri, lar noen av de andre gjøre det :p

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Heroic arca ble jo seriøst nerfet siste patch, mens mech ble "buffa" (de fiksa buggen som gjorde at du kunne kite nest siste bossen, samt småplukk på noen av de første bossene). Så nå for tiden vil jeg si at mechanar er mer avhengig av klassesammensetning og "dyktighet", om man kan bruke det utrykket på wow, enn utstyr.

Lenke til kommentar
Har gjort eit par heroic som feral druid no. Tank.

12k hp, 20k armor, 446 def, 22% dodge unbuffed.

Kunne trengt litt meir def og dodge. Finst mobs som slår hardt. Var i heroic sethekk halls eit par daga sida. Skulle prøve å tanke 2x Ravenguard ( kan ikkje sheepast ) dei slo for 3-4k kver veldig fort. Endte opp med at magen i gruppa måtte kite eine mobben.

8755613[/snapback]

 

Because all NPCs have a 5% crit rate against targets of the same level, a level 60 player needs 425 defense to become crit-immune against a level 60 NPC, a level 70 player needs 475 defense against a level 70 mob, and 490 defense against level 73 mobs. Feral druids can take a talent that reduces the inbound crit rate by 3%, placing the values at 400 and 415 defense skill, respectively, at level 70. In other words a protection warrior needs 330 defense rating and a feral druid 154 defense rating vs lvl 73 mobs as are in end-game raids.

 

Tatt fra: http://www.wowwiki.com/Defence

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...