Gå til innhold

Hvordan vil Vista kjøre på denne maskinen?


Anbefalte innlegg

Jeg er i en formateringsprosess på min 2 år gamle stasjonære PC. Jeg er ikke av de som formaterer ofte, så jeg fungerer på å legge inn Vista med en gang (siden det likevel vil bli gjort i framtiden).

 

Jeg har følgende hardware:

Hovedkort: MSI K8N NEO4

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz

GPU: Gainward GeForce 6600GT 256MB

RAM: 2x512MB

 

Det eneste som lar seg oppgradere alene (uten å måtte kjøpe alle komponenter på nytt) er skjermkortet (og RAM, men da må jeg i såfall kjøpe ny RAM igjen når jeg oppgraderer alt). Jeg har ikke råd til å gjøre en komplett oppgradering før tidligst etter sommeren.

 

Jeg har tilgang til Vista gjennom MSDN Academic Alliance... Såvidt jeg vet, er det VIsta Business jeg har tilgang til, hvordan skiller den seg fra de andre utgavene (hva har den, og hva har den ikke)?

 

Hvordan vil Vista kjøre på min nåværende konfigurasjon, og hva trengs egentlig for at Vista skal kjøre smooth? Hvilke krav stilles feks til skjermkortminne? Jeg ser at det fortsatt selges flest 256MB skjermkort, men har hørt at man ikke bør kjøpe med mindre enn 512MB nå for tiden? Holder 2GB RAM, eller må man opp enda mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har omtrent like kraftig oppsett som deg, og vil på ingen måte anbefale deg å bruke vista. Eg la inn Vista frå nokre dagar sidan, og alt tek verkeleg lang tid. Mi erfaring er at XP er mange gonger raskare til mykje, spesielt innstalasjon av programmar. I tillegg så er det mange program som ikkje funkar i vista.

 

På grunn av dette så driv eg no å leitar etter den gode gamle Windows XP cden min... Skal neppe legge inn Vista på ein PC med 1gig ram att. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har Intel Celeron 3.06ghz, i min Mediacenter pc som kjører Vista, 2 gig ram og Geforce 6600

 

og den maskina kjører helt glatt på Vista, ikke noe problemer

 

 

og den er vel ganske merkverdig dårligere enn din maskina, så du kan nok kjøre Vista bra

Lenke til kommentar
Jeg har Intel Celeron 3.06ghz, i min Mediacenter pc som kjører Vista, 2 gig ram og Geforce 6600

 

og den maskina kjører helt glatt på Vista, ikke noe problemer

 

 

og den er vel ganske merkverdig dårligere enn din maskina, så du kan nok kjøre Vista bra

8764191[/snapback]

 

Du har vel dobbelt så mye RAM som meg da, men...?

Lenke til kommentar
Eg har omtrent like kraftig oppsett som deg, og vil på ingen måte anbefale deg å bruke vista. Eg la inn Vista frå nokre dagar sidan, og alt tek verkeleg lang tid. Mi erfaring er at XP er mange gonger raskare til mykje, spesielt innstalasjon av programmar. I tillegg så er det mange program som ikkje funkar i vista.

 

På grunn av dette så driv eg no å leitar etter den gode gamle Windows XP cden min... Skal neppe legge inn Vista på ein PC med 1gig ram att. ;)

8760294[/snapback]

 

Kan du nevne opp alle disse programmene som ikke fungerer,har nemmelig ikke oppdaget noen :)

når det gjelder hurtighet så er faktisk vista raskere enn xp på min maskin :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...